2020-04-22, 16:40
Medlem
Nu börjar det bli RIKTIGT intressant i tråden igen :-)

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2020/april/tva-personer-anhallna-for-stampling-och-forberedelse-till-mord-i-stockholm-hosten-2018/

Två personer är anhållna av åklagare såsom på sannolika skäl misstänkta för stämpling och förberedelse till mord på en advokat i centrala Stockholm hösten 2018. En av de nu anhållna personerna har tidigare varit frihetsberövad för anstiftan av försök till mord den 6 september 2019 på Kungsholmen. Målpersonen för den gärningen var också målet för nu aktuella gärningar.
Utredningen om anstiftan av försök till mord 2019 är alltjämt pågående och förhör är planerade att hållas med misstänkt. Något frihetsberövande har dock inte skett i den delen.
Den ena av de två anhållna kommer att begäras häktad inom kort.
För den person som även är misstänkt för anstiftansbrott kommer åklagaren att besluta om häktning först efter att ytterligare förhör hållits.
Citera
2020-04-22, 16:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Är det lite svårt kanske att förstå innebörden av ord och text? Om det är så fråga någon först istället det ser lite bättre ut.
För den person som även är misstänkt för anstiftansbrott kommer åklagaren att besluta om häktning först efter att ytterligare förhör hållits.

Två personer anhållna för stämpling och förberedelse till mord i Stockholm hösten 2018

Bevis först och gärna häktning, sen kan man diskutera vidare. HOL är en skitstövel fortfarande oavsett hur många mordförsök K misstänks för. Även om hon skulle dömas så är han en stor jävla skitstövel.

Det kan vara svårt att veta skillnaden på stämpling och anstiftan ja, och du ska nog inte klanka ner på andra du som hävdat att hon inte ens varit misstänkt..

På vilket vis är HOL en skitstövel? Jag tror inte du kommer svara för du har inga svar.
Citera
2020-04-22, 16:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag antar att det här hör samman

https://via.tt.se/pressmeddelande/tva-personer-anhallna-for-stampling-och-forberedelse-till-mord-i-stockholm-hosten-2018?publisherId=3 235540&releaseId=3275731

Intressant.
Utan att skruva på mig, ser jag att det mesta av mitt "försvar" av Karin, är i klar gungning.

Det lär ju vara hon som kommer begäras häktad, då det är där man nog kunnat lägga pussel genom att utreda hennes tid bakåt med hjälp av bla beslagen.

Person nr två lär vara någon som hon försökt förmå utföra någonting.
Nu får man nog vänta lite och se om det blir beviljad häktning eller inte.
Citera
2020-04-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Intressant.
Utan att skruva på mig, ser jag att det mesta av mitt "försvar" av Karin, är i klar gungning.

Det lär ju vara hon som kommer begäras häktad, då det är där man nog kunnat lägga pussel genom att utreda hennes tid bakåt med hjälp av bla beslagen.

Person nr två lär vara någon som hon försökt förmå utföra någonting.
Nu får man nog vänta lite och se om det blir beviljad häktning eller inte.

Har vi något säkert namn överhuvudtaget? Gissningsvis är K en av dem. Men VET vi det? Och vem tusan är den andre?
Citera
2020-04-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det kan vara svårt att veta skillnaden på stämpling och anstiftan ja, och du ska nog inte klanka ner på andra du som hävdat att hon inte ens varit misstänkt..

På vilket vis är HOL en skitstövel? Jag tror inte du kommer svara för du har inga svar.

Ja vet man inte skillnad på olika rubriceringar så är det nog mer än illa om man dessutom kaxar upp sig med ord som det vet väl inte du.

Skäligen misstänkt för anstiftan gällde tidigare i tråden och i dagsläget är hon misstänkt men det hon greps för i dag är inte det senaste med B.

Så den andra utredningen är helt ny för min del säkert för resten av tråden, så försök inte med något sidosvammel det har du ingenting för. Läs på nu om anstiftan, stämpling, förberedelse till mord. Nu är det 2018 som gäller för detta anhållande.

