Hur få upp t? Har haft samma låga nivå efter månader av TRT
Tjena Flashback!
Tack till alla som bidragit med information och råd i dopningsgforumet sedan tidigare.
Har sedan 5-6 månader påbörjat TRT. Tog 0.2 ml testo E e3d. Innan påbörjandet hade jag 14nmol/l. Sen visade ett test att ration mellan östrogen och t var hög så började med 6.25 mig Aromasin e3d. T-nivån var oförändrad.
Det var för ca 3 månader sedan. Nytt test visade på 14 nmol/t, bytte till en testo olja från annan leverantör för ca 2 månader sedan och ökade Aromasin till 12.5 mg. Senaste testet var för ca 3 veckor sedan och det visade fortfarande på 14nmol/l.
Har nyligen börjat på 25 mg Aromasin och 0.3ml t.
Har gymmat basövingar varannan dag sedan månader tillbaka. Sovit för mycket snarare än för litet. Bara ätit det som vad jag vetat varit en kompetent man skrivit ner. Förutom sesampasta som jag la till själv och igår fått reda på visat sig ha en testosänkande effekt, så har tänkt skippa den.
Om ni gör det själv, i vilken muskel sätter ni injektionen?
Jag får Nebido 4ml var 6:e vecka, vad tror ni om att dela upp det, 1ml varannan vecka eller 2ml var 3:e vecka?
Jag mår bra på nuvarande behandling, men jag kan tänka mig att prova att dela upp det för att se om det blir ännu bättre.
inj. själv. låret och någon gång i glutus. använder blå nål. började skälv med varannan vecka hamnade lite högt på det och ändrade till 0.8ml/2v och senare 1ml/3v.
Men...
En vanlig TRT är på mellan 85-160 mg/vecka (Nebido).
Beroende på hur långt mellan intervallerna.
Detta utvärderas under ett tag i början för att få till intervallerna korrekt.
Givetvis i samband med andra typer av blodprov.
PSA, röda blodkroppar.
nmol kan då ligga på cirka 20-25.
Högt östrogen behandlas ofta med Arimidex i låga doser.
Det viktiga är hur du mår.
Testo är inte vägen till lycka på något sätt.
Hur många prover tog du innan du började och vad visade de?
När tog du proverna? De bör tas på morgonen.
Tack till alla som bidragit med information och råd i dopningsgforumet sedan tidigare.
Har sedan 5-6 månader påbörjat TRT. Tog 0.2 ml testo E e3d. Innan påbörjandet hade jag 14nmol/l. Sen visade ett test att ration mellan östrogen och t var hög så började med 6.25 mig Aromasin e3d. T-nivån var oförändrad.
Det var för ca 3 månader sedan. Nytt test visade på 14 nmol/t, bytte till en testo olja från annan leverantör för ca 2 månader sedan och ökade Aromasin till 12.5 mg. Senaste testet var för ca 3 veckor sedan och det visade fortfarande på 14nmol/l.
Har nyligen börjat på 25 mg Aromasin och 0.3ml t.
Har gymmat basövingar varannan dag sedan månader tillbaka. Sovit för mycket snarare än för litet. Bara ätit det som vad jag vetat varit en kompetent man skrivit ner. Förutom sesampasta som jag la till själv och igår fått reda på visat sig ha en testosänkande effekt, så har tänkt skippa den.
Inte ätit något socker på länge.
Vad kan jag göra för att få upp nivån?
Tack.
Hej,
Det är inte konstigt att du ligger såpass lågt eftersom dosen du kör är låg. Du skriver inte hur många mg testosteron du kör per injektion men förmodar att det är 250-300 mg per ml i dina vialer och då är det 50-60 mg per injektion vilket är väldigt lågt. Lägg dig istället på 150 mg E5D och se om det gör skillnad.
Din nuvarande dos är en väldigt låg TRT dos. Lycka till!
Köp Nebido och injicera en hel vial E8W. (4 ml 1000 mg testo undancan.)
Har en nära vän som kör på det upplägget som TRT och han ligger hyfsat stabilt på 22-25 nmol under hela perioden mellan sticken enligt Werlabs tester. Svårt att få trt-läkaren på vården att skriva ut var åttonde vecka vilket får nivåera att sjunka för mycket innan det är dags för nästa så han köper på svarta marknaden och självmedicinerar.
