2020-04-21, 13:35
Medlem
Frågor som ÅK måste konstatera samt tydliggöra i en eventuell HR om man skall få den MT dömd för mordet på LW.

Påstående från ÅK om viss planering förgått mordet - när, var hur?

Påstående från ÅK att SD är GM - när, var, hur?

Påstående från ÅK att motiv är svartsjuka - finns flera som har motiv, inte endast SD

Påstående från ÅK vi har "jättemycket bevisning" - tydliggöra den bevisning som finns

FUP är massiv och svår att överblicka då mycket som finns angivet är irrelevant för själva gärningen. Av FUP framgår dock att, MT och LW hade ett förhållande som på alla sätt var ohälsosam - minst sagt. Motiv kan finnas däri.

ÅK har inte genom spår eller gods lyckats binda den MT till BP

ÅK har inte funnit mordvapen

MT har ingen alibi för tiden LW mördades - ÅK måste belysa HR med sin linje med hur, var, när mördade den MT LW.

I och med att ovan inte finns måste ÅK koka ned FUP till en kronologisk tidslinje (indicier) som förtydligar den MT förehavanden före, under och efter mordet.
Det finns dock en del teknisk bevisning som stödjer ÅK linje, såsom, mobilpositioner, blod, övrig DNA t. ex. Detta måste hon få till tydligt i HR.

Tycker hon skulle få in ytterligare förhör med den MT i HR gällande dennes förehavanden före, under samt efter mordet.

Vi får se hur det går, men helt klart är att, ÅK måste göra en mycket bättre presentation av den FUP som man lagt ned så mycket tid på, men misslyckat med dito i TR. Synd
Citera
2020-04-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det stämmer att LW skrev Hallå, enligt tidslinjen.

Zilvereko kan nog verifiera detta med ngn länk till Fu.

Möjligen har jag fel där. Men J var fortfarande kvar i mobilen...och det såg troligen SD och därför visade han sig inte.

Tyvärr minns jag inte var i FUP det står. Kanske någon annan i tråden vet?

Undrar om denna J har vittnat i rättegången? Det lär visa sig. Lyssnar på ett avsnitt / dag på Youtube och idag blir det avsnitt nr 11 (eller är det nr 10?)
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-21 kl. 13:38.
Citera
2020-04-21, 13:50
Medlem
landbandys avatar
Shit , nu blir jag så där otroligt ledsen igen !
Var den där personen tvungen att DÖDA L*ena ???????
Nu skiner solen och SD geocachar för fullt ....vad var det för problem med att även L* ena kunde få den glädjen ?

Satan i gatan vad jag tycker det här är piss
Citera
2020-04-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Möjligen har jag fel där. Men J var fortfarande kvar i mobilen...och det såg troligen SD och därför visade han sig inte.

Tyvärr minns jag inte var i FUP det står. Kanske någon annan i tråden vet?

Undrar om denna J har vittnat i rättegången? Det lär visa sig. Lyssnar på ett avsnitt / dag på Youtube och idag blir det avsnitt nr 11 (eller är det nr 10?)

Tidslinjen i huvudprotokollet, kan inte ta fram just nu.
Citera
2020-04-21, 13:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Frågor som ÅK måste konstatera samt tydliggöra i en eventuell HR om man skall få den MT dömd för mordet på LW.

Påstående från ÅK om viss planering förgått mordet - när, var hur?

Påstående från ÅK att SD är GM - när, var, hur?

Påstående från ÅK att motiv är svartsjuka - finns flera som har motiv, inte endast SD

Påstående från ÅK vi har "jättemycket bevisning" - tydliggöra den bevisning som finns

FUP är massiv och svår att överblicka då mycket som finns angivet är irrelevant för själva gärningen. Av FUP framgår dock att, MT och LW hade ett förhållande som på alla sätt var ohälsosam - minst sagt. Motiv kan finnas däri.

ÅK har inte genom spår eller gods lyckats binda den MT till BP

ÅK har inte funnit mordvapen

MT har ingen alibi för tiden LW mördades - ÅK måste belysa HR med sin linje med hur, var, när mördade den MT LW.

I och med att ovan inte finns måste ÅK koka ned FUP till en kronologisk tidslinje (indicier) som förtydligar den MT förehavanden före, under och efter mordet.
Det finns dock en del teknisk bevisning som stödjer ÅK linje, såsom, mobilpositioner, blod, övrig DNA t. ex. Detta måste hon få till tydligt i HR.

Tycker hon skulle få in ytterligare förhör med den MT i HR gällande dennes förehavanden före, under samt efter mordet.

Vi får se hur det går, men helt klart är att, ÅK måste göra en mycket bättre presentation av den FUP som man lagt ned så mycket tid på, men misslyckat med dito i TR. Synd

Tillfälle, sinnesstämning/attityd och uppsåt är indikativt på planering och motiv? Jag är inte så duktig på sånt här...
Citera
2020-04-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det är så olika uppgifter om hur, var, vem, när...

Förhöret med HD avslutas 14:49
Det finns alltså inte så mycket tid att vifta på om LW ska hittas, ryktet ska spridas, SOA ska få info om det, osv.
Om SOA berättar för HD att LW är funnen, ok. Då borde de ha pratat om det, och inte minst när de åker förbi FP. Vilket de inte gör, enligt vissa förhör.

