2020-04-21, 20:30
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han berättade att när de var gifta så hade hon ett starkt rättspatos. Och levde efter det. De sista åren förändrades hon. Förändrades väldigt mycket. Här kan du lyssna på UW när han berättar:

https://www.youtube.com/watch?v=xWWGSTJptCE&t=7s

(Hoppas länken funkar).

Jag tycker UW sammanfattar LWs mycket bra både tiden när de var tillsammans och när efter när de skildes åt mer.
Citera
2020-04-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag tycker UW sammanfattar LWs mycket bra både tiden när de var tillsammans och när efter när de skildes åt mer.
Håller med dig. En fantastiskt klar redogörelse. Inget skitsnack. Bara naket rakt upp och ner utan värderingar. En klok karl.
Citera
2020-04-21, 20:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har inte läst om varför deras pelletsbrännare brann ... Skulle SD ha en så dålig gammal pelletsbrännare att den fattar eld, eller inte vet hur man sköter den?
Inte troligt.

Har för mig att det var i mars.

Tror det har stått något om barnen och brännaren, men minns inte vad? Är osäker.

Det är dock inte vanligt med bränder i privata/mindre pelletskaminer. Jag har googlat och lagt in om det tidigare i tråden. På typ pelletsfabriker och större fastigheter (typ någon skola, bland annat) så har det skett. Inte heller det ser speciellt vanligt ut. I vanliga hushåll tycks det vara enormt ovanligt.

Kanske proveldade man ett set med skyddskläder från Kina eller USÖ, för att se om det brann bra?

Han gillade ju att beställa från Kina, här är ett tips: https://www.wish.com/product/5e561157bce0b8219b8c3c28?hide_login_modal=true&fro m_ad=goog_shopping&_display_country_code=SE&_force _currency_code=SEK&pid=googleadwords_int&c=%7Bcamp aignId%7D&ad_cid=5e561157bce0b8219b8c3c28&ad_cc=SE &ad_lang=SV&ad_curr=SEK&ad_price=540.00&campaign_i d=9527731155&gclid=EAIaIQobChMI4eqN2ZP66AIVlIKyCh1 lMQd2EAQYAyABEgIVjfD_BwE&share=web

Finns säkert i somrigt mellangrönt eller mörkare också. Eller rosa.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-04-21 kl. 20:42.
Citera
2020-04-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ber om ursäkt Johan, uttrycker mig kasst. När jag skrev så tänkte jag på Lenas och Stefans brottning om makten. Hanna menade jag inte överhuvudtaget att blanda in i mitt uttalande. Lenas behandling av Hanna är är direkt ondskefull, direkt obehagligt att läsa hur Lena hatade henne, i loggarna med vännerna. Där förvånas jag att ingen säger ifrån och bryter av och konfronterar henne. I vissa loggar medger L att H är oskyldig, men våren 2018 försvinner det perspektivet allt mer.

Egentligen vill jag inte försöka ursäkta sådant beteende men något har ju helt klart urartat inom henne. Hon vill ge igen, i för hög grad, fastän det knappast är Hannas fel att Lena mår dåligt. Det är faktiskt hon själv som väljer att försöka ersätta Hanna, och den hon bör vara arg på är endast Stefan som lurat henne fram till 2015, då han uttrycklig annoserar att han inget seriöst vill med henne. Vilket framgår av loggarna. Sedan har han säkert i real life gett henne falska förhoppningar senare än så, även om jag inte kan bevisa det. Men han manipulerar ju bra fram och tillbaka med sin s.k radiotystnad, on och off.

Så klandrar verkligen inte Hanna, däremot önskar jag hon varit uppriktigare mot polisen. Även om jag förstår att hon ogillade Lena.

Det är ju sorgligt att inte kvinnorna i stället gick samman och anklagade den största skurken av alla:
SD.

Men tyvärr fungerar det inte så i det verkliga livet.
Citera
2020-04-21, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men elaka brev, förtal, hot mm kan vara upptrappning till mord. Därför viktigt också.

Men har hon skickat de där breven?
Vi har ett helt FUP.
Var står det att de verkligen är skickade.

Varför har detta inte tagits upp av åklagaren under rättegången?
Det borde väl vara ett motiv även för SD?

Han ville ju verkligen få till det med H*anna igen.
Han har ju sagt till sin granne t ex att han vill bli gammal med H*anna.

3 maj- 18, skriver H*anna till SD

"Jag älskar díg".

(Aktbilaga 163 A, sid 37)

Det finns inga belägg för att breven har skickats.
Citera
2020-04-21, 20:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade

Ja, det blir ganska mycket enklare att förstå det hela på det vis han beskriver det hela. Det är ju en ganska rörig situation.

Han känns också ärlig.
Citera
2020-04-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför postar du detta för hundrade gången?
Ingen aktbilaga!!!

Just det!

Var är hedern?
Det är fruktansvärt elakt!

Varför?

Jo därför att eftersom du inte visar varifrån det kommer, då kan man inte se att detta skickades aldrig till HD (med stor sannolikhet). Det har många skrivit till dig upprepade gånger.