Har en nära vän som kör på det upplägget som TRT och han ligger hyfsat stabilt på 22-25 nmol under hela perioden mellan sticken enligt Werlabs tester. Svårt att få trt-läkaren på vården att skriva ut var åttonde vecka vilket får nivåera att sjunka för mycket innan det är dags för nästa så han köper på svarta marknaden och självmedicinerar.
Du har helt rätt här.
Den reguljära vården tar inte männen med dessa hormonproblem på allvar.
Testosteron ses fortfarande tyvärr av många läkare som en drog som skapar aggressiva monster.
Till TS.
Vänd dig till den privata vården, de kommer garanterat hjälpa dig.
Dock kostar det lite mer.
Du får räkna med cirka 500 kr/månad utslaget på ett år.
inj. själv. låret och någon gång i glutus. använder blå nål. började skälv med varannan vecka hamnade lite högt på det och ändrade till 0.8ml/2v och senare 1ml/3v.
Tagit 2 prover. en vecka eft inj 25 precis innan inj mao dalvärde 23. och även tagit två prover med testo1ml/3v +pregnyl 27 respektive 29.3 så man kan klart se att mina nötter är i stort sätt döda.
Men...
En vanlig TRT är på mellan 85-160 mg/vecka (Nebido).
Beroende på hur långt mellan intervallerna.
Detta utvärderas under ett tag i början för att få till intervallerna korrekt.
Givetvis i samband med andra typer av blodprov.
PSA, röda blodkroppar.
nmol kan då ligga på cirka 20-25.
Högt östrogen behandlas ofta med Arimidex i låga doser.
Det viktiga är hur du mår.
Testo är inte vägen till lycka på något sätt.
Hur många prover tog du innan du började och vad visade de?
När tog du proverna? De bör tas på morgonen.
Hej, det har varit din subjektiva åsikt att det varit bättre att vända sig till vården.
Ditt andra påstående om att hur jag mår är det viktiga är också din subjektiva åsikt likväl den om lycka och testo. Jag har inte bett om den information, var vänlig håll dig till topic.
Jag tog ett prov på t em innan. Tog ett prov för ca 2 år sedan också på en som vad jag har kommit ihåg också låg på 14.
PSA osv tog jag även det prov på innan påbörjandet. Dessa var resultaten:
Provtagningstid 2019-08-27 10:45
Blodfetter
Triglycerider 0.6 nmol/L
HDL kolesterol 1.4 nmol/L
LDL kolesterol 3.8 nmol/L
LDL/KDL kvot 2.8 kvot
Kolesterol 5.4 nmol/L
Hjärta/Kärl
Apolipopretein A1 1.26 g/L
Apolipopretein B 1.09 g/L
ApoB/ApoA 0.9 kvot
Blodbild
MCHC 352 g/L
Hemoglobin 162 g/L
Leukocyter, LPK 4.6 x10(9)/L
ALAT 0.42 mikrokat/L
Alkalist fosfatas, ALP 1.4 mikrokat/L
Bilirubin 6 mikromol/L
Albumin g/L
Immunförsvar
Immunglobulin G, lg G 9.51 g/L
Immunglobulin A, lg A 1.66 g/L
Immunglobulin M, lg M 1.21 g/L
Lymfocyter 1.6 x10(9)/L
Neutrolila Granylocyter 2.4 x10(9)/L
Eosinofila <0.1 x10(9)/L
Basofila Granulocyter <0.1 x10(9)/L
Manocyter <0.4 x10(9)/L
Prostata
PCA, total 0.5 mikrog/L
Hormoner
Östradiol <80 pmol/l
Hormoner
Follikestumulerande hormon, FSH 0.9 E/L
Luteiniserande hormon, LH 3.3 E/L
Provtagningstid 2019-10-24 14:40
Hormoner
Testosteron 13 nmol/l
Östradiol <80 pmol/l
Provtagningstid 2019-11-18 ca kl 15
Östradiol 56 pmol/L
Provtagningstid 2020-01-10 ca kl 15
S-Östradiol (DxL) <55 pmol/L
S-Testosteron 14 nmol/L
Provtagningstid: 2020-04-06 ca kl15
S-Östradiol 73 pmol/L
S-Testosteron 14 nmol/L
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hej,
Det är inte konstigt att du ligger såpass lågt eftersom dosen du kör är låg. Du skriver inte hur många mg testosteron du kör per injektion men förmodar att det är 250-300 mg per ml i dina vialer och då är det 50-60 mg per injektion vilket är väldigt lågt. Lägg dig istället på 150 mg E5D och se om det gör skillnad.
