2020-04-20, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
förnekarka för ett par veckor sedan:
Nu har vi nått peak, det är över nu.
Tegnell vår hjälte!
förnekarna idag
Nu har vi nått peak det är över nu.
Viruset är knappast farligt.
förnekarna om ett par veckor
Nu har vi nått peak det är över nu.
Min mormor dog igår

Stämmer in bra på de narcissistiska psykopaterna i tråden som förnekar och attackerar andra.
Citera
2020-04-20, 14:46
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Har du hört talas om begreppet personnummer?

Sluta tramsa och bevisa ditt påstående istället!
Citera
2020-04-20, 14:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Antingen manipulerar de siffrorna på måndagarna eller patienterna vill inte dö på
måndagarna.

Tror att det är så att inrapporteringarna tenderar att ske på eftermiddagen, när läkarna gör övrigt pappersarbete. På morgonen och förmiddagen har de fullt upp med att behandla patienter.
Senast redigerad av Troian 2020-04-20 kl. 14:49.
Citera
2020-04-20, 14:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ta bort Alkohol tillståndet från krogarna i Stockholm i 3 månader.

Faaaan va fullt det skulle bli på krogarna i kranskommunerna isf...
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Antingen manipulerar de siffrorna på måndagarna eller patienterna vill inte dö på
måndagarna.
Jag tycker Måndagar ser ut som vilken dag som helst, näst högsta siffran hittills tex. på en måndag.
https://adamaltmejd.se/covid/
Citera
Medlem
Svenskar är så jävla ytliga och osociala i sin natur att vi behöver egentligen inga regler om social distansering , det är liksom normal tillståndet i sverige, är ju såklart en positiv kulturellt drag i epidemi tider men känns samtidigt rätt tragiskt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag har läst rapporten och du drar stora växlar på självklarheter som gäller för alla länder att platta till smittokurvan i c19 pandemin.

Du är inte bara manipulativ utan också oförskämd. Skärp dig!

Då har du också läst att det är viktigt att inte strypa smittan alltför mycket och inte för lite, utan så pass att sjukvården klarar av att hantera de som behöver vård. Således exakt som Sveriges uttalade strategi. Vad är det som du inte begriper?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Vad tror ni händer efter den 15 maj? blir reseförbud förlängd eller kommer det tillåtas att resa igen? detta gäller då inreseförbud för länder utanför EU pga COVID-19 katastrofen,tror ni det hinner lugna sig efter den 15 maj så man kan resa till Sverige från ett Balkan land?
Tror att restriktionerna gällande resor kommer att förlängas. Mycket beror ju förstås på smittspridningen
på Balkanhalvön.
Citera
2020-04-20, 14:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Ingen vet hur många döda Sverige har.
Vi måste ha en av de sämsta rapporteringqr i europa.

Vet du hur många döda det är i de andra länderna i världen? Kan du inte berätta för mig vad som får dig att anse att alla andra länder har 100% korrekta rapporterade dödstal men inte Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vet du, hade dom rapporterat in 1000 döda idag så hade du inte skrivit så , utan nu är du besviken för att det endast har rapporterats 40 döda och då duger inte informationen.

Ni alarmister är sanslösa.
Din dumme fan kommer aldrig att hända. Du kanske inte ser att vi matchar Italiens siffror i dagsläget och antalet döda kommer alltid att vara i genomsnitt lite under 100 döda. Du ser det som bra ok då får du tycka det.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Alarmisterna för ett par veckor sedan:
Det kommer dö flera hundra om dagen eller tom tusen om dagen i mitten av april.

Alarmisterna idag
Fan va de ljuger, det är inte 60 om dagen, det är säkert 100 eller fler, eftersläpning bla. bla. bla....

Alarmisterna om ett par veckor
Jo vi kanske haft toppen men det är fan inte bara 30 om dagen som dör, mörkning, äldreboenden bla. bla. bla ...

Måste missat detta du skriver. Det jag sett är att man jämför med Italien och spanien UK eller även USA i antal döda.

Sverige tycks ligga på ett snitt på 70-80 om dagen nu.. imräknat till Italien så skulle det motsvara 420-480 döda per dag om man tar hänsyn till skillnad i befolkningsmängd. Vilket är illa nog.

Tror Italien hade lite över 900 döda per dag som mest det skulle motsvara 130sst döda i Sverige per dag och vi är inte långt därifrån just nu. Så Sveriges siffror är allt annat än bra och du bör räkna om Sveriges antal döda i fårhållande till andra länders befolkning. Inte enbart rycka ut siffror ur sitt sammanhang för att minimera Sveriges antal döda. Det är en ren förolämpning mot de som dör och har dött i Sverige.

Att folk dör ute på äldreboendena är ett faktum. Även att de dör av Covid-19 och inte registreras. Personligen vet jag två st i det landsting jag arbetar som frivillig i och de jag arbetar med har samma erfarenhet speciellt de som specifikt arbetat med att stötta äldre. Själv har jag mest fått arbeta med LSS hem. Men som sagt även brukare på LSS hemmen dör utan att registreras som Covid-19 döda.
Så att ett mörkertal finns det kan väldigt många som arbeter med detta intyga.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vilken tur vi hade! Viruset flög bara förbi Sverige! Eg hade ju tom Tegnell fel med tanke på att vi skulle behöva flockimmunitet för att få stopp på detta!
Men det försvann av sig självt?
Någon som kan förklara?
Tack på förhand!

Krematorierna går på högtryck 24/7 vittnas det om, IVA är fullt, sjukvårdspersonalen vittnar om krigsscener. Så pandemin pågår för fullt.

Men sedan början av april har media gått in i en propaganda-mode, och rapporterar att allt är frid och fröjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in