2020-04-21, 00:08
Medlem
madchances avatar
I Stockholm,

31 mars hade ~2.5% aktiv smitta
20 april så är ~30% potentiellt immuna

För att få ihop det så behövs det en dubbling i veckan men det är ju inte vad dödsfallen visar.

Hur går detta ihop egentligen?
Citera
2020-04-21, 00:09
Avstängd
sherms avatar
Om bara ett liv räddas så är det värt all information som skickas till Kina:

Chinese-Made Drones Enforcing Social Distancing in U.S., Raises Concerns About Spying
Citat:
“If these drones save one life, it is clearly worth the activity and the information that the drones are sending,” said Democrat Mayor J. Christian Bollwage of Elizabeth, New Jersey.
https://www.breitbart.com/national-security/2020/04/20/chinese-made-drones-enforcing-social-distancing-u-s-raises-concerns-about-spying/
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja men det är man ju verkligen inte.
Man får lov att tänka att man har viruset i kroppen vid möten utav andra.
Så tänker jag i allafall. Försöker undvika olika sammanhang.
Ser mig själv som att jag kan vara en smittspridare och ser även på andra som att de är detsamma.
Inte överrädd utan mer försiktig.
Jag har förmodligen haft skiten men litar inte på att det inte kan komma igen.
Det verkade omöjligt att få bort ett tag.
Tog om , gick över , tog om igen.

Den som sitter och tror att den är odödlig misstar sig grovt och dessutom kan den döda andra.
Men det skiter de i, eller rättare sagt: gottar sig i det för att slänga i ansiktet på de som är oroade.
Tegnellminionserna verkar vara ett ”balla grabbgänget” av jargongen att döma. De är helt besatta av att vinna.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Att man inte skulle bli immun är en av myterna som söndrarna försöker sprida.
Det finns ingen expert som påstått att man inte blir immun.
Ingen vet riktigt något om det här viruset. Så om du ser söndrare , vad det nu är, som ryktesspridare så är du exakt lika som dem.
Men du sprider ett annat rykte. Du vet inte heller nämligen.
Citera
2020-04-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Agnes Wold anser att den svenska strategin har varit lyckosam, i alla fall när det gäller det mest centrala uppdraget: att klara att ställa om sjukvården.

https://www.aftonbladet.se/a/wPGlm1

Men enligt FHM var ju det viktigaste att skydda våra äldre!

https://m.facebook.com/Folkhalsomyndigheten/photos/a.850014671832965/1479573718877054/?type=3&source=48&__tn__=EHH-R

Bästa sättet att skydda de äldre är att uppnå flockimmunitet genom att ha en vårdbelastningsnivå som ligger just under maxbelastning, och vi har legat precis där. Så Wold har helt rätt.
Citera
2020-04-21, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad blir dödligheten för hela gruppen 0-65 år? Innan pensionsålder? (39-åringar är mitt i livet och väldigt produktiva, har små barn etc.)
Har inte dödstal fördelat på ålderskategori för Stockholm specifikt, har bara hittat på nationell nivå. Men om man konservativt antar att alla i kategorierna 0-69 år dött i Stockholm (totalt 203 dödsfall) så landar jag på snitt 0,13% (0,6% för 60-69 år).
Citera
2020-04-21, 00:11
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Att det finns länder som agerat sämre än Sverige betyder inte att Sverige agerat bra.
Det finns ju mycket annat att kritisera förutom den halv-öppna hållningen Sverige haft.

Citat:
Slip-of-the-tongue från vodkadiggare i öst?

Det rätta virket finner vi i öst och det är uppenbart är svenskar är ryggradslösa diskodunksfjollor som behöver hjälp på traven.

Man skäms ta mig fan.
Citera
2020-04-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Men du sprider ett annat rykte.
Berätta gärna vilket rykte jag sprider.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag repeterar - från vad jag hört så är det mest sjukvårdspersonal som lämnar blod. Så jag tycker att det är skrämmande att bara 10% av denna extrema högriskgrupp smittats. Vad kan det då vara i samhället - 5%?

Ouch...
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Bästa sättet att skydda de äldre är att uppnå flockimmunitet genom att ha en vårdbelastningsnivå som ligger just under maxbelastning, och vi har legat precis där. Så Wold har helt rätt.

Fy fan vad fel du har.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Bra strategi för dig och empatisk till andra.
Glöm inte minst 30 % av smittbärare inte ens vet inte de bär viruset. Det är de som smittar mest cirka80%.
Det är ju det som är det otäcka med det här viruset.
De som känner sig sjuka stannar hemma.
De som inte känner sig sjuka men har smittan är ju i sådanafall de största smittspridarna.
Citera
2020-04-21, 00:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Stämmer. Jag och 10 polare gjorde detta (vi hade potentiella symptom eller varit sjuka) efter vi fick tips på Facebook gruppsida hur man kan få testa sig utan att vara dödssjuk. Att döma av sidan så har nog en 500 redan gjort detta.
Hur stor del av alla som ingår i ”undersökningen” kan det då röra sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in