Citat:
Ursprungligen postat av
kl4sseKock
Bra då kanske du även har någon att övningsköra med och där med spara in några tusenlappar.
Då lågfartsbana kan vara lite lurig, så den är det bra att träna mycket på i båda riktningarna och "hitta rätt spår" (har för mig att MC jakten gick igenom hur man skulle tänka).
https://www.youtube.com/user/mcjakten
Lågfartsbanan är väldigt enkel om man kört/tränat tillräckligt.
Många som inte bryr sig om att öva lågfart för att det är tråkigt/man inte ser användningen av det när man väl fått kortet.
Men folk förstår inte logiken bakom att kunna kontrollera något fullt ut innan man gasar på. Det är lätt för dom flesta att köra i 200 km/h på em raksträcka, men väldigt få som klarar att hålla den hastigheten på en knixig väg.
Ett tips jag gett till dom 4 jag övningskört med och hjälpt att ta kortet på första uppkörningen är att inte ens ge sig ut på allmän väg innan man faktiskt klarar en hemmagjord lågfartsbana med ca 80% säkerhet.
Mått och anvisningar finns hos trafikverket.se
Köp ordentliga ce godkända skydd och kläder innan du ens funderar ut en mc, alt låna från den körskola du kör med, första gången jag satte mig på en mc så körde jag omkull i ca 30 km/h, har fortfarande ärr över halva kroppen, sjukt ovärt...
Lycka till!