2020-04-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Börsen är tudelad.

Eric släpper kanonrapport idag t ex.

Vissa branscher kommer att lunka på bara medan andra går ner.
Nja, 4,3 miljarder vinst medan det var 4,9 miljarder första kvartalet i fjol.. att det kallas ett bra resultat är pga att många trodde det skulle gått sämre.
Citera
2020-04-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nja, 4,3 miljarder vinst medan det var 4,9 miljarder första kvartalet i fjol.. att det kallas ett bra resultat är pga att många trodde det skulle gått sämre.

Jämförelse siffran var 3,5 på Avanza, du kan läsa rapporten där för att få ett likvärdigt nyckeltal.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/04/22/ericssons-rapport-en-sammanfattning.html

Citat:
Resultat slog förväntningar. Ericssons justerade rörelseresultat blev 4,6 miljarder kronor för det första kvartalet (3,5 samma period i fjol). Det var över förväntningarna, som enligt Infronts sammanställning inför rapporten låg på 3,7 miljarder kronor.
Citera
2020-04-22, 16:12
Medlem
Citat:
Jämförelse siffran var 3,5 på Avanza, du kan läsa rapporten där för att få ett likvärdigt nyckeltal.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/04/22/ericssons-rapport-en-sammanfattning.html
Det var vad de sa på P1 idag om rapporten, alltså att den var sämre än fjolårets under samma period
Citera
2020-04-22, 16:20
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
https://www.marketwatch.com/story/its-going-to-be-brutal-theres-no-way-to-sugarcoat-it-at-all-says-billionaire-mark-cuban-about-the-ec onomic-recovery-from-coronavirus-2020-04-22?mod=mw_latestnews

‘It’s going to be brutal there’s no way to sugarcoat it at all,’ says Billionaire Mark Cuban about the economic recovery from coronavirus
On Wednesday morning, Cuban, speaking with Fox Business anchor Maria Bartiromo, explained why he thought the recovery from the economic fallout wrought by the illness derived from the novel strain of coronavirus could be a long and ugly one for the average American and small businesses in particular.
It’s going to be brutal. There’s no way to sugarcoat it at all. And when we get to the other side, companies are going to be operating differently,” Cuban said on the business network.
The entrepreneur, who boasts a net worth of $4.3 billion, according to Forbes, says that challenges for businesses are manifold and include additional costs that will be incurred to sanitize and retrofit spaces as nearly shutdown economies attempt to reboot after a virus-imposed hibernation.
“Companies are going to have to be agile…companies are going to have to build from the bottom up,” Cuban said.

"It’s going to be brutal" säger Mark Cuban som inte är en random flashbackare
Citera
2020-04-22, 16:47
Medlem
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/sparpaket-vantar-pa-aftonbladet/

Citat:
Aftonbladet förbereder omfattande sparåtgärder inför Schibsteds bolagsstämma den 6 maj då Q1 presenteras. Enligt Dagens Medias källor kan Aftonbladet tappa 300–400 miljoner kronor i intäkter i år. Tidningens publisher Lena K Samuelsson vill inte kommentera.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/hall-medias-nye-vd-siktar-pa-att-behalla-alla-titlar/

Citat:
Hall Medias förlust raderar ut budgeterade vinster i Mittmedia och HD-Sydsvenskan. Nye vd:n Mikael Nestius hoppas på ett nollresultat för Bonnier News Local, trots coronakrisen. ”Tajmingen av köpet var inte så bra”, medger han.
Citera
2020-04-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Det var vad de sa på P1 idag om rapporten, alltså att den var sämre än fjolårets under samma period

Det beror på vilken siffra man tittar på.

Rapporten var hursomhelst bra i mina ögon och starkare än vad marknaden hade befarat.
Citera
2020-04-22, 17:44
Medlem
Snubchurps avatar
Blev nästan 50% i Combigene idag som jag tipsade om igår.

Min nya favorit är Episurf B. Kommer kanske inte få samma snabba uppgång som Combigene men den kommer nog krypa uppåt dag för dag.
Citera
2020-04-22, 17:48
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/sparpaket-vantar-pa-aftonbladet/

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/hall-medias-nye-vd-siktar-pa-att-behalla-alla-titlar/

Det är lugnt, staten kommer rädda gammelmedia och sedan kommer de aldrig ifrågasätta Löfvén igen.
Citera
2020-04-22, 18:09
Medlem
En bra dag för denne killen när både SHB och Eric kommer in fint i rapporterna.

Även LUPE har återhämtat sig när oljan verkar ha bottnat... i alla fall för nu.

Så finns det ju alltid sorgebarn i portföljen så... ingen klandg och jubel, men jag håller mig ca 12 procentenheter över OMX30GI med ca 20% i likviden att ta till när något ser köpvärt ut.

Som ABB idag för 171,60 med slutkurs på 172,45... alla bra långa affärer brukar börja bra i det korta perspektivet också.
Citera
2020-04-22, 19:45
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

Så finns det ju alltid sorgebarn i portföljen så... ingen klandg och jubel, men jag håller mig ca 12 procentenheter över OMX30GI med ca 20% i likviden att ta till när något ser köpvärt ut.

Som ABB idag för 171,60 med slutkurs på 172,45... alla bra långa affärer brukar börja bra i det korta perspektivet också.

Det är bra. Som det konstaterades i en annan tråd är allt som betyder något att slå index.

Sedan jag köpte är OMX30 i genomsnitt upp 9,8 procent, min portfölj är just nu upp 17,6 procent. Index flåsar mig i nacken, det är obehagligt.
Citera
2020-04-22, 20:09
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Znyggt, Zigge. Det börjar ordna upp sig..
Kul att Bosse är tebax. Själv har jag sålt av allt och tänker inte gå in före 2027.
Citera
2020-04-22, 21:07
Medlem
Citat:
Börsen är tudelad.

Eric släpper kanonrapport idag t ex.

Vissa branscher kommer att lunka på bara medan andra går ner.

P/E-tal
157,95 det kan bara gå uppåt småsparare och idioter köper idag.
Senast redigerad av victore 2020-04-22 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in