2020-04-20, 23:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja ilskan kan jag gärna stå för, det är för djävligt hur dåligt vi har hanterat detta!
Och jag är förbannad för att vi hade 2 månader på oss men ändå hände inte ett jävla skit hos våra myndigheter, de vart tagna på sängen efter två jävla månader.
De blev nog inte tagna på sängen, tror snarare att de såg chansen till att göra nåt (i deras ögon) stort - flockimmunitet - och skapa rubriker. Samt putsa upp Sverigebildens krackelerade yta.

Allt agerande har syftat till det: Tegnell & Co:s tvetydigheter, ”förvåningen” och ojandet över att folk töjer gränserna, att ansvaret bollas ner till befolkningen (under förevändningen ”Folkvett”), skydda de i riskgrupperna, motviljan till att stänga dagis och skolor, reaktionen på att Spotify lät folk jobba hemma (innebär ju minskad kontroll), anspelandet på ekonomin etc.

Tegnell har sagt att flockimmunitet inte är huvudmålet (men att det finns med), Giesecke åker till UK och talar om för dem att de gjort fel som övergett flockimmunitetslinjen (dvs blev av med deras moraliska stöd), tidningarnas hyllande av Tegnell och Löfvén och nu rubriker om att Sthlm snart har flockis.

Och sist men inte minst: Alla tegnellminions här i tråden ...
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-04-20 kl. 23:27.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Med lite simpel matematik innebär antikroppstestet med given storlek på urvalet och sensitivitet på 75% att det verkliga antalet med ett 95%-igt konfidensintervall är mellan 12.3-16.8%

Blodgivare är dock knappat representabla för befolkningen som helhet.

Regler:

- Är mellan 18 och 60 år
- Väger minst 50 kg
- Har ett blodvärde på 125 g/L för kvinnor och 135 g/L för män
- Har en giltig legitimation och ett svenskt personnummer.

En hypotes är att invandrargruppen är underrepresenterad.

Källa: https://blodgivning.se/att-bli-blodgivare/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Låter som en vanlig dag i Thailand. Tack och lov har de flesta svenskar trafikvett, även om det försämrats av nya svenskar som vandrat hit från fjärran länder där dom är fattiga och bilar inte finns. Så inget fel på den jämförelsen.

Så Thailändsk sjukvård riskerar haverera pga trycket från trafikolyckor så till den grad att andra operationer får ställas in? Tönt.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Brasilien rapporterar rekordhögt antal dödsfall idag. 383 enligt worldometers.

Någon som har koll på Coronaläget i Brasilien?

Jag vet att Bolsonaro åtminstone inledningsvis var en förnekare.

För några dagar sedan hävdade oberoende brasse forskare att landet hade 313.000 smittade och inte 30.000 som myndigheter rapporterat. De mörkar å de grövsta. BBC hade ett reportage om det för nån dag sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
WOW!! Lyckades Tegnell och regeringen med sitt mål?
Att rädda så många liv som möjligt? Stämmer statistiken?
Är den ekonomiska krisen återställd snart?

Det måste vi fira. Bjud in mig på festen, ska bara leta efter min Kalashnikov.

Slip-of-the-tongue från vodkadiggare i öst?
Citera
2020-04-20, 23:26
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Fast egentligen är det ju alla människor och krogar som struntat i alla rekommendationer som gjort fel.
Just för att man har rekommendationer istället för direktiv.
" Gör helst som vi föreslår, men du gör som du vill"
Det här ickeagerandet fungerar inte nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Jaha 1 forskare. 22 forskare säger FHM och Tegnell gjort katastrofalt. 22 vs 1, game over.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-forsvarar-sveriges-taktik1/

De 22 forskarna kommer det göras komediserier om. Titeln kommer vara ”De 22 forskarna”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Låter som en vanlig dag i Thailand. Tack och lov har de flesta svenskar trafikvett, även om det försämrats av nya svenskar som vandrat hit från fjärran länder där dom är fattiga och bilar inte finns. Så inget fel på den jämförelsen.

Okej? Vi pratar sverige nu tack.
Citera
Bannlyst
En granne till mig som jag känner väl har varit sjuk med covid-19 i två veckor nu.
Han fick ganska milda symtom med huvudvärk och feber.
Hur lång tid måste det gå innan jag vågar träffa honom igen, för vi är bra vänner?
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Sluta vara så negativ, trot om du vill men jag gissar att till sommaren så kommer det att bli bättre och senare kommer det ett vaccin, lugn å fin. Det blir bättre snart jag lovar.
Det där är nog det sista jag skulle trycka i mig. Bra vitaminer som stärker immunförsvaret, mineraler och växtextrakt räcker för min del.
Citera
2020-04-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Jaha 1 forskare. 22 forskare säger FHM och Tegnell gjort katastrofalt. 22 vs 1, game over.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-forsvarar-sveriges-taktik1/

Och 71 procent av svenskar har förtroende för Tegnell.
Game over...
Citera
2020-04-20, 23:27
Medlem
[quote=madchance|71280119]Regler:

- Är mellan 18 och 60 år
- Väger minst 50 kg
- Har ett blodvärde på 125 g/L för kvinnor och 135 g/L för män
- Har en giltig legitimation och ett svenskt personnummer.

En hypotes är att invandrargruppen är underrepresenterad.

Källa: https://blodgivning.se/att-bli-blodgivare/[/QUOTE

Sår det nog. Vilket innebär att smittan har spridit sig ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in