Din nuvarande dos är en väldigt låg TRT dos. Lycka till!
Hej, tack för svar.
Precis, det var 250 mig. Så alltså 0.6ml? Ursäkta, en kran har sagt att enligt hans åsikt var 0.4 ml var för mycket för TRT. Hat du varit säker? Var har den informationen kommit ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av preev
Hej, tack för svar!
Det lät ju smidigare det.
Varför har du kommit mer det rådet? Vad är skillnaden mellan Enantate 250 mg e3d?
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Du har helt rätt här.
Den reguljära vården tar inte männen med dessa hormonproblem på allvar.
Testosteron ses fortfarande tyvärr av många läkare som en drog som skapar aggressiva monster.
Till TS.
Vänd dig till den privata vården, de kommer garanterat hjälpa dig.
Dock kostar det lite mer.
Du får räkna med cirka 500 kr/månad utslaget på ett år.
Hej, tack!
Kollade in ett privat alternativ innan påbörjandet. Vad jag kommit ihåg var det 3000 kr eller 5000 kr första avgift sedan var det 500 kr/månad som du korrekt sa. Jag tog beslutet att inte vända mig till dem. Har redan investerat 3700 kr i förberedande tester (PSA, lymfociter etc) så har inte velat vända mig till dem för att då har jag behövt betala för samma igen.
Ja, jag är säker på min sak. Sänk injektionsintervallet till e7d och höj dosen till 125mg (0,5ml) så märker du skillnad. Din kran verkar inte ta i beaktning att alla reagerar olika på exogent testosteron.
När Testoviron användes i konventionell TRT-vård (250mg Testosteron Enanthate /1ml) så var den rekommenderade standarddosen 1ml var 2-3v. Dvs ~83mg - 125mg per vecka. Anledningen till att man lade ner Testoviron till förmån för Nebido var just halveringstiden. Enanthate kräver tätare injektionsintervall än Nebido och det var enklare att boka in varje patient med 10-12v mellanrum än 2-3v.
Med det sagt - höj din dos till 0,5ml e7d och du kommer märka skillnaden.
Träffade min läkare idag och gick igenom mina blodprover. Lämnade prover 3 dagar innan ny injektion och då hade jag 13 nmol i test och ett östrogen på 98 inom <150 referens. Då jag fortfarande upplever väldigt djupa dalar sista 1.5 veckan innan injektion och ca 1.5 vecka efter injektion så kommer vi testa ett intervall på 6 veckor.
Det är tydligen inte så vanligt men inte heller ovanligt, tror han slängde runt med ca 1/3del behöver tätare injektioner på grund av metabolismen av läkemedel.
Mitt hb ligger på 150, vilket det gjorde innan jag påbörjade trt för drygt 9 månader sedan. Men vi skulle hålla ett extra öga på det nu när injektionerna tätnar.
Jag skulle egentligen vilja träda fram med mer kunskap som jag snappat upp här och på nätet i överlag. Men jag är rädd att jag ska trampa på läkarens tår. Något jag väldigt väldigt ogärna gör med tanke på att jag har haft lågt testosteron i nästan 10 år innan jag fick börja behandla (6~ nmol uppmätt som 20åring)
Skulle vilja försöka föreslå att dela upp injektionen men det verkar ju nästan som ett förlorat slag innan man ens påbörjat frågan. Skulle också vilja fråga om hcg tillskott eftersom det kan vara positivt.
Det känns bara så hopplöst när man läser andras erfarenheter att jag ger upp lite innan jag börjar. För TRT har verkligen gjort sån stor skillnad i mitt liv, att jag är livrädd att förlora den över någon fejd med läkaren.