2020-04-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nu måste jag ju lyssna, du gjorde mig nyfiken Ett gott skratt kan behövas ibland.
Snälla gör det jag har skrattat i timmar. Om du inte Kan du se tv 3 i efterhand hemma med digitalboxen så kan du registrera dig på deras hemsida och se den där.
Citera
2020-04-20, 13:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Finns det någon som vet något om hur pengar till torpeder brukar betalas ut? Brukar pengar betalas ut före dådet eller efter? Hur kan det gå med belöningen om uppgiften inte helt lyckats som i det här fallet? Hur mycket pengar skulle det kunna röra sig om? Förstår att ingen kan veta, men om man skulle gissa.
Otroligt att någon kan riskera friheten för att medverka till sådant, men det kanske kan bero på att vissa personer har lika många kompisar eller fler i fängelset som utanför. Det kanske är barnsliga frågor, men man undrar ju så ibland.
Man undrar för övrigt hur förhållandet mellan K och HOL har kunnat gå så snett. Undrar om dom någon gång har gått i familjeterapi.? Allt verkar så onödigt.

Vi kan bara gissa hur det har gått till. Själv har jag bara erfarenhet genom filmer, som inte alls behöver visa sanningen. Det vanliga är nog att man får en summa innan och resten när arbetet är utfört. Hur mycket Billy har fått eller skulle få kan jag inte ens gissa. Jag hoppas att han fick betalt innan, en STOR summa. Bara för att jäklas liksom.

Billy har ju en sambo så ensam var han inte. Undrar hur hon tänker nu? Och han då? Han måste ju ångra sig bittert. 12-14 år i fängelse måste svida. Det får bli en varning till andra som funderat på att tjäna snabba pengar på liknande sätt.
Citera
2020-04-20, 13:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Snälla gör det jag har skrattat i timmar. Om du inte Kan du se tv 3 i efterhand hemma med digitalboxen så kan du registrera dig på deras hemsida och se den där.

Tack för tipset, ska göra det
Citera
2020-04-20, 14:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja men om man ska försvara Billy så måste man ju säga något. Det vill jag inte men ville spela djävulens advokat lite.

Men varför svarade han ingen kommentar t ex när han fick frågan varför han inte hotade HOL på utsidan istället för i trappuppgången?? Han kunde sagt att han ville hota inne där det inte finns mycket folk.
Jo, men du får ta i mer isof.

Han misslyckas fullständigt i ett tafatt försök då han inser att inga kommentarer inte håller gentemot bevisningen.
Om han plötsligt ändrar sig från totalt oskyldig till nån taskig semivariant är det dömt att misslyckas.
Jag skulle bara hota men vill inte säga ett dugg varför.
Bah.
Han drar snarare på sig en förklaringsbörda som ligger honom i fatet och framstår inte som trovärdig öht.

Som du skriver så hade han väl kunnat svängt ihop nåt om han påstår ett hot.
Begriper inte hur resonemanget gick med försvararen.
Eller så var han för vrång och körde sitt inga kommentarer och inbillade sig att det var ett vinnande koncept.
Håller helt med den advokat du citerade tidigare och det framstår bara patetiskt.
Citera
2020-04-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Han misslyckas fullständigt i ett tafatt försök då han inser att inga kommentarer inte håller gentemot bevisningen.
Om han plötsligt ändrar sig från totalt oskyldig till nån taskig semivariant är det dömt att misslyckas.
Bah.
Han drar snarare på sig en förklaringsbörda som ligger honom i fatet och framstår inte som trovärdig öht.

Eller så var han för vrång och körde sitt inga kommentarer och inbillade sig att det var ett vinnande koncept.
Håller helt med den advokat du citerade tidigare och det framstår bara patetiskt.
Det kanske eventuellt hade gått bättre om han haft en av de bästa advokaterna i Sverige som Thomas Olsson. Jag vet inte. Men som jag ser det så är det enda försvar han har att komma med är att han inte sköt alla skott och det sa han så vad mer hade försvaret kunnat göra?
Citera
2020-04-20, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kanske eventuellt hade gått bättre om han haft en av de bästa advokaterna i Sverige som Thomas Olsson. Jag vet inte. Men som jag ser det så är det enda försvar han har att komma med är att han inte sköt alla skott och det sa han så vad mer hade försvaret kunnat göra?
Samtidigt en framgångsrik försvarare med tanke på barnflickan och pastorn i mål om anstiftan.
Får mer en känsla att BR är svår, suttit för mycket på kåken, det sitter i ryggraden att köra den stilen. Lite reptihjärna...

Det spelar ingen roll, rätten bedömer de skott som gått av. Sagt tidigare och står nu i domen.
Citera
2020-04-20, 15:17
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Bah.

Det funkar säkert ibland då bevisbördan ligger på åklagaren. Men i det här fallet blev det galet, eller rätt, beroende från vems sida man ser det. Han borde ha förstått att hans dna fanns på brottsplatsen i och med att han blödde. Han hade säkert hittat på ett svar på hur hans blod kunde finnas där. (Någon skrev ett inlägg att hans dna kunde förklaras med att han varit där tidigare i ett annat ärende), (hade någon hört), Det skulle han säkert försöka med men blev väl överrumplad av att bevisen satt på HOL:s knogar? Det går liksom inte att bortförklara. Det går inte att påstå att man varit i porten någon dag innan och fått på käften av en annan person.
Senast redigerad av Combival 2020-04-20 kl. 15:22.
Citera
2020-04-20, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Det funkar säkert ibland då bevisbördan ligger på åklagaren. Men i det här fallet blev det galet, eller rätt, beroende från vems sida man ser det. Han borde ha förstått att hans dna fanns på brottsplatsen i och med att han blödde. Han hade säkert hittat på ett svar på hur hans blod kunde finnas där. (Någon skrev ett inlägg att hans dna kunde förklaras med att han varit där tidigare i ett annat ärende), (hade någon hört), Det skulle han säkert försöka med men blev väl överrumplad av att bevisen satt på HOL:s knogar? Det går liksom inte att bortförklara. Det går inte att påstå att man varit i porten någon dag innan och fått på käften.
Han vet via förhör att DNA finns på platsen, delges resten i sista och när han läser FUP inser han väl det är mer än så.
HOLs högra knoge och under naglarna.
Senast redigerad av develi 2020-04-20 kl. 15:25.
Citera
2020-04-20, 15:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Han vet via förhör att DNA finns på platsen, när han läser FUP inser han det är mer än så.
HOLs högra knoge och under naglarna.

Precis, han hade nog förberett sig på ett svar men fick tänka om.
Citera
2020-04-20, 15:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis, han hade nog förberett sig på ett svar men fick tänka om.
Ja, det är rätt genomskinligt.
Citera
2020-04-20, 16:48
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha följt det här fallet direkt? Vet du något om mannen? Jag hoppades att du skulle skriva att du sett honom tillsammans med Karin och helst tagit kort på dem, men det är väl att hoppas för mycket.
Du har rätt.Jag har inte följt detta fall så noga..Och,det andra var mao bara rykten...
Citera
2020-04-22, 12:33
Medlem
K*rin L*lja gripen för anstiftan till mord. Ska bli intressant och se vad dem har på henne.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristen-tagen-av-polis-efter-skotten-mot-olsson-lilja-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in