Jo jag har redovisat min åsikt i tråden om HOL, men om du inbillar dig att jag skall rapa det igen så lär det inte ske. En skitstövel kan ju bli föremål för mordförsök på ett eller annat sätt det händer ju som sagt, men nu avvaktar i alla fall jag vidare information om brott 2018.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Det har alltid varit nån i tråden som tagit ställning i skuldfrågan och anklagat den stackarna som blev skjuten.
Märkligt, men så är det. Hen dyker upp nu också. Härligt, då är vi igång!

Allt som får mig att slippa tänka på bakterier och virus är bra.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har vi något säkert namn överhuvudtaget? Gissningsvis är K en av dem. Men VET vi det? Och vem tusan är den andre?

Det lär absolut vara så, eftersom all massmedia säger att det är den tidigare misstänkte juristen som anhölls i morse.
Citera
2020-04-22, 16:48
Medlem
Citat:
Det lär absolut vara så, eftersom all massmedia säger att det är den tidigare misstänkte juristen som anhölls i morse.
Ha ha ha! Va fan.... har fullständigt missat läsa media. Ok, då är ju åtminstone DET verifierat. Tack för det rotesau!

Lite citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rARQlm/toppjuristen-anhallen-igen-for-ytterligare-mordforsok-pa-advokaten

Hon var misstänkt att för att ligga bakom mordförsöket på advokaten Henrik Olsson Lilja förra året.
Men utredarna hittade inte några bevis mot den kvinnliga toppjuristen.
Nu har hon blivit anhållen för att ha beställt ett mord mot honom för två år sedan.
Citera
2020-04-22, 16:51
Medlem
Citat:

Hon greps på ett hotell innan förhandling skulle tas angående hennes beslag. Hon skall höras några gånger först innan åklagaren beslutar om en eventuell häktningsbegäran . Vem den andra är vet inte jag än-.
Utredningen gäller stämpling och förberedelse till mord 2018 och där finns ett målnummer och har rullat sedan minst 23 sept 2019 utan att det har hänt något tills i dag då. Kan ju röra beslagen som kan ha knäckts tex. Det återstår att se.

Citat:
Dagboksblad B 12783-19
https://docdro.id/DB12wup

Citat:
Jag antar att det här hör samman

https://via.tt.se/pressmeddelande/tva-personer-anhallna-for-stampling-och-forberedelse-till-mord-i-stockholm-hosten-2018?publisherId=3 235540&releaseId=3275731
Senast redigerad av Browser 2020-04-22 kl. 16:57.
Citera
2020-04-22, 16:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det har alltid varit nån i tråden som tagit ställning i skuldfrågan och anklagat den stackarna som blev skjuten.
Märkligt, men så är det. Hen dyker upp nu också. Härligt, då är vi igång!

Allt som får mig att slippa tänka på bakterier och virus är bra.

Håller med! Skönt att det äntligen händer något. Hon har fått gå lös utan munkorg alldeles för länge.
Citera
2020-04-22, 17:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

”Förutom toppjuristen har ytterligare en person anhållits, på samma misstankar. Denne person har även begärts häktad. Det rör sig om en man i 20-årsåldern hemmahörande i Stockholm. Han är inte dömd för våldsbrott eller annan brottslighet med fängelse i straffskalan.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-tagen-av-polis-efter-skotten-mot-olsson-lilja-/
Citera
2020-04-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Förutom toppjuristen har ytterligare en person anhållits, på samma misstankar. Denne person har även begärts häktad. Det rör sig om en man i 20-årsåldern hemmahörande i Stockholm. Han är inte dömd för våldsbrott eller annan brottslighet med fängelse i straffskalan.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-tagen-av-polis-efter-skotten-mot-olsson-lilja-/

Herregud en som inte ens får ett fullt straff om den skulle dömas. 20 års åldern bör vara närmare 20 än 25 men man vet ju aldrig. Ingen gangster alltså eller kriminellt belastad. Låter ju extremt märkligt.
Senast redigerad av Browser 2020-04-22 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in