2020-04-22, 21:02
Medlem
Mamma är helig och navelsträngen sitter fast ordentligt. Hur kaxiga de än kan vara så är mamma chefen hemma.
Citera
2020-04-22, 21:07
Medlem
Deckard-Cains avatar
Mammor är premiumsegmentet. I hemlandet är det väll åsnor egentligen
Citera
2020-04-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om man tillrättavisar en babbe, t.ex "håll avstånd"(med tanke på Corona), så får man höra "knulla din mamma".

Stoppas en babbe av polisen för fortkörning, ja då skall polisen "knulla sin mamma".

Är en babbe inne och snattar, blir påkommen av butiksperonal som säger till, ja då ska minsann de också "knulla sin morsa".

Diskussion: Varför har de sådan fallenhet för "knulla din mamma"? Vad kommer det sig att babbar som inte kan svenska kan klämma ur sig "knulla din mamma"? Ligger de i deras kultur att man knullar sin mamma om man inte får som man vill? Har de en skev bild av det kvinnliga könet? Har de ständigt fantasier om att knulla sin egen mamma?

Jävligt trött på att höra dessa ord. Vet inte när fenomenet kom till Sverige, men det var inte direkt något man hörde när jag var yngre.

Öh! DIN mamma!

men

Citera
2020-04-22, 21:11
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jämför du alltså "helvetet" och "röven" med din mamma? Tycker det är stor skillnad.
Ja verkligen, helvetet måste väl ändå vara de värsta tycker jag.
Eller kanske är det FÖR oförskämt att säga knulla mamma?
Citera
2020-04-22, 21:17
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassivPungkula
Öh! DIN mamma!

men

"Din mamma" körde dom med förr, men deras språk verkar ha utvecklats. Även om grammatiken inte alltid hänger med. Och jo jag hörde det idag när jag stod i kön, min mamma var dessutom med, eftersom det var henne vi handlade åt.
Citera
2020-04-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Kommer väl från Italien, Spanien och dylika länder. De säger det för att mamma är det heligaste och att knulla sin mamma är det vidrigaste som finns. Du t ex tycker kanske inte det så därför använder du inte den svordomen när du vill ta i allt vad du kan.
Nordborna säger
- dra åt helvete. Tror dom verkligen att helvetet finns?
- du kan stoppa upp den anmälan i röven
Jag menar är det bättre det? Menar dom att man skall stoppa upp den i röven på allvar?
Naturligtvis inte. Lika lite som man skall knulla sin mamma.
Det borde man väl begripa.

En av mina föräldrar är från Italien och har släkt kvar där nere och har spenderat en hel del tid där nere.

Att be någon knulla sin mamma är absolut inget man använder sig av i Italien. Familjen är lite heligare där än här, men ingen skulle ta åt sig om någon okänd människa skulle be dig knulla din mamma.

Det är något som araber eller andra muslimer hittat på.
Citera
2020-04-22, 21:19
Moderator
Ancistruss avatar
Det är en grov förolämpning på arabiska och många andra språk från MENA. I brist på bättre förståelse tror många därifrån därför att det är det på svenska också, inte att de förefaller vara idioter.

I "MENA-kultur" (jo, jag vet att det är många olika kulturer, likväl har de likheter) är att rikta någon som helst kritik mot något de gör något som oftast tas personligt.

Rätt och fel är inte samma som här, en sakfråga, utan snarare en statusfråga. Satus/prestige/heder är något man tar och med alla medel förvarar om någon försöker ta det ifrån en. Att ifrågasätta något de gör, om än något obetydligt eller självklart, tolkas ofta som ett försök att sätta sig på dem, vilket de kommer göra allt i sin makt för att undvika. Således visar de att de inte tänker ta någon skit genom att svara tillbaka med det värsta de kan.
Citera
2020-04-22, 21:19
Medlem
Avsiktarens avatar
De kanske tycker hon är snygg.
Citera
2020-04-22, 21:22
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nä, om jag knullar din mamma, betyder det ju att jag är din pappa, och då trumfar jag dig på alla plan!
Jo det var väl därför man hatade fassan.
- ge fan i mossan!
Citera
2020-04-22, 21:22
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxfaktor
Typiskt dålig kvinnosyn att alltid gå på det sexuella, väldigt viktigt att folket inte förstår att det är ett bevis på att kvinnosynen försämras med invandring.
Inte bara kvinnosynen, i stort sett allt försämras med MENA- och musliminvandring.
Citera
2020-04-22, 21:26
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
En av mina föräldrar är från Italien och har släkt kvar där nere och har spenderat en hel del tid där nere.

Att be någon knulla sin mamma är absolut inget man använder sig av i Italien. Familjen är lite heligare där än här, men ingen skulle ta åt sig om någon okänd människa skulle be dig knulla din mamma.

Det är något som araber eller andra muslimer hittat på.
Jag känner bara en italienare så jag böjer mig på den punkten.
De säger kanske Dio cazzo porco cristo culo?
Citera
2020-04-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag känner bara en italienare så jag böjer mig på den punkten.
De säger kanske Dio cazzo porco cristo culo?

Tycker mest man brukar säga cazzo till allt och alla. Eller vai in culo. Betyder typ ”ta din kuk i röven” om jag minns rätt

Har aldrig hört just den svordomen men den verkar ha kuk, gris, röv och Kristus i sig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in