2020-04-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Jag hittar inte det avsnittet i rättegången där någon expert berättar om mobilerna och vart de pingade. I avsnittet med IT forensikern var det inte om jag nu inte är selektivt döv.

Kan någon hjälpa mig?

Vet någon vilken ljudfil det är? Försökt lyssna igenom alla igen men det tar sån tid. Är det avsnittet med IT forensikern?
Eller är det avsnitt 42 ca 16 minuter in då en analytiker pratar om master?

Hjälp
Citera
2020-04-22, 23:42
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vad skrev han för sjukt i telegrammet till Lena strax innan hon borde vaknat för att fira sin son när han visste att hon var mördad?

LW är den sista han skriver till innan han tar "godnatt" och den första han skriver till när han "vaknat".

00:29:36
Citat:
Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott.
Hörs i morm

05:51:04
Citat:
Morm. Vad händer? Somnade ifrån igen

En annan intressant tidpunkt är:
01:13:12 ; Här pingar hans mobil mast Varbergag 161 NO, 60. Vilket då tyder på att han slog på mobilnätet på telefonen.

Den har förmodligen varit avstängd när han kom hem eftersom den masten aldrig pingades då.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Vet någon vilken ljudfil det är? Försökt lyssna igenom alla igen men det tar sån tid. Är det avsnittet med IT forensikern?
Eller är det avsnitt 42 ca 16 minuter in då en analytiker pratar om master?

Hjälp

Är också intresserad av den ljudfilen!
Senast redigerad av Fribbä 2020-04-22 kl. 23:45.
Citera
2020-04-23, 00:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Som jag förstått: det påträffades ingen dna från någon annan än LW på själva platsen (bredvid LW). Men som du nämner fanns SDs dna på kjolen och på ringen.
Men eftersom de ”umgicks” så blir ju bevisvärdet ringa.
Nog inte tillräckligt för fällande dom.

Tack då vet jag.

Jag kommer tycka att det är innerligt sorgligt om polis/åklagare inte får tag på mördaren i detta fallet.

Hoppas de inte ger upp.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-23 kl. 00:08.
Citera
2020-04-23, 00:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så vad tycker du om innehållet i breven?
Det är rätt bra terapi att skriva av sig sina tankar.
Eftersom hon var klok nog att inte skicka breven så är det inte så mycket att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det är inget brev. Det är LW som har skickat till LW, INTE till HD. Således inget brev, utan privata anteckningar.
Malin använde också metoden att skriva av sig allt hat mot UW, LW och deras barn.
Hon var inte klok nog att behålla sina tankar för sig själv.
Istället var hon galen nog att publicera allt på nätet.

Citat:
I chattar med vänner så berättar hon om
att hon har skrivit jätteelaka brev till HD
men ”jag har inte skickat det än”. ”Jag
skulle vilja men...”. Och så skriver hon att
hon vet att det skulle få konsekvenser så
därför avstår hon.

Mot slutet av sitt liv upplevde hon att hon
hade ett övertag över SD så då kanske hon
tog mod till sig och skickade breven?
Kanske för att stoppa USA-resan?
Nu fantiserar du igen.
Det finns ingenting som säger att hon skulle ha skickat breven.
Mår du bättre när du försöker fantisera ihop något som ger näring åt ditt hat mot LW?
Citera
2020-04-23, 00:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
LW är den sista han skriver till innan han tar "godnatt" och den första han skriver till när han "vaknat".

00:29:36

05:51:04

En annan intressant tidpunkt är:
01:13:12 ; Här pingar hans mobil mast Varbergag 161 NO, 60. Vilket då tyder på att han slog på mobilnätet på telefonen.

Den har förmodligen varit avstängd när han kom hem eftersom den masten aldrig pingades då.

Är också intresserad av den ljudfilen!
Vet man att SD använde just Telegram vid morgonmeddelandet?
Eller är det vanligt sms?
Funderar på: om det ÄR Telegram så kan man ju klura över varför han inte raderade det som så många andra meddelanden...
Eller är det så att det har kunnat återskapas?
Citera
2020-04-23, 00:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingen var hemma!
Barnen var helt ensamma på natten som vanligt mamma var ute och förverkliga sig på natten återigen.

2018-06-11, 14:27

F.ö.v.r levde dom väl lika farligt med sin mamma som utan . Tänk om såna självupptagna föräldrar ägnat mer av den uppmärksamhet dom lägger 24/7 på sociala media på barnen.

Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73
Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig. Ester ringde mig när de satt i Ulfs bil och var på väg hem, jag hörde att Lena och Ulf satt och pratade och skrattade och jag såg Lenas Facebook flöde uppdateras. Ulf följde med hem till Lena och la barnen för kvällen men han glömde detaljen att informera mig om hur det hade gått så jag var hemma och var orolig. Ester och Aron sa till mig att olyckan skedde på grund av att Lena skulle uppdatera något på sociala medier. Dagarna efter olyckan hade Ulf också ett sånt där irrationellt beteende, han var arg. Tolkningen som jag gjorde var att han var fylld
av motstridiga känslor - oro och adrenalin. Ulf var arg över anledningen till olyckan och hade väldigt blandade känslor.

Jag säger som @anniesbrev :

Citat:
Aktbilagorna 152, 153, 156 samt 159 är sekretessbelagda i sin helhet.
Så hur kan du ha aktbilaga 152?

Om det är en sekretessbelagd bilaga, ska den då spridas av dig i tråden?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-23, 00:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tack då vet jag.

Jag kommer tycka att det är innerligt sorgligt om polis/åklagare inte får tag på mördaren i detta fallet.

Hoppas de inte ger upp.

Nya poliser och ny åklagare tycker jag.
Nya friska ögon. Utan prestige att skydda.
Citera
2020-04-23, 00:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fel!
Jag är inte enbart intresserad av LW:s levnadssätt. Framförallt vill jag försöka lära mig och andra att undvika att hamna i klorna på manipulativa människor.

Det fanns folk i LW:s närmiljö/nätverk som verkligen försökte hjälpa henne bryta med SD, men de var inte framgångsrika; LW struntade i folk som brydde sig om henne och hon ville inte ändra sig. Hon ville fortsätta att bete sig svartsjukt och tonårigt omoget -plus elakt.
Jag vill inte att nån av mina väninnor skall hamna i en liknande situation.

När Hanna var sjuk var det bara Stefan och Lena. Lena var helt införstådd med att det skulle bli dem två. De hade gemensamma mål och drömmar. I 6 år(!) var de ett par. De hade kodord tex Kilimanjaro för framtida mål. När Hanna blev friskare blev Stefan kall och elak. Lena hade mycket svårt att släppa Stefan, sveket var brutalt. Alla som blivit behandlade såhär vet hur förkrossande det är. Lena hade all rätt att vara förbannad och hämndlysten.

Den stora skillnaden är denna, efter ett tag klarar de flesta att gå vidare, de flesta får inte huvudet krossat av den som svek och manipulerade.
Citera
2020-04-23, 00:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nya poliser och ny åklagare tycker jag.
Nya friska ögon. Utan prestige att skydda.

Ja ibland hjälper det.
Citera
2020-04-23, 00:22
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vet man att SD använde just Telegram vid morgonmeddelandet?
Eller är det vanligt sms?
Funderar på: om det ÄR Telegram så kan man ju klura över varför han inte raderade det som så många andra meddelanden...
Eller är det så att det har kunnat återskapas?

Ja, det verkar man veta. Det är Telegram i båda fallen.

Om dom har lyckats återskapa det eller ej vet jag inte.
Citera
2020-04-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ja, källan är mobilen. Det står Källa "BG50883-1".

Sida 109:

Det jag vill framföra är att mobilen kopplar upp sig mot SDs WIFI vid följande tidpunkter efter mordet:

02:49:39
03:51:47
05:39:49
05:44:49
05:49:48

05:51:04 ; Här skickar han Telegram till Lena.

Men som sagt. Jag kanske är ute och cyklar men kan inte förstå varför mobilen måste uppdatera wifi-connection om den ligger still. Vilket var min orginalfråga - om någon hade avlagt den biten redan.

Min telefon kör backup på natten. Kan förklara en uppkoppling. Om man har appar som får uppdateras automatiskt kan det vara en sådan som kollar om det finns något att hämta eller en som uppdateras.
Citera
2020-04-23, 00:28
Medlem
Jenny9s avatar
I konversationen mellan Stefan och dottern angående dotterns smygätande av sötsaker, slås jag av hur hal och otydlig Stefan är. Istället för att bara hålla det kort, förklara vad hon gjort fel och vad som kommer hända om det upprepas, så är det precis som om han sitter och "grillar" henne. Sitter och tjafsar om ordval och felsägningar. Det är ett enda långt malande. Och så verkar han prata med Lena också. Jag hade blivit galen på någon som var så otydlig och nedlåtande. Som att han sitter och mästrar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in