2020-04-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Hoppas något händer som gör att HD berättar allt. Om man utgår ifrån att hon inte är inblandad själv för då kanske det tar emot lite mer

Hon har ingen anledning att berätta mer än hon måste.
Varför skulle hon utsätta sig för antingen TR eller SD eller båda?
Citera
2020-04-22, 16:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det jag fetat. Jag har missat att SD skulle tagit med sig en dotter till fyndplatsen. Har du sid nr eller datum på det förhör han säger det?

På tal om dotter. Är döttrarna förhörda om de hade koll på mamma och/eller pappa den 14 maj?
147/651
Citera
2020-04-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ingen mår bra av att vara manipulerad, oavsett om de är medvetna om det eller ej. Och vet man vad manipulation är så anklagar man inte offret för att ha ansvaret, det gör bara manilulatören själv och riktigt bra dessutom!!

Men jag undrar fortfarande vem som var största offret av manipulation i denna trio här och vem som var huvudmanipulatör, och som fick de två andra att i sin tur manipulera varann och dessutom omgivningen runt dom alla?

Är det HD som varit en gräslig äkta hälft som manipulerat och drillat SD i många år och som orsakat att han inte vågat skilja sig från HD, och dörför väntat ut tills HD själv vill ha en skilsmässa?

De här tankarna dyker upp efter att jag lyssnat på rättegång del 2, där SD säger att HD är drömkvinnan men han vill inte ha henne, och inte hade någon förhoppning om en återförening med HD. Där han också säger att han startat om relationen med LW efter skilsmässan och att HD inte fick veta detta, därmed ingen annan heller.
Om detta är en efterkonstruktion vet man förstås inte, men om man antar att just detta är 100 % sant, så är inte SD motiv att få tillbaka HD. Vad är då SD motiv?
Och varför skulle han då planerat en resa med HD, hon hade väl en relation med Sillen?

Och hur var det med USA-resan? Var den planerad sen länge tillsammans eller bestämdes det att HD skulle med på resan, först efter mordet på LW?

I Del 2 får man intrycket av att det var väldigt slut mellan HD och SD, vid tiden för mordet och att SD och LW var ett par i lönndom.
Hur kommer det sig då att LW skulle ha känt sig hotad av SD och att hon var rädd att bli mördad? Kan det varit någon annan som tex HD som skrämde henne och SD och att HD framförde hoten till SD som i sin tur framförde vad HD sagt?
Eller hur ska man få ihop bilden kring tiden före mordet egentligen?
Vad stämmer och vad stämmer inte?

Resan var planerad sen länge.
Ett frågetecken varför de reste tillsammans trots Sillen, som försökte avråda HD från att resa med.
Citera
2020-04-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Svårt att besvara saker när du skriver så överdimensionerat , om många olika grejer. Bättre om du separerar saker i fler inlägg istället. Jag kan inte se allt du skrivet när jag ska svara eftersom jag inte har kvar min dator.

Jag vet att det fanns inbördes tjafs i deras minigrupp där fredrik och yankee dude var inblandad. Men problem uppstod i större grad i samband med att affären avslöjades för övriga medlemmar. Människor tog parti, och de splittrades av naturliga skäl. Helena var inte främst rewier i Lenas värld, utan en konfident som hon anförtrodde sig åt angående den destruktiva relationen med Stefan. Det mesta av deras loggar rör de områdena, där L ber H spionera på Stefans Facebook och liknande, för att få insider information då han avföljt eller blockerat henne från social media.

Lena ber att få komma förbi när Helena och hennes make tillsammans med paret Davidssons ska träffas hemma hos H med ytterligare några utländska geocatchare. När Davidssons möter Lena där går de och dottern hem.

H, var ett stöd, fastän hon inte gärna ville bli inblandad, hon lyssnade och blev orolig för Ls fysiska väl och ve, men L försäkrade att S främst var ett hot mot hennes känslomässiga mående. Jag ser endast bråken om loggning och burkar som en förlängning av otrohetsaffären och inte en enskild separat händelse. Lena var sur och svartsjuk, och tolerererade inget fusk. Det triggade henne, själv har hon fuskat i åratal tillsammans med S, bakom Hs rygg. Lenas problem var att hon aldrig höll låg profil, och var envis som synden.

Du, med flera reagerar starkt på att Hanna fuskloggar, ser ni inte skogen för alla träden? Eller så kanske ni har en liknande moral som S och L? Att fuska på tävling är värre än att slå, trampa och slå på den som är försvagad av sjukdom och är i underläge?

Lena var inte mer manipulerad av S än att hon hade full insikt i vad som försiggick, sedan att hon ändå valde den vägen var hennes eget beslut. Lena visste att Stefan pysslade med manipulation, ändå tolererade hon att låta honom fortsätta. Det ser jag snarare som att hon är självdestruktiv, än manipulerad. Och det tror jag beror på hennes såriga barndom.

Att du inte håller med mig är ingalunda en nyhet. Jag omyndigförklarar ogärna människor om de inte är psykiskt sjuka eller utvecklingsstörda. Hanna var just psykiskt sjuk och rejält medicinerad. Ett offer för något hon inte själv kunde välja. Både S och L är inte diagnosticerade och bör inte betraktas som offer, i min bok.

Så låt oss fortsätta vara oense, det tillhör livet.

