2020-04-22, 19:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tyvärr...
Det var sån röra med anmälningar hit och dit och lämnande av barnen ensamma så händelserapporten får nog ses som toppen på ett isberg. Men sammantaget visar det på ett hem som inte var lämpligt för barn. Min peng på att hade inte UW curlat LW så hade hon mist vårdnaden om barnen?

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339)
Polisens händelserapport från Lenas hem Byalagsgatan 4 A

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 201

Må dä, men just det inlägget du svarade på - och samtidigt passade på att kasta en skopa skit på LW - handlade inte om något annat än pelletsbranden hos SD.
Citera
2020-04-22, 19:23
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Har du länk till den "bevisningen"?
Den har du fått några sidor tillbaka. Annars hittar du den garanterat i FUP. Eller i NA’s rapportering från rättegången.
Citera
2020-04-22, 19:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har detta verifierats via it-teknisk analys eller är det baserat på hans utsaga? Minns inte om det har framgått av FUP.

Det vill jag också veta.
Citera
2020-04-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men jag ser inte att han fått för EN person. Det skrivs inte nånstans? Vad är det jag missuppfattar?

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
GÄSTEN får en frukostpåse.
Pierre kan inte se om HAN kom tillbaka.

Rummet bokades 9 Maj och jag får intrycket av att rummet bokades för endast EN person.
Därav anledningen att de inte sov där kanske?
Så jag tippar på att HD inte planerat följa med på resan före den 9 maj alla fall, eller skulle detta också ingå i planeringen för att förvirra??

Han den där Pierre pratar om en bokning som för EN person, dvs inte flera personer.
Citera
2020-04-22, 19:26
Medlem
Citat:

Eller att han insett att HD lyckades med sin kupp mot dom båda men att deras flickor inte kan vara utan båda sina föräldrar så berättar han inte sanningen? Varför skulle han annars skydda HD?

Här tillskriver du SD ett normalt känsloregister som inte setts förut eller hörts i rätten. Jag kan gå med på att han förstår/vet att det är HD som utfört mordet. Även om det känns något långsökt att HD skulle vara den egentliga mördaren.
Nja, jag tror nog i så fall att han ljuger för att i sinom tid utkräva hämnd snarare än på sina barns väl och ve.
Citera
2020-04-22, 19:26
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har detta verifierats via it-teknisk analys eller är det baserat på hans utsaga? Minns inte om det har framgått av FUP.
Oklart!
Citera
2020-04-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Har du länk till den "bevisningen"?

Detta nämndes av IT-forensikern under rättegången enligt NAs liverapportering. Så antingen får man lyssna igenom förhören eller kolla om NA även har skrivit om det i en artikel (om man inte har tillgång till LIVE-rapporteringen).

Det kanske är med avsnittet "Del 28 - Polisens IT-forensiker gräver i datan". Någon som har tillgång till alla inspelningarna kan kanske svara på det, annars får vi vänta några dagar till..
Citera
2020-04-22, 19:30
Medlem
Citat:
Citat:
GÄSTEN får en frukostpåse.
Pierre kan inte se om HAN kom tillbaka.

Rummet bokades 9 Maj och jag får intrycket av att rummet bokades för endast EN person.
Därav anledningen att de inte sov där kanske?
Så jag tippar på att HD inte planerat följa med på resan före den 9 maj alla fall, eller skulle detta också ingå i planeringen för att förvirra??

Han den där Pierre pratar om en bokning som för EN person, dvs inte flera personer.
Ok, det är väl kanske så att det är en gäst som bokar, om det är en eller två spelar kanske inte någon roll. "Jag vill boka ett rum för två". Då är det ju den som bokar som man refererar till kanske? Och man får en påse med två personers frukost? Det är ingen större skillnad i smak på glutenfrukost och glutenfri.

Nå - vi lär väl inte reda ut det där. De sov i bilen. Åkte till USA och kom hem två dygn (ca) senare.
Citera
2020-04-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har beställt dom. Får jag dom så kommer de inte tråden till del. Trött på trollen här.

Jag förstår dig och tycker du gör rätt.
Citera
2020-04-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag förstår dig och tycker du gör rätt.
Tack. Har inte fått svar från tingsrätten. Alls. Mycket märkligt - de brukar vara snabba och noggranna Men det kan vara så som Rastade skrev att hen fått svar att dessa inte kommer lämnas ut då det är arbetsmaterial. De kan ha fått så många förfrågningar att mitt mail kanske drunknade i skörden.

Nå, bara att svälja och se glad ut.
Citera
2020-04-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingen var hemma!
Barnen var helt ensamma på natten som vanligt mamma var ute och förverkliga sig på natten återigen.

2018-06-11, 14:27

F.ö.v.r levde dom väl lika farligt med sin mamma som utan . Tänk om såna självupptagna föräldrar ägnat mer av den uppmärksamhet dom lägger 24/7 på sociala media på barnen.

Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73
Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig. Ester ringde mig när de satt i Ulfs bil och var på väg hem, jag hörde att Lena och Ulf satt och pratade och skrattade och jag såg Lenas Facebook flöde uppdateras. Ulf följde med hem till Lena och la barnen för kvällen men han glömde detaljen att informera mig om hur det hade gått så jag var hemma och var orolig. Ester och Aron sa till mig att olyckan skedde på grund av att Lena skulle uppdatera något på sociala medier. Dagarna efter olyckan hade Ulf också ett sånt där irrationellt beteende, han var arg. Tolkningen som jag gjorde var att han var fylld
av motstridiga känslor - oro och adrenalin. Ulf var arg över anledningen till olyckan och hade väldigt blandade känslor.

Tänk att du ser allt genom dina selektiva glasögon.
Det handlade om pelletspannans rökutveckling i mars -18.
Citera
2020-04-22, 19:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det står det väl inte?

Att fortsätta utredningen kan ju lika gärna betyda
att leta efter alternativa GMs.

Det är ingen omöjlighet att det kan finnas alternativa GM, att fortsätta utredningen tvivlar jag inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in