2020-04-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och 07:40 säger HD till sin chef Ma*ria (när de står vid medicinvagnen) att LW är försvunnen.

Med tillägget: "Jag hoppas att hon är död".

Varför skulle chefen ljuga om en sådan sak?

#TeamÅsaHiding

Det talar med styrka för att HD visste att LW hade misshandlats av någon, men att hon inte visste, om❗misshandeln hade varit tillräckligt effektiv för att sålunda ha lett till döden, därför uttryckte hon önskan med hopp om att LW då skulle varit död.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har ännu inte hittat när, hur och var ansökan lämnades in, men hon förklarar för förhörsledaren den 19 maj:

V: Vi har varit tillsammans i .. åh herre .. (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
V: Mm (gråter)

Det stämmer nog som HD säger. Varför skulle det inte kunna vara så? Själva resan behöver inte ens ha med mordet att göra. Nån flykt. Fast det blev så, såg ut så. Men SD parerade däremot in själva mordet i tiden för resan. Han har kanske planerat allt detta i god tid. det är vad jag tror.
Citera
2020-04-22, 19:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det görs ju uppenbarligen ändå, likt it-teknikern bevisade.
Har du länk till den "bevisningen"?
Citera
2020-04-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det stämmer nog som HD säger. Varför skulle det inte kunna vara så? Själva resan behöver inte ens ha med mordet att göra. Nån flykt. Fast det blev så, såg ut så. Men SD parerade däremot in själva mordet i tiden för resan. Han har kanske planerat allt detta i god tid. det är vad jag tror.
Nej, jag tänkte mer på orsaken till resan om varför. Den har ju inget med mordet att göra. Men jag tror mordet har med resan att göra - alltså tvärtom. Att det inte blev nån slump att mordet skedde så tätt inpå resan så att de kunde sticka iväg och SD kunde vara borta från den brännande punkten. Precis som du säger.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-22 kl. 19:11.
Citera
2020-04-22, 19:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Jo men "Trådlös nätverk" = WIFI. Om det loggas när SDs mobil kopplar upp sig mot WIFI nätverket.

Om det stämmer så ser det ut som att mobilen kopplade upp sig mot samma WIFI hela 5 gånger under mordnatten.
Jag är intresserad av vad just detta betyder.
Kan du dra nån slutsats av det?
(Eller har det med de här uppdateringarna att göra som du och bl a MrBarnaby diskuterat?)
Citera
2020-04-22, 19:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det kan inte ha varit lätt för flickorna D.
Heja Snor-Johan! Du kanske kunde bemöda dej om att kolla vilken brand det handlade om.
Tyvärr...
Det var sån röra med anmälningar hit och dit och lämnande av barnen ensamma så händelserapporten får nog ses som toppen på ett isberg. Men sammantaget visar det på ett hem som inte var lämpligt för barn. Min peng på att hade inte UW curlat LW så hade hon mist vårdnaden om barnen?

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339)
Polisens händelserapport från Lenas hem Byalagsgatan 4 A

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 201
Citera
2020-04-22, 19:12
Medlem
Citat:
Där måste jag nog protestera. Jag tror inte han bokade för en person enbart. Killen har en helt ok lön och vid tillfället hade han gott om pengar. Det har jag sett på hans kontoutdrag. En extra tusenlapp hade inte synts nånstans på hans konto.

Nej, det måste vara något annat. Urskumt.

Klart han inte bokar för en person om
två ska åka iväg, absolut inte så jag menade att han var snål...fast jag tror att han var snål, han verkade tom sätta det i system att snylta på andra men det är min uppfattning förstås. Men inte det jag syftade på här så hans kontoutdrag och lön spelar ingen roll.

Det är denna Pierre som verkar ha fått bokning på en person den 9 maj.
Antingen bestämde sig HD för att följa med efter den 9 maj och SD sket i att avboka singelrummet på hotellet när JD i all hast bestämde sig för att följa med?
Citera
2020-04-22, 19:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han loggade dock aldrig in eftersom han inte ville störa utredningen.

De kunde inte ta sig in i hennes mail men eftersom de ägde själva mailoperatören eller vad man ska säga, så kunde de ändra lösenord, och på den vägen ta sig in då, men det hade inte gjorts.

Har detta verifierats via it-teknisk analys eller är det baserat på hans utsaga? Minns inte om det har framgått av FUP.
Citera
2020-04-22, 19:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser faktiskt just nu HD:s första förhör, innan man har hittat LW. Det är mycket intressant! 149, från början.

