2020-04-21, 19:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
I SD:s "inlaga" (snart två år senare) kommer han tydligen ihåg vilka shorts han hade på sig på mordkvällen!

Efter SD:s förhör åker HD/SD till hotellet (där han inte kommer ihåg de sista 4 siffrorna i sin mobil för att komma åt rummet och sover i bilen). De hade gott om tid på natten att gräva ner kläder/mordverktyg någonstans i omgivningen.
Var det det som var den berömda saknade koden?
I så fall kunde han bara ha frågat HD - i första förhöret säger hon så här:

"V: ah 0x0-3xx7666. Det är typ det enda mobilnumret jag kan .. "
149/29
Citera
2020-04-21, 19:23
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Finns fortfarande inget bevis för att det är skickat.

Det mest sinnessjuka med det är ju att de inte ens har koll på vad de pratar om, trots att de lagt 1,5 år på att gräva i hur många hon legat med. Eller att de fortsätter sprits denna dagboksanteckning som man snarare kan kalla det. Hade varit bra om någon orkade lista alla lögner t.ex. Snoris och Gloris kommit med. Men det vore ju madness att gå igenom.

Hur vet du att det inte är skickat, har du belägg för ditt påstående?
Citera
2020-04-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Var det det som var den berömda saknade koden?
I så fall kunde han bara ha frågat HD - i första förhöret säger hon så här:

"V: ah 0x0-3xx7666. Det är typ det enda mobilnumret jag kan .. "
149/29
Jag tror man fick en kod till hotellrummet när man bokade, då receptionen kanske var stängd (om det nu ens finns en reception där), för att komma åt hotellrummet. Denna kod låg i den beslagtagna mobilen. Men det är bara som jag uppfattade det.
Citera
2020-04-21, 19:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror man fick en kod till hotellrummet när man bokade, då receptionen kanske var stängd (om det nu ens finns en reception där), för att komma åt hotellrummet. Denna kod låg i den beslagtagna mobilen. Men det är bara som jag uppfattade det.
Så hade även jag uppfattat det.
Det kan ju faktiskt också vara så att båda varianterna kan stämma:
- Koden är de 4 sista siffrorna i mobilen
- SD trodde att koden fanns i den beslagtagna mobilen
Citera
2020-04-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stipp och belägg!
Vad är det för trams att påstå LW förföljde och trakasserade HD för sin heder?

Facebook Messenger Lena Wesström till Hanna Davidsson.

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten.
Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet.
Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst.
Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig".
Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt.
Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Detta är inget annat än ondska i sin renaste form..

Svartsjuka är vi väl alla medvetna om lite till mans. Vad som är farligt är de fåtal som är så patologiskt svarsjuka att dom är så besatta så dom inte klarar att härbärgera sin svartsjuka utan att styras av den. Det var Lenas diagnos. Att påstå hon gav sig på sig HD p.g.a sin heder visar exakt på det curlande som var en förutsättning att hon kunde fortsätta sitt otäcka värv under så lång tid. Om detta vittnar dom sompå 1000tals sidor i FUP uppmuntrar henne att sälja sin själ till djävulen.

Det finns INGEN heder i att handla så fruktansvärt elakt som LW gjorde och det är ohederligt att ens antyda motsatsen.

Ber om ursäkt Johan, uttrycker mig kasst. När jag skrev så tänkte jag på Lenas och Stefans brottning om makten. Hanna menade jag inte överhuvudtaget att blanda in i mitt uttalande. Lenas behandling av Hanna är är direkt ondskefull, direkt obehagligt att läsa hur Lena hatade henne, i loggarna med vännerna. Där förvånas jag att ingen säger ifrån och bryter av och konfronterar henne. I vissa loggar medger L att H är oskyldig, men våren 2018 försvinner det perspektivet allt mer.

Egentligen vill jag inte försöka ursäkta sådant beteende men något har ju helt klart urartat inom henne. Hon vill ge igen, i för hög grad, fastän det knappast är Hannas fel att Lena mår dåligt. Det är faktiskt hon själv som väljer att försöka ersätta Hanna, och den hon bör vara arg på är endast Stefan som lurat henne fram till 2015, då han uttrycklig annoserar att han inget seriöst vill med henne. Vilket framgår av loggarna. Sedan har han säkert i real life gett henne falska förhoppningar senare än så, även om jag inte kan bevisa det. Men han manipulerar ju bra fram och tillbaka med sin s.k radiotystnad, on och off.

