Citat:
Okej ja jag är också fd rökare..stör mig bara på folk som låter satan men inte röker inomhus. Sällan det inte är kombination av annat. Hade själv lungorna från helvetet i slutet men inte satt jag och hostade i timmar ute som en idiot för det. Lukten kan jag leva med men jag förstår eftersom det går in cigarettrök i mitt sovrum. Nu använder jag ändå inte rummet men det är det enda ofräscha. Struntar annars i cigarettrök och saknar känslor inför rökare och deras lukt. Bryr mig inte ett smack om cigg sedan jag fimpade sista ciggen.
Be honom sluta röka ute på nätterna. Själv satt jag många nätter och drack kaffe o kedjerökte ute på balkongen när jag hade sådan att sitta på 🙈. Man fattar sällan när man kedjeröker att man är en pest för folk man inte ser.
Be honom sluta röka ute på nätterna. Själv satt jag många nätter och drack kaffe o kedjerökte ute på balkongen när jag hade sådan att sitta på 🙈. Man fattar sällan när man kedjeröker att man är en pest för folk man inte ser.
Det är min fundering som icke-rökare, att ni inte märker att andra drabbas av det: vad beror det på ? dålig intelligens/tankeverksamhet ? eller är det pga personlighetsstörningar att rökare inte kan känna empati, eller respekt för vissa oskrivna regler ?
Kommer ihåg att jag läste nån studie om att nikotinet ökade IQ med c:a 5 poäng för rökare när de rökte - de blev smartare av ett bloss, om än tillfälligt.
Läste några andra studier som påpekade att rökare ofta hade lägre IQ än genomsnittet, men att det inte berodde på rökningens hälsoeffekter, utan snarare att de hade lägre IQ från början, och därför hade lättare att falla in i dåliga vanor.
Kanske rökningen är en kompensation för dessa brister ?
Jag har inte riktigt dragit någon generell slutsats om rökare, de verkar vara en blandning av låq IQ och personlighetsstörda. Men även personer med mycket stress och en påtvingande företagskultur där man måste anpassa sig till högre chefer som röker för att lyckas med det sociala i karriären.
Hur var det i ditt fall ?