Så bra skrivet, som vanligt. LW skrev ju hela tiden att hon visste om att hon var manipulerad men
valde som du säger, att stanna och fightas för sin "rätt" som jag tolkar som ära.
Att hon fightas för sin ära är verkligen ett problem för mig. en hade hon ju gett upp
för länge sen enligt mitt sätt att se.
Citera
2020-04-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Resan var planerad sen länge.
Ett frågetecken varför de reste tillsammans trots Sillen, som försökte avråda HD från att resa med.
Jag tror att resan lockade enormt mycket. Den var betald, det var bara att åka (trodde dom) och ha ett par veckors ledighet (trodde dom). Jag ser egentligen inte något fel i det, om man inte avskyr varandra.

Men hon måste ju misstänkt att SD var förövare här - och ändå drar hon med honom. DET tycker jag är konstigt. Enligt JG sa hon på kvällen den 15:e, när han kom förbi HD en sväng: "Vad har han gjort?" enligt ljudfilen på YT om jag minns rätt.
Citera
2020-04-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Hörde av vittnena från en nära vängrupp, att alla som vittnat mot SD, har han hotat med vedergällning, samtlig vittnen är fullt övertygade att SD är gärningsmannen! SD är jävligt streetsmart och ser inte världen som vi ser den, en psykopat ligger och lurar på att bli helt frikänd....! Det hjälper inte att skriva "Mördare" på garagedörrar....något annat måste fram ur mörkret...?
Om det du skriver stämmer så är en polisanmälan det som bör göras så snart som möjligt. Det han begår faller i så fall under kategorin - Övergrepp i rättssak.
Citera
2020-04-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Han släpptes strax efter det av jouråklagare, som stängde "butiken" klockan 23.

Då blir följdfrågorna, som stötts och blötts ett x antal ggr, återigen?

Var USA-resan bestämd och planerad av båda två just detta datum, före mordet eller efter mordet?
Eller planerad av bara en före mordet men senare av efter mordet?
Är det någon som vet exakt?
Citera
2020-04-22, 16:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack. Finns det uppgifter om vem som var hemma vid branden eller varför det startade?

Tror att någon av barnen var hemma. Det var ju de som sprutade med brandsläckaren.
Detta var väl i april- 18, och det var före mordet.

Varför det startade vet jag inte men frågan är om det var bara rökutvecklig eller helt utvecklad brand.
Citera
2020-04-22, 16:33
Medlem
Citat:
Då blir följdfrågorna, som stötts och blötts ett x antal ggr, återigen?

Var USA-resan bestämd och planerad av båda två just detta datum, före mordet eller efter mordet?
Eller planerad av bara en före mordet men senare av efter mordet?
Är det någon som vet exakt?
Den planerades och bokades redan hösten 2017 av Hanna och SD, just detta datum. Och det är jävligt misstänkt att han tog livet av Lena just då. Han tänkte väl vara i USA tills "stormen" lagt sig hoppades han kanske.
Citera
2020-04-22, 16:34
Medlem
Jag hittar inte det avsnittet i rättegången där någon expert berättar om mobilerna och vart de pingade. I avsnittet med IT forensikern var det inte om jag nu inte är selektivt döv.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2020-04-22, 16:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tack. Finns det uppgifter om vem som var hemma vid branden eller varför det startade?
Ingen var hemma!
Barnen var helt ensamma på natten som vanligt mamma var ute och förverkliga sig på natten återigen.

2018-06-11, 14:27
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Även hos LW ska det ha brunnit i köket en natt.
Barnen ensamma hemma och LW ute för geocache.
Åtminstone om man ska tro sonen.

F.ö.v.r levde dom väl lika farligt med sin mamma som utan . Tänk om såna självupptagna föräldrar ägnat mer av den uppmärksamhet dom lägger 24/7 på sociala media på barnen.

Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73
Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig. Ester ringde mig när de satt i Ulfs bil och var på väg hem, jag hörde att Lena och Ulf satt och pratade och skrattade och jag såg Lenas Facebook flöde uppdateras. Ulf följde med hem till Lena och la barnen för kvällen men han glömde detaljen att informera mig om hur det hade gått så jag var hemma och var orolig. Ester och Aron sa till mig att olyckan skedde på grund av att Lena skulle uppdatera något på sociala medier. Dagarna efter olyckan hade Ulf också ett sånt där irrationellt beteende, han var arg. Tolkningen som jag gjorde var att han var fylld
av motstridiga känslor - oro och adrenalin. Ulf var arg över anledningen till olyckan och hade väldigt blandade känslor.
Citera
2020-04-22, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
SD mobil har väl pingats på mordplatsen för tiden för mordet alla fall, då bör han veta vem som mördade LW, oavsett om det är han själv eller om han bara städat igen spåren. Hur involverad han är så vet fegisen allt.
Ja sanningen segrar alltid på något vis, hur lång tid det än tar.

Nej hans mobil har inte pingats till mordplatsen.

Man kan se i Aktbil 145/126-127 och sid 167:

att SDs mobil kopplat upp kl 22:13:12 vid Drakenbergsgatan. Det är nära JG.

JG berättar att SD satte på platsdelning just när han lämnade honom, men sedan kollade inte JG mer.
Efter det finns inga mastuppkopplingar (se spalten till höger, den är tom) förrän kl 01:13:12. Det är masten Varbergag 161 NO, 60, vilken är hans hemmamast.

Så SD har lämnat mobilen hemma och haft den avslagen. Med all säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in