2020-04-22, 12:49
Medlem
Bör jag sälja mina swedbank aktier idag innan rapporten imorgon? Jag köpte för kurs 106 kr som den är på just nu.
Citera
2020-04-22, 12:59
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymfb
Bör jag sälja mina swedbank aktier idag innan rapporten imorgon? Jag köpte för kurs 106 kr som den är på just nu.

Jag har haft Swedbank tidigare och skulle gått in om jag visste vad som kommer hända med ev. böter från USA.
Inte särskilt duktig på detta men tror osäkerheten med USA gör att det inte kommer hända så mycket med Swedbank. Kommer i bästa fall följa index.
Detta kan ju ta år dessutom.
Citera
2020-04-22, 13:01
Medlem
Citat:

Ingen aning? Tror du på ett överaskande dåligt resultat och isåfall varför? Allmängods bör väl inte påverka kursen? Jag tror själv att det kommer att överaska positivt. Mest därför att det ännu är för tidigt för att komma till ett läge där det blir kreditförluster i stor skara. Bolag dår i konkurs visst men det är för tidigt för att processen skall ha gått hela vägen till ett avskrivet lån. Samma sak är det med bolånen. Tror att siffrorna kan överaska åt det positiva hållet. Smällen kommer nästa kvartal...

Jag behåller mina i vilket fall. Tror på uppgång på sikt och tänker behålla pengarna på börsen. Möjligtvis säljer jag av en del om jag hittar något annat som verkar bättre för riskspridningens skull. Har redan gjort en del sådant
Citera
2020-04-22, 13:11
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Räknar med att Swedbank stigit bra till årsskiftet 20/21.

Kuriosa. Jag köpte en hel del Swedbank Robur Ny Teknik. Veckan innan coronaraset. Dom har nu stigit med några procent. Otroligt.
Citera
2020-04-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Räknar med att Swedbank stigit bra till årsskiftet 20/21.

Kuriosa. Jag köpte en hel del Swedbank Robur Ny Teknik. Veckan innan coronaraset. Dom har nu stigit med några procent. Otroligt.

Inte så otroligt med tanke på att tech, bio tech och spel som fonden investerar i har gynnats av Coronakrisen.
Citera
2020-04-22, 13:21
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag tror det är värsta är över nu... Efter regn kommer solsken. Nu går vi mot nya höjder!!
Citera
2020-04-22, 13:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungzholmen
Inte så otroligt med tanke på att tech, bio tech och spel som fonden investerar i har gynnats av Coronakrisen.

Har dom stigit jämfört med innan coronakrisen?

Ny Teknik är just inriktad på spel, vad jag minns.
Citera
2020-04-22, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag tror det är värsta är över nu... Efter regn kommer solsken. Nu går vi mot nya höjder!!
Spännande. Jag tror precis tvärtom. Att vi inte fått fullt genomslag i ekonomin pga Corona. Mängder av konkurser kommer under sommaren. Hög arbetslöshet och låg köpkraft. Låg turism. Bilar och lastbilar producera i låg takt. Oljan på rekordlånga nivåer. Dessutom vet vi inte vad som händer med Corona. Kan väl bli bakslag när det öppnas upp igen. Trots det har börserna " börserna bara sjunkit ca 20 procent" . Nej jag tror att vi kommer ligga ytterligare 20 procent ned innan det vänder och att det inte vänder inom det närmsta
Citera
2020-04-22, 14:22
Medlem
Haddock93s avatar
Omförhandlat avtal för Volvo Lastvagnar Tuve, den 10 veckors period permittering (med 40% arbete) de hade i början har blivit förlängt till 22 september (!!!).

Dagen börjar halvtakt 29 april. Kvällen och halva dagen är fortsatt permitterade.

Lite OT för tråden kanske men en fingervisning vart vindarna blåser och vad som komma skall med tanke på det långa datumet.
Citera
2020-04-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Omförhandlat avtal för Volvo Lastvagnar Tuve, den 10 veckors period permittering (med 40% arbete) de hade i början har blivit förlängt till 22 september (!!!).

Dagen börjar halvtakt 29 april. Kvällen och halva dagen är fortsatt permitterade.

Lite OT för tråden kanske men en fingervisning vart vindarna blåser och vad som komma skall med tanke på det långa datumet.

Börjar se likadana tendenser på industrin överlag,botten ser djup ut.
Citera
2020-04-22, 15:49
Medlem
Börsen är tudelad.

Eric släpper kanonrapport idag t ex.

Vissa branscher kommer att lunka på bara medan andra går ner.
Citera
2020-04-22, 15:51
Medlem
Vad tror ni kommer brent olja fortsätta upp eller vänder den ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in