2020-04-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt så, att han nog hade önskat att han hade en son som SD. Han är väldigt förtjust i SD, varken kan eller vill se några fel hos honom. Han verkar inte inse att både SD och HD slirar ordentligt på sanningen.

På åklagarens fråga om han ansåg att SD är manipulativ svarar han med ett bestämt "nej". Så manipulerad är alltså karln

Eller så är det precis det han gör. Pappan ändrar tonläge när åklagare samt målsägarbiträdet tar vid förhöret. Han slirar rejält på sanningen i sin tur. Säger olika/minns olika från FUP till förhöret i TR.

Att han är förtjust i SD råder det inga som helst tvivel om! Manipulerad är rätta benämningen.
Citera
2020-04-21, 12:47
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, har för mig att Lena - den andra vändan hon var ute den natten - skrev och
skickade tre sms med "Hallå?" till SD.

Det har jag också för mig, därför blev jag lite konfunderad med påståendet att LW ropat, det är lite skillnad på att ropa och att skriva sms.
Citera
2020-04-21, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Med den här typen av kommentarer, och en del andra kommentarer, så tycker jag att det är helt ofattbart att han släpptes av Tingsrätten.
Han vet helt enkelt för mycket, innan han rimligtvis kan känna till det, om han inte är mördaren.

Jag fattar inte riktigt vad det är han vill uppnå med de här kommentarerna.

Kanske är det så att han själv saknar de känslor som en person får då man blir orolig (på riktigt). Därför försöker han härma ett beteende som han tror att någon orolig skulle säga.

Kanske vill han också både kasta misstankar på andra (se de första uppgifterna han lämnar till polisen i aktbil 145) och få dom att tro att hon blivit kidnappad.

Kanske var detta ett led i hans strategi (planering) redan innan mordet?

Och att L*enas dörr är öppen, skulle kunna vara en del i den planen?

Jag tror att han har många sådana ininuationer runt just geocahare.

Igår när jag skummade lite i en aktbilaga fick jag syn på att SD hade kollat på L*enas "My real six string", efter mordet. Minns inte exakt datum , men kanske var det runt 20 maj. Säkert funderar han hur han ska få ihop det så att det kan verka vara någon annan än han själv.

Det finns inget i hela världen som får mig att tro att han är inne på den sidan för att han sörjer henne.

Jag tycker (som lekman) att det ändå finns ganska många indicier som tillsammans med annat skulle kunna knåpas ihop till en indiciekedja.

Jag förstår (och tycker inte heller) att inte kan hålla någon häktad om bevisen ser för tunna ut. Det är allvarliga ingrepp i människors liv om man är oskyldig. Så det kan vara svårt att veta exakt var den gränsen går, när det är många, många små indicier.

Men han saknar alibi (jag tvivlar inte på att geotimebilden stämmer och dalaans skrikuppgifter. Han har hennes DNA på sin tvättmaskin det efter storstädninge och han har hennes DNA på INIDAN av plösen. Och då ända in till underliggande material i en fläck som ser utspädd ut och liknar en blodfläck. Exakt där. Ingen annan stans.

Och alla raderingar inne på polisstationen. Alla dåliga förklaringar som sedan ändras efter att han har läst FUP.

Jag känner att det är en balansgång.
Citera
2020-04-21, 12:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alla.

Oki ,exklusive min familj ....
Citera
2020-04-21, 12:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
I första hand jihadister, andra terrorister och pedofiler.

Någon har försökt få det att låta som om det är vanligt i GC-kretsar, men ditt inlägg tyder på att det inte är så.

#TeamÅsaHiding

Jag hade ingen som helst aning om att det fanns, men jag är antagligen ingen riktigt Inbiten geocachare antar jag , endast nybörjare enligt en positiv LW-och så får det förbli , R.I.P. L*ena vår geokompis ❤️
Senast redigerad av landbandy 2020-04-21 kl. 12:54.
Citera
2020-04-21, 12:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förstår (och tycker inte heller) att inte kan hålla någon häktad om bevisen ser för tunna ut. Det är allvarliga ingrepp i människors liv om man är oskyldig. Så det kan vara svårt att veta exakt var den gränsen går, när det är många, många små indicier.
Håller med, och här behöver ju tingsrätten förklara sig nu. Så förhoppningsvis kommer det att framgå av domen exakt på vilka grunder man fattade beslutet om frihetsberövande i augusti 2019.
Citera
2020-04-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Han var ju absolut mörda Lena kvällen den 11e va? Mellan fredag och lördag. Då han träffade grannen med hunden.
Eller tänker jag fel? Han hade ficklampa med sig.

Men förstår inte riktigt hur det var med mobilen den kvällen, den hade han hemma men visste då Lena vart de skulle ses? För hon kom ju aldrig dit.

Är så mycket sånna här saker man funderar på.

Lena var på väg dit men pratade med J i mobilen på vägen dit. Sen ropade hon hallå några gånger för att SD skulle visa sig. Vilket han naturligtvis inte gjorde i det läget. Så hon gick hem igen. Klockan var då strax efter 12 på natten.
Citera
2020-04-21, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena var på väg dit men pratade med J i mobilen på vägen dit. Sen ropade hon hallå några gånger för att SD skulle visa sig. Vilket han naturligtvis inte gjorde i det läget. Så hon gick hem igen. Klockan var då strax efter 12 på natten.

Det är förstås möjligt att hon ropade, men vem skulle kunna verifiera det? Möjligtvis den hon hade samtal med, men kanske hon inte ville röja för J att hon skulle träffa SD så sent som midnatt. Hon skrev sms "Hallå" enligt tidslinjen i FUP
Citera
2020-04-21, 13:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Oki ,exklusive min familj ....

Alla typer av människor, skulle jag ha
skrivit.

200 million Telegram monthly users, as of March 2018

https://www.businessofapps.com/data/telegram-statistics/
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-21 kl. 13:17.
Citera
2020-04-21, 13:11
Medlem
landbandys avatar
Så ÅNGER existerar alltså inte i en psykopats hjärna ?

Tänker på att LW :s mördare skulle annars kunnat ångrat sig så pass att han angivit sig själv, för att ångesten tagit överhanden och : ” Vad har jag gjort ? ” skulle tära så på mördaren ...
Citera
2020-04-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hon kanske skrev? ”Hallå? Hallå?”

Hon ropade hallå ett par tre gånger. Väntade runt 10 minuter (fortfarande med vännen J i luren} och gick sen hem igen.
Citera
2020-04-21, 13:25
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är förstås möjligt att hon ropade, men vem skulle kunna verifiera det? Möjligtvis den hon hade samtal med, men kanske hon inte ville röja för J att hon skulle träffa SD så sent som midnatt. Hon skrev sms "Hallå" enligt tidslinjen i FUP

Det stämmer att LW skrev Hallå, enligt tidslinjen.

Zilvereko kan nog verifiera detta med ngn länk till Fu.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-21 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in