• 1
  • 2
2020-04-21, 23:19
Bannlyst
Är i karantän och har en granne som bolmar på vardagligen, skiten kommer ibland in genom mitt fönster
, bor ganska litet - det har hänt att jag varit ute och sen kommit hem - öppnat dörren och kännt -vad in i helvete (!?!??!) - att det luktar precis som att nån rökt inne i MITT hem. Det blir inte bättre av att
jag ibland hänger kläder i fönstret, ibland har jag känt av lukten, eller att jag när jag ligger i sängen för att sova och känner den äckliga jävla röklukten smygandes komma in i mitt rum då jag ligger där helt trött, det gör mig irriterad, det har hänt typ vid 2-3 tiden på natten, tror han röker mest nattetid för att "gömma" sitt beteende, men då ligger jag och tar in skiten i mina lungor omedvetandes medans jag sover alltså, vad i helvete....
Har sagt åt honom tidigare vid ett tillfälle men nu under karantän har han börjat röka värre, eller så är det jag som känner av det mera, vet inte riktigt , iallafall, är inte i Sverige och han har bott här 10 ggr så lång tid som mig, hyresvärden verkar veta om det men accepterar det "ovetandes".
Kommer förmodligen säga till honom igen när jag ser honom.
Men hur fan tänker rökare som beter sig så här egentligen?
Är ni helt jävla själviska? Bryr ni er inte?
Idioten verkar förövrigt ganska intelligent och väldigt trevlig förutom det här med rökningen då,
vid ett tillfälle sa han att han var anarkist. Är det ett bra argument för att bete sig som han gör??
Seriöst hur fan tänker ni? Är nyfiken.
Hans lungor låter helt jävla paj, hör slem och skit när han harklar sig under dagtid - man tänker att nu kommer han sluta röka, sen fortsätter han ändå mest på kvällen/natten. Tragiskt?
Senast redigerad av fruciante 2020-04-21 kl. 23:22.
Citera
2020-04-21, 23:25
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Är i karantän och har en granne som bolmar på vardagligen, skiten kommer ibland in genom mitt fönster
, bor ganska litet - det har hänt att jag varit ute och sen kommit hem - öppnat dörren och kännt -vad in i helvete (!?!??!) - att det luktar precis som att nån rökt inne i MITT hem. Det blir inte bättre av att
jag ibland hänger kläder i fönstret, ibland har jag känt av lukten, eller att jag när jag ligger i sängen för att sova och känner den äckliga jävla röklukten smygandes komma in i mitt rum då jag ligger där helt trött, det gör mig irriterad, det har hänt typ vid 2-3 tiden på natten, tror han röker mest nattetid för att "gömma" sitt beteende, men då ligger jag och tar in skiten i mina lungor omedvetandes medans jag sover alltså, vad i helvete....
Har sagt åt honom tidigare vid ett tillfälle men nu under karantän har han börjat röka värre, eller så är det jag som känner av det mera, vet inte riktigt , iallafall, är inte i Sverige och han har bott här 10 ggr så lång tid som mig, hyresvärden verkar veta om det men accepterar det "ovetandes".
Kommer förmodligen säga till honom igen när jag ser honom.
Men hur fan tänker rökare som beter sig så här egentligen?
Är ni helt jävla själviska? Bryr ni er inte?
Idioten verkar förövrigt ganska intelligent och väldigt trevlig förutom det här med rökningen då,
vid ett tillfälle sa han att han var anarkist. Är det ett bra argument för att bete sig som han gör??
Seriöst hur fan tänker ni? Är nyfiken.
Hans lungor låter helt jävla paj, hör slem och skit när han harklar sig under dagtid - man tänker att nu kommer han sluta röka, sen fortsätter han ändå mest på kvällen/natten. Tragiskt?
"Nu kommer han sluta röka!" 😂

Märks att du aldrig rökt. En rökare kan krypa igenom dödens tunnel och samtidigt tända cigg efter cigg eftersom det går så långsamt fram ändå Man måste oftast ha ett starkt skäl för att sluta eller livsförändring.

Be personen vajpa (eller hur det stavas) eller röka mindre om nätterna eller åtminstone inte så du får in röken.
Citera
2020-04-21, 23:31
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Har varit med om samma problem.

Det som hjälpte för mig var att tänka positivt om det, i.e: De flesta rökare som får Corona riskerar att dö av det.

Man tänker att det pågår lite av en "utrensning" just nu av dessa små pester.
Citera
2020-04-21, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
"Nu kommer han sluta röka!" 😂

Märks att du aldrig rökt. En rökare kan krypa igenom dödens tunnel och samtidigt tända cigg efter cigg eftersom det går så långsamt fram ändå Man måste oftast ha ett starkt skäl för att sluta eller livsförändring.

Be personen vajpa (eller hur det stavas) eller röka mindre om nätterna eller åtminstone inte så du får in röken.

Jag har rökt mycket i mitt liv, tro mig men slutat sedan några år tillbaka.
Fy fan vad äckligt det låter när han harklar sitt äckliga slem.
Senast redigerad av fruciante 2020-04-21 kl. 23:38.
Citera
2020-04-21, 23:36
Medlem
Det du går igenom levde jag med i många år, dag som natt, vardagsrum eller sovrum, den där äckliga odören spred sig som en nyöppnad burk surströmming i lägenheten, tills min granne gick och dog (troligtvis pga rökningen).

