Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
UNDERBARA REKOMMENDATIONER FRÅN FHM!
Från Aftonbladets chatt om Corona.
FRÅGAN:
Försöker få svar igen! Jag har troligtvis fått corona enligt samtal med läkare och ska isolera mig. Har en dotter som går i mellanstadiet, bör jag skicka dit henne när jag är sjuk? Finns ingen risk hon smittar? Hon har myst o hostat några ggr men det gör hon ofta i normala fall. Tacksam för svarEewa
SVARET:
Hej Eewa, Folkhälsomyndigheten skriver att familjemedlemmar som inte har symtom kan göra som vanligt och gå till skola, förskola eller jobb. I familjer eller hushåll där någon är sjuk är det givetvis extra viktigt att vara uppmärksam på symtom. Om din dotter har symtom är rådet att hålla henne hemma, även om symtomen är små/få.
Deras rekommendationer talar mot sig själva, jag påstår att man vill ha en smittspridning och inte hejda den, eftersom Corona är så otroligt smittsamt bör samtliga i ett hushåll stanna hemma i karantän om en av medlemmarna är smittad.
Hur svårt ska det vara att förstå en så självklar sak?!
… [ Visa mindre ]
Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Du verkar ha missuppfattat. Aldrig och någonsin har målet varit att stoppa smittan. Bara att hålla nere den så sjukvården klarar trycket.
Bra uttryckt och helt sant.