• 1
  • 2
2020-04-23, 01:35
Bannlyst
Någon som vet?

Om man blandar GABA tabletter med "Gamma-aminosmörsyra" med alkohol som stimulerar GABA receptorerna.

Kan man framkalla andnings deppresion med den kombon eller är det lugnt?

Kan man ta hur mycket Gamma-aminosmörsyra med alkohol som helst med andra ord?

obs, detta är bara en fråga av ren nyfikenhet
Senast redigerad av Ritual666 2020-04-23 kl. 01:52.
Citera
2020-04-23, 01:37
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Men snälla du, varför inte ta något som vi vet är säkert att blanda t ex ett glas oboy med mjölk och en banan? Varför ska du alltid krångla till saker och utmana ödet i onödan?

Tänk om, tänk dig för.

Ta det säkra för det osäkra, drick sådant vi vet inte ger några biverkningar eller allvarliga konsekvenser.
Citera
2020-04-23, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Men snälla du, varför inte ta något som vi vet är säkert att blanda t ex ett glas oboy med mjölk och en banan? Varför ska du alltid krångla till saker och utmana ödet i onödan?

Tänk om, tänk dig för.

Ta det säkra för det osäkra, drick sådant vi vet inte ger några biverkningar eller allvarliga konsekvenser.

Klart man kan göra det om den vänstra och högra hjärnhalvan jobbar tillsammans men om så inte e fallet så måste man hitta egna lösningar...
Citera
2020-04-23, 01:42
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritual666
Klart man kan göra det om den vänstra och högra hjärnhalvan jobbar tillsammans men om så inte e fallet så måste man hitta egna lösningar...

Jaha du är ännu en av alla på Flashback som har problem av olika slag, det kunde man väl ge sig fan på.

Ja jag kan tyvärr inte hjälpa dig men generellt är väl nästan inget bra att blanda med alkohol.
Citera
2020-04-23, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Jaha du är ännu en av alla på Flashback som har problem av olika slag, det kunde man väl ge sig fan på.

Ja jag kan tyvärr inte hjälpa dig men generellt är väl nästan inget bra att blanda med alkohol.

Tack för att du trodde bättre om mig.

Livet är olika för alla...
Citera
2020-04-23, 01:58
Medlem
Ja.

Det är ganska enkelt egentligen. Om man tänker efter lite så kan man enkelt räkna ut att det man kan dö av det:

1. Man kan dö av för mycket GABA eftersom det dämpar hjärnans signaler

2. Alkohol är en GABA-drog.
3. GABA-tabletter är en GABA-drog

4. GABA + GABA = Mer GABA

Och ja, det innebär att du även kan dö av alkohol eller GABA-tabletter ensamt om du tar för mycket av det (GABA + GABA = Mer GABA)
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-23 kl. 02:08.
Citera
2020-04-23, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja.

Det är ganska enkelt egentligen. Om man tänker efter lite så kan man enkelt räkna ut att det man kan dö av det:

1. Man kan dö av för mycket GABA eftersom det dämpar hjärnans signaler

2. Alkohol är en GABA-drog.
3. GABA-tabletter är en GABA-drog

4. GABA + GABA = Mer GABA

Och ja, det innebär att du även kan dö av alkohol eller GABA-tabletter ensamt om du tar för mycket av det (GABA + GABA = Mer GABA)

Tack för ditt svar!

Ja, det låter logiskt samtidigt är Gamma-aminosmörsyra inte en olaglig substans så jag blir tveksam ifall dom "där uppe" verkligen har "missat" denna substans.

Känns mer som att allt som är lagligt inte är farligt. Eller så dör man en mycket hemsk död.

Gamma-aminosmörsyra + alkohol kan ju bidra med en svin Nice död så "dom där uppe" kan ju inte ha missat denna substans?

Eller är den så pass ny så de kanske har missat den?

Själv tvekar jag starkt på att man verkligen kan dö av Gamma-aminosmörsyra + alkohol. Men jag vet man inte. Man kan bli jäääääävligt mycket mer fullare på dom 2 iallafall...
Citera
2020-04-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritual666
Tack för ditt svar!

Ja, det låter logiskt samtidigt är Gamma-aminosmörsyra inte en olaglig substans så jag blir tveksam ifall dom "där uppe" verkligen har "missat" denna substans.

Känns mer som att allt som är lagligt inte är farligt. Eller så dör man en mycket hemsk död.

Gamma-aminosmörsyra + alkohol kan ju bidra med en svin Nice död så "dom där uppe" kan ju inte ha missat denna substans?

Eller är den så pass ny så de kanske har missat den?

Själv tvekar jag starkt på att man verkligen kan dö av Gamma-aminosmörsyra + alkohol. Men jag vet man inte. Man kan bli jäääääävligt mycket mer fullare på dom 2 iallafall...
Jag har för mig att GABA i ”ren form” inte kan korsa rätt barriärer mot hjärnan, därmed har jag för mig att det inte händer någonting

Men jag kan ha fel. Läste det för många år sedan.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-23 kl. 02:48.
Citera
2020-04-23, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag har för mig att GABA i ”ren form” inte kan korsa rätt barriärer mot hjärnan, därmed har jag för mig att det inte händer någonting

Men jag kan ha fel. Läste det för många år sedan.

Du har nog rätt där.

GABA i ren form kan inte öka effekten men om hjärnan har brist på "ren GABA" så ökas ju effekten automatiskt (bara det att det typ inte gills).

Benzo och opium är ju normalt det som fuckar upp andningen tillsammans med alkohol.

Här du brist på GABA i ren form så är det bara ett kosttillskott för att skapa en fylla tillsammans med alkohol som skapar en normal fylla om du har brist på ren GABA?

Jag har tagit en hel drös med GABA i ren form med alkohol och jag kan säga att det blir inte värre efter en viss grad.

Vill man att det ska bli värre så måste man blanda.substanser som gör att signalsubstansen GABA blir mer tillgänglig till receptorerna.

Har du inte dessa substanser så verkar de inte spela nån roll hur mycket GABA du har...

Hjärnan Sköter resten så länge hjärnan inte blir "modifierad"?
Senast redigerad av Ritual666 2020-04-23 kl. 03:01.
Citera
2020-04-23, 07:21
Medlem
Benzo och alkohol kan orsaka andningsdepp ja, beror på mängd och typ av benzo.
Citera
2020-04-23, 07:41
Medlem
Hallsakaefts avatar
Det år ju lätt det vanligaste självmordssättet och olycksfallet bland missbrukare
Citera
2020-04-23, 07:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Google är din vän https://sv.m.wikipedia.org/wiki/GABA

Jag skulle slänga in lite opioider också för att vara på den säkra sidan. Orka vakna igen och vara CP typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in