Hon berättar till exempel om när hon får reda på - av SD - att LW är försvunnen. Enligt vad hon säger under det första förhöret, där hon faktiskt pratar på helt annorlunda mot i kommande förhör, så sker det vid lunchtid. Inte ett ord nämns om att NW ringt W på morgonen och frågat efter numret till SD och att W kanske sagt något till HD...

-----

Citat:
Here we go again:

HUR kan hon veta vid 07.30-08.00 tisdag morgon att LW är borta? Här beskriver hon i förhör 19 maj:

V: Eh .. det fickj ag veta .. va äre för dag ..
F: Idag är det lördag .. det här ..
V: När försvann hon?
F: Natten mellan måndag och tisdag .. på tisdag morgonen så upptäckte familjen att hon var ..
V: Ah tisdag .. lunch .. eh .. så hade Stefan sms:at eller messa mig på Messenger och .. eh .. frågat om .. för det var nåra .. för då hade Uffe hö1i av sig till Stefan eh .. o då vare nåra gemensamma kompisar sådär, geocachingkompisar, som Stefan inte hade uppgifter till å va kompis med på Facebook som jag var, osa han kan du höra av dig till honom för .. ja tror .. ja kommer inte ihåg va han skrev men att.. att dom hade kommit ner .. o skulle fira nu vet jag inte om det var det.. jo .. att Lena var försvunnen o att dörren va öppen eller .. ah nån .. ah ja kommer inte ihåg .. vill ni veta exakt kan jag titta för det finns ju kvar men?

Här erkänner hon ju faktiskt att S skrev till henne tisdag lunch. Och ingen annan hade kontaktat henne på morgonen. N*a säger bestämt att han inte berättade för W*lma vad som hänt när han bad om Stefans telefonnummer.

Detta är jävligt skumt.
Det finns mycket intressant att läsa om i 149!
Citera
2020-04-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Klart han inte bokar för en person om
två ska åka iväg, absolut inte så jag menade att han var snål...fast jag tror att han var snål, han verkade tom sätta det i system att snylta på andra men det är min uppfattning förstås. Men inte det jag syftade på här så hans kontoutdrag och lön spelar ingen roll.

Det är denna Pierre som verkar ha fått bokning på en person den 9 maj.
Antingen bestämde sig HD för att följa med efter den 9 maj och SD sket i att avboka singelrummet på hotellet när JD i all hast bestämde sig för att följa med?
Men jag ser inte att han fått för EN person. Det skrivs inte nånstans? Vad är det jag missuppfattar?
Citera
2020-04-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
I ett av förhören - efter att han pekat ut i hela huset var de haft sex och var det kan finnas blod - går han in på cyklarna. Han nämner två incidenter som han menar kan medföra att det finns dna. Ett där hon skulle ha velat ha sex och han ville inte varpå hon hade sex med cykeln. Det finns en noggrann undersökning på huruvida detta kan vara möjligt - jag har för mig att det ligger i den akten som handlar om teknisk undersökning. Det är tekniskt omöjligt att det kan ha hänt med den cykeln pga hon är för kort och hade inte nått. Säkert en våt fantasi från SD eller så bara kom han igång att ljuga. Den andra incidenten handlar om att de ska ha haft oralsex och hon ska ha spottat efteråt på ena dotterns däck. Båda cyklarna undersökta och inget dna eller blod på den. Sorry att jag inte kan redogöra för exakt ställe i FUP men har liksom tröttnat på att rabbla dem så du får tro på mig eller så får ngn annan rota.

Fy så korkat!
Vet däremot att när jag var första gången i Grekland 1978 fick kvinnor inte cykla. Män hade bestämt att kvinnor blev sexuellt upphetsade av att "gnida könet mot sadeln" när de cyklade.....Till slut begrep man att detta fenomen enbart fanns i männens fantasi.

Kan tänka mig att det är sånt som SD har tänkt då han aviserade denna löjliga tanke.
Citera
2020-04-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Inte en aning men hur denne Pierre uttrycker sig låter det som EN person bokat rummet. Gör det inte det?
SD kanske aldrig äter frukost? 🤔

Inte nödvändigtvis. Han får kanske frågor om SD och svarar om SD?

Bokloster skriver...
Vi vill bara informera er om vår receptions öppettider 10-18. Behöver ni checka in efter detta är bara att ni hör av er till oss så får ni information om hur ni checkar in med ,
hjälp av våra nyckelboxar.
Vänliga hälsningar, J*ennie/BoKloster

Skulle kunna vara en felaktig variant av ett modernt sätt att skriva "NI" till första person singular, men det brukar skrivas med stort N i så fall. Och SDs svar lyder...

SD svarar...
Hej, vi kommer betydligt etter den tiden. Hur gör vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in