INGEN jurist skulle arbeta på det sättet!

Du kallar andra för lögnare och ohederliga i varenda inlägg.
Börja med dig själv.

En fråga till dig som tydligen kan det här, jag gör det inte.

Om jag skriver en text i Facebook Messenger utan att skicka den, om jag
stänger av programmet raderas inte texten då, eller är den spårbar utan
att den har skickats.
Som sagt, det här programmet är inte mitt bord.
Citera
2020-04-21, 20:55
Medlem
Citat:
Har inte läst om varför deras pelletsbrännare brann ... Skulle SD ha en så dålig gammal pelletsbrännare att den fattar eld, eller inte vet hur man sköter den?
Inte troligt.

Men att SD inte kom ihåg koden trots att den bestod av de fyra sista siffrorna i hans mobilnummer kommenterar du inte. Varför?
Citera
2020-04-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Koden de fick var 7666. De fyra sista siffrorna i SD´s mobilnummer.

Den hade de skrivit ner på en lapp hemma, samt att den fanns i den beslagtagna telefonen, sa de.

Om jag fick en kod med de fyra sista siffrorna av mitt telefonnummer, då hade jag kommit ihåg den koden i alla fall.

Dessutom: Har de ens ringt Polisen och frågat om de kan få koden eller någon annan som har deras nyckel om de kan åka hem till deras hus och läsa på lappen?

Nej, de ville inte vara på hotellrummet, skulle jag tro. De var rädda att det var buggat? Och de hade andra saker de behövde ordna? Typ gräva ner eller elda upp saker eller så? Prata ihop sig?

#TeamÅsaHiding

Jamen precis! Så måste det ha varit.
Klart att de inte ens hade behövt rummet - det var bara en förevändning för något annat de skulle göra.
Citera
2020-04-21, 21:00
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Inte troligt.

Det ska väl inte ha varit någon riktig utvecklad brand. Stark rökutveckling och att barnen(!?) då använde brandsläckaren. Det var mest rester efter brandsläckaren som gjorde att man kallade in en saneringsfirma.
Citera
2020-04-21, 21:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En fråga till dig som tydligen kan det här, jag gör det inte.

Om jag skriver en text i Facebook Messenger utan att skicka den, om jag
stänger av programmet raderas inte texten då, eller är den spårbar utan
att den har skickats.
Som sagt, det här programmet är inte mitt bord.

Nä, jag kan ju inte heller det här, därför skrev jag med stor sannolikhet.

Vi har tidigare diskuterat det här, och man kan se att på sidhuvudet på varje ark i Aktbilagorna står det ett namn till vem L*ena konverserar.

Nu har ju inte Snoris skrivit viken Aktbil det är (borde kanske komma ihåg det eftersom han postar det där brevet stup i kvarten) men på det sidhuvudet står enbart L*enas namn.

En skribent (fasiken glömt nicket nu) letade rätt på registret för Messengerkonversaionerna och där kan man se att det står enbart L*ena.

Skribenten hade en vettig förklaring.

Ibland skickar jag meddelanden till mig själv, sådant som jag vill komma ihåg. Kanske L*ena gjorde så för att spara sina tankar?

Ska se om jag hittar inlägget.

Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror jag har förstått... angående meddelanden som inte har skickats.

I aktbilaga 168 redovisas olika chattkonversationer som LW har haft i Facebook Messenger. I inledningen på den finns en innehållslista på de personer som tagits med i fup. Mellan personerna Kr*stin J*cobson och M*rie Str*mblad finns en chatt mellan LW och LW, dvs hon har skickat en rad meddelanden till sig själv i "facebook story", dvs funktionen händelser.

Chatten som redovisas pågår från 27 mars 2017 till 10 maj 2018 och är på 140 sidor. Chatten kan läsas på sidorna 2756-2897 (och ska läsas nerifrån och upp).

Det syns också i sidhuvudet på varje sida. När hon chattar med andra personer står deras namn där, när hon chattar med sig själv är det hennes eget namn som står där.
Senast redigerad av notknapparen 2020-04-21 kl. 21:08.
Citera
2020-04-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag kan ju inte heller det här, därför skrev jag med stor sannolikhet.

Vi har tidigare diskuterat det här, och man kan se att på sidhuvudet på varje ark i Aktbilagorna står det ett namn till vem L*ena konverserar.

Nu har ju inte Snoris skrivit viken Aktbil det är (borde kanske komma ihåg det eftersom han postar det där brevet stup i kvarten) men på det sidhuvudet står enbart L*enas namn.

En skribent (fasiken glömt nicket nu) letade rätt på registret för Messengerkonversaionerna och där kan man se att det står enbart L*ena.

Skribenten hade en vettig förklaring.

Ibland skickar jag meddelanden till mig själv, sådant som jag vill komma ihåg. Kanske L*ena gjorde så för att spara sina tankar?

Ska se om jag hittar inlägget.

Ok, men ändå så känns det sannolikt att det är skickat eftersom ÅK
tar med det.
Annars finns det ju just ingen mening med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in