Hur gammal är din granne? Han kanske också är döende.

Köp en vape till grannen för några hundra som någon tipsade om.
Citera
2020-04-21, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken

Det som hjälpte för mig var att tänka positivt om det, i.e: De flesta rökare som får Corona riskerar att dö av det.

Ja alltså, dessutom så är han ju gammal (!?!?)
Skulle tippa på att han börjar närma sig 70 om han inte fyllt det redan.
Han är väldigt smal och verkar frisk förövrigt...men låter som det fastnat 1 kg tjära i lungorna.
Citera
2020-04-21, 23:42
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Jag har rökt mycket i mitt liv, tro mig men slutat sedan några år tillbaka.
Fy fan vad äckligt det låter när jag harklar sitt äckliga slem.
Okej ja jag är också fd rökare..stör mig bara på folk som låter satan men inte röker inomhus. Sällan det inte är kombination av annat. Hade själv lungorna från helvetet i slutet men inte satt jag och hostade i timmar ute som en idiot för det. Lukten kan jag leva med men jag förstår eftersom det går in cigarettrök i mitt sovrum. Nu använder jag ändå inte rummet men det är det enda ofräscha. Struntar annars i cigarettrök och saknar känslor inför rökare och deras lukt. Bryr mig inte ett smack om cigg sedan jag fimpade sista ciggen.

Be honom sluta röka ute på nätterna. Själv satt jag många nätter och drack kaffe o kedjerökte ute på balkongen när jag hade sådan att sitta på 🙈. Man fattar sällan när man kedjeröker att man är en pest för folk man inte ser.
Citera
2020-04-21, 23:46
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ja alltså, dessutom så är han ju gammal (!?!?)
Skulle tippa på att han börjar närma sig 70 om han inte fyllt det redan.
Han är väldigt smal och verkar frisk förövrigt...men låter som det fastnat 1 kg tjära i lungorna.

Ja du ser! nu börjar du se det positiva i det hela, du hittar hans svagheter och snart kan det vara till din fördel.
Han har säkert rökt hela sitt liv, så hans övriga hälsa spelar inte så stor roll - lungorna är viktigast i SARS2.

Kanske dags att bjuda över några somalier från Järva-området på fest med rökaren ifråga ? har märkt att rökare brukar vara sociala och leva livet, dricker ofta rödvin m.m.

Stay positive!
Citera
2020-04-21, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Okej ja jag är också fd rökare..stör mig bara på folk som låter satan men inte röker inomhus. Sällan det inte är kombination av annat. Hade själv lungorna från helvetet i slutet men inte satt jag och hostade i timmar ute som en idiot för det. Lukten kan jag leva med men jag förstår eftersom det går in cigarettrök i mitt sovrum. Nu använder jag ändå inte rummet men det är det enda ofräscha. Struntar annars i cigarettrök och saknar känslor inför rökare och deras lukt. Bryr mig inte ett smack om cigg sedan jag fimpade sista ciggen.

Be honom sluta röka ute på nätterna. Själv satt jag många nätter och drack kaffe o kedjerökte ute på balkongen när jag hade sådan att sitta på 🙈. Man fattar sällan när man kedjeröker att man är en pest för folk man inte ser.

jag kan tolerera att nån har fest nån gång och väsnas eller om nån röker nån kväll i veckan men fan inte på rutin vardagligen vilken tid som helst på dygnet samt hostar och äcklar sig - lägg på insikten som alla har om corona på det. Det ger mig bara dåliga vibbar. (hör honom äckelhosta i skrivande stund, låter som det har fastnat en råtta i hans hals )
Citera
2020-04-21, 23:49
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ja du ser! nu börjar du se det positiva i det hela, du hittar hans svagheter och snart kan det vara till din fördel.
Han har säkert rökt hela sitt liv, så hans övriga hälsa spelar inte så stor roll - lungorna är viktigast i SARS2.

Kanske dags att bjuda över några somalier från Järva-området på fest med rökaren ifråga ? har märkt att rökare brukar vara sociala och leva livet, dricker ofta rödvin m.m.

Stay positive!
Nu är karln omkring sjuttio men jag har rökt otroligt mycket och haft helveteslungor utan att vara särskilt påverkad av coronan som jag är säker på att jag haft. Mitt problem med andningen kom från slem. Meeen, ocoolt att vilja döda gamla gubbar för att de röker.
Citera
2020-04-21, 23:51
Medlem
Jahaudus avatar
Han ska alltså sluta för din skull, menar du?
Du skriver att han mest röker om nätterna, så han verkar iaf ta lite hänsyn till att du ogillar det.

Han är en trevlig person annars, förutom ciggproblematiken. Fast det räcker inte för dig. Du tycker att han ska fimpa helt, för att du vill det. För du tycker att det är äckligt, så det så?

Sen anser du den trevliga, nattsmygrökande grannen vara egoisten. Du låter som en person som borde bo i eget hus, istället för i lägenhet med grannar omkring.

Jag gillar verkligen inte allt mina grannar gör, men du låter gnällig.
Citera
2020-04-21, 23:53
Medlem
Citat:

Ja, jag tänker likadant. När Corona svept igenom och tagit tanten i mitt hus som röker, så kommer vi andra grannar runt om henne att äntligen kunna använda våra balkonger. Hennes dödsbo kommer inte att få ett öre för hennes nikotinskadade lägenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in