Så klandrar verkligen inte Hanna, däremot önskar jag hon varit uppriktigare mot polisen. Även om jag förstår att hon ogillade Lena.
Citera
2020-04-21, 19:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Detta LW skriver till HD är verkligen ondska, det kommer från 'Pastorn ' som vigde SD och HD.

Detta diskuterades ganska omfattande för ett tag sedan och om jag inte är helt ute och turnerar så blev det aldrig belagt att det de facto skickades till HD. Att det är elakt och ogenomtänkt absolut men om det nu är så att LW skrev det och sparade det men sen aldrig skickade det som jag vill minnas så är det antagligen så att hon skrivit det för egen del.
Citera
2020-04-21, 19:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Enkelt uttryck så här från Wikipedia:

Omertā är ett sicilianskt[1] begrepp och kulturkod som på svenska närmast kan översättas med "tystnad", och då i bemärkelsen att inte ange andra människor inför polis och myndigheter. Begreppet är ett av fundamenten inom Cosa Nostra, den sicilianska maffian, och har stor betydelse för det skydd som olika mafiosi åtnjuter i egenskap av andra människors tystnad.

På svenska : " att Gola " ?
Citera
2020-04-21, 19:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Örebro TR B 2705-18 Dagboksblad 2020-04-21.

Tackar, Puttenot!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-21, 19:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Detta är helt riktigt - det som är konstigt med det hela är att koden (enligt deras rutin) är de fyra sista siffrorna i hans mobilnummer. Vilket han borde kommit ihåg. Så något konstigt är det med att de sov i bilen.
Citera
2020-04-21, 19:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Detta diskuterades ganska omfattande för ett tag sedan och om jag inte är helt ute och turnerar så blev det aldrig belagt att det de facto skickades till HD. Att det är elakt och ogenomtänkt absolut men om det nu är så att LW skrev det och sparade det men sen aldrig skickade det som jag vill minnas så är det antagligen så att hon skrivit det för egen del.

Men ännu mera ondskefullt är väl att ta livet utav någon ,om vi nu måste tvingas jämföra...?
Citera
2020-04-21, 19:42
Medlem
Citat:

SMS från hotellet finns med i tidslinjen för SD och koden står där, just de 4 sista siffrorna i mobilnr.

AB 145 sid 140
Kopiering från excelen i FUP blir lite konstig när jag klistrar in, se nedan.

Citat:
Då kommer vi att lägga ut er rumsnyckf!.ll
i en nyckelbox som ni hittar strax intill --i
entredörren ti11 hus A. ci
Er nyckel kommer att ligga i box numn 􀀅
11 och koden ni scrollar in för att öppn 2:
kommer att vara 7666.
CD
Ert rumsnummer står på nyckeln och d
􀀆
f'-
är bara att följa skyltarna för att hitta. 􀀇
Inne på rummet finns en pärm med m "'
information och är det något ni undrar 3
över kan ni alltid nå oss på 085914070 􀀊-
När ni checkar ut lämnar ni bara nycke (/)
den vita nyckelboxen strax utanför ert ro
rum. al'
Varmt välkomna! ($1:
:,
-
BGS0883-1 SMS 2018-05-15 11:29:58 46704714200 BoKloster Villa Hotell 46703997666 Davidsson, Stefan Jennie/BoKloster
Citera
2020-04-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
SMS från hotellet finns med i tidslinjen för SD och koden står där, just de 4 sista siffrorna i mobilnr.

AB 145 sid 140
Kopiering från excelen i FUP blir lite konstig när jag klistrar in, se nedan.
Så koden var de fyra sista siffrorna i hans mobilnummer. Då har vi det verifierat. Hade inte Hanna kunnat bläddra fram hans mobilnr i SIN mobil om han nu var så stressad (över mordet kanske?) att han inte mindes sitt eget telefonnummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in