Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Alarmisterna för ett par veckor sedan:
Det kommer dö flera hundra om dagen eller tom tusen om dagen i mitten av april.
Alarmisterna idag
Fan va de ljuger, det är inte 60 om dagen, det är säkert 100 eller fler, eftersläpning bla. bla. bla....
Alarmisterna om ett par veckor
Jo vi kanske haft toppen men det är fan inte bara 30 om dagen som dör, mörkning, äldreboenden bla. bla. bla ...
Måste missat detta du skriver. Det jag sett är att man jämför med Italien och spanien UK eller även USA i antal döda.
Sverige tycks ligga på ett snitt på 70-80 om dagen nu.. imräknat till Italien så skulle det motsvara 420-480 döda per dag om man tar hänsyn till skillnad i befolkningsmängd. Vilket är illa nog.
Tror Italien hade lite över 900 döda per dag som mest det skulle motsvara 130sst döda i Sverige per dag och vi är inte långt därifrån just nu. Så Sveriges siffror är allt annat än bra och du bör räkna om Sveriges antal döda i fårhållande till andra länders befolkning. Inte enbart rycka ut siffror ur sitt sammanhang för att minimera Sveriges antal döda. Det är en ren förolämpning mot de som dör och har dött i Sverige.
Att folk dör ute på äldreboendena är ett faktum. Även att de dör av Covid-19 och inte registreras. Personligen vet jag två st i det landsting jag arbetar som frivillig i och de jag arbetar med har samma erfarenhet speciellt de som specifikt arbetat med att stötta äldre. Själv har jag mest fått arbeta med LSS hem. Men som sagt även brukare på LSS hemmen dör utan att registreras som Covid-19 döda.
Så att ett mörkertal finns det kan väldigt många som arbeter med detta intyga.