Enligt andra förhör så är det just när de åker förbi FP som slutsatsen att LW är funnen mördad dras.
Det är hursomhelst oklara och motstridiga uppgifter.

Varför?

Om SOA ljuger dyker det onekligen upp en ny central person i den här sörjan. Samtidigt sa väl inte HD något om att hon fått information av pappan i sina förhör?
Citera
2020-04-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tidslinjen i huvudprotokollet, kan inte ta fram just nu.

Vad jag kan hitta är detta:
aktbilaga 145 sid 79 (markerat med rött).
Citera
2020-04-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hon kanske skrev? ”Hallå? Hallå?”

Aktbilaga 145 sid 79
Citera
2020-04-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Shit , nu blir jag så där otroligt ledsen igen !
Var den där personen tvungen att DÖDA L*ena ???????
Nu skiner solen och SD geocachar för fullt ....vad var det för problem med att även L* ena kunde få den glädjen ?

Satan i gatan vad jag tycker det här är piss

Jag förstår känslan mycket väl även om jag inte kände LW. Beklagar, verkligen. Hennes död är en förbannat onödig, grym och irreversibel tragedi. Vad för tassel och personliga helveten som än kan ligga bakom så är lösningen att slå i hjäl LW så ohyggligt fel som något kan vara.

Vilket mörker hennes helt onödiga död nu sänker över även soliga dagar för så många människor. Så sorgligt. Så onödigt. Värdelöst.

Edit; för den eller de som ligger bakom hennes död finns det inte några fler egentligt ljusa dagar heller. ... men så obarmhärtigt är livet mot den som dödat en medmänniska att allting efteråt är för sent. - fritt efter Dagerman.
Senast redigerad av flushbuch 2020-04-21 kl. 14:38.
Citera
2020-04-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Alltså skilsmässan måste ju vara en skenmanöver!’
Med tanke på hur de skrev till varann och att de efter mordet satt ihop igen.

Eller vad tycker ni??

Har också haft den inriktningen initialt. Men har nog ändrat mig på den punkten. Trodde att H flyttade till Lenas kvarter för att demonstrera och signalera att hon inte backar eller låter sig kuvas utan pinkar in revir.

Men H, angav i förhör ngt i stil med att det var för barnens skull, eller praktikaliteter av något slag. Eller om det rörde någon liknande teknikalitet. Minns ej så bra, eftersom Hennes förhör var det första jag läste. Sedan är det svårt att avgöra när hon talar sanning och inte eftersom att vissa saker är hon helt säkert uppriktig kring. Det försvårar alltid när människor blandar sanning med lögn. Lätt då att misstro allt de säger, fastän så knappast är fallet.

Tror inte hon är aktivt inblandad, men skyddar misstänkt. Att hon förstår läget eftersom hon känner S mycket bra. Men eftersom hon är omedgörlig, och inte vill hjälpa polisen, finns ingen nytta att utvinna av henne. Det kan jag beklaga. Samtidigt efter att ha läst fup förstår jag varför hon anser L vara en sjuk människa, vilket hon talar om i det initiala förhöret om jag minns rätt.

Polisen fick henne emot sig med start i det tredje och fjärde förhöret då de började ifrågasätta hennes tidigare utsagor, vilket var olyckligt. När de sedan tog in henne en vecka började hon spjärna emot och nästan totalvägra eftersom hon kanske inte har någon aktiv inblandning och blev sur och säkert kände sig förnedrad och dumgjord av polisens påståenden och avslöjanden.

Misstänker att när S skriver: "allt kommer bli så bra." Så fattar hon poängen indirekt. Att det delvis är som en kärleksgåva till henne, för att hon ska komma tillbaka till honom. Ett sätt att visa henne kärlek på. Under sommaren är de ju som ler och långhalm och utstrålar ömsesidig lycka efter Lenas död. Molnet på himlen, som förmörkat deras liv är borta.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-21 kl. 14:44.
Citera
2020-04-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alla typer av människor, skulle jag ha
skrivit.

200 million Telegram monthly users, as of March 2018

https://www.businessofapps.com/data/telegram-statistics/

Skulle inte tro att antalet användare i Sverige är så stort att man kan tala om att det är allmänt spritt. Appen är nog vanlig i vissa grupper men inte mer än så. Allmänt använda är nog framförallt Messenger men även Viber och Skype och bland de yngre Snapchat. Finns ju en massa appar man kan chatta och ringa med.
Citera
2020-04-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vem vet, kanske Hannas pappa var informerad om den sexuellt ohämmade vigselförrättarens förföljelse (Skräckfilm ala' Stephen King) av hans dotter?

Varför inte, samtidigt hävdar ju Hs familj unisont i förhören att de typ aldrig talar och diskuterar mordet. Hur trovärdigt man nu tycker det låter. För mig är det helt väsensskilt och främmande, men kan ju knappast utgå från mig själv. Ändå låter det märkligt kan jag tycka. Är alla strutsar och miljöskadade av att umgås sinsemellan? Plötsligt är de ju lite halvdementa också. Mycket känslomässig begränsningar som man håller isolerat från varandra? Underströmmar av något onaturligt och osunt, Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in