2020-04-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Låter som en vanlig dag i Thailand. Tack och lov har de flesta svenskar trafikvett, även om det försämrats av nya svenskar som vandrat hit från fjärran länder där dom är fattiga och bilar inte finns. Så inget fel på den jämförelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Okej? Vi pratar sverige nu tack.

250 pers brukar dö per år i trafiken i sverige. Det tar en arbetsvecka för corona att komma upp i de siffrorna.
Sluta vara dum i huvudet nu.
Citera
2020-04-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White-Cheddar
Att får följer sin herde hela vägen in till slakteriet.

Nej.
Men jag är ingen kyckling heller som är så förbannat skitnödig för allt som kan gå fel.
Kvack kvack.
Citera
2020-04-20, 23:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Alla ni som skriker er hesa om att vi bör isolera Stockholm från resten av landet; borde då inte samma logik innebära att framåt sommaren får bara immuna Stockholmare resa i landet. Ni andrar får snällt stanna hemma!

Hur vet man vilka Stockholmare som är immuna?
Citera
2020-04-20, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Kan du vänligen citera till Oxford forskare som kallar Sveriges taktik för folkmord.
Retorisk fråga. Klart som fan du inte kan.

De kallade sin egna taktik som i början var samma som Sveriges (Tegnell hyllade den såklart) för folkmord med beräknad minst 250000 döda som utgång.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Hellre alarmist än död nolla.

Det är större risk att du vinner på lotto 10 gånger på raken, än att du dör av corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag repeterar - från vad jag hört så är det mest sjukvårdspersonal som lämnar blod. Så jag tycker att det är skrämmande att bara 10% av denna extrema högriskgrupp smittats. Vad kan det då vara i samhället - 5%?

Antikroppar får man ett par veckor efter att man blivit smittad, så andelen smittade när undersökningen gjordes var större än andelen som hade antikroppar. Dessutom gjordes studien förra veckan, vilket gör att dagsaktuella tal ska justeras upp.
Citera
Medlem
Citat:
250 pers brukar dö per år i trafiken i sverige. Det tar en arbetsvecka för corona att komma upp i de siffrorna.
Sluta vara dum i huvudet nu.

Rökning då...
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man vill att folk ska bli smittade.
Ja jag vet. Jag är orolig för att det slår helt fel.
Folk får lindriga symtom men får det igen till hösten. De som haft riktigt ordentliga symtom får antikroppar, inte övriga.
Kan dö ännu fler till hösten.
Rädd för sådant.

Det här är ju inte direkt som vattkoppor, där man vill att barn skall smittas för att inte få det som vuxna.
Citera
2020-04-20, 23:36
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De blev nog inte tagna på sängen, tror snarare att de såg chansen till att göra nåt (i deras ögon) stort - flockimmunitet - och skapa rubriker. Samt putsa upp Sverigebildens krackelerade yta.

Allt agerande har syftat till det: Tegnell & Co:s tvetydigheter, ”förvåningen” och ojandet över att folk töjer gränserna, att ansvaret bollas ner till befolkningen (under förevändningen ”Folkvett”), skydda de i riskgrupperna, motviljan till att stänga dagis och skolor, reaktionen på att Spotify lät folk jobba hemma (innebär ju minskad kontroll), anspelandet på ekonomin etc.

Tegnell har sagt att flockimmunitet inte är huvudmålet (men att det finns med), Giesecke åker till UK och talar om för dem att de gjort fel som övergett flockimmunitetslinjen (dvs blev av med deras moraliska stöd), tidningarnas hyllande av Tegnell och Löfvén och nu rubriker om att Sthlm snart har flockis.

Och sist men inte minst: Alla tegnellminions här i tråden ...

Min vän du har ett hundra procent rätt 100%, i slutändan är det vårat eget fel för att folket trodde på sagorna men när Media förklarar för Svenska folket att vi är på rätt väg,, immunitet snart, Sholm på G, osv... så är det svårt.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Okej? Vi pratar sverige nu tack.
Nej. Vi pratar "dödligt virus från Kina" som "orsakar panik".
Citera
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Tror dom flesta är överens - om det vore praktiskt genomförbart.
Hur ska det gå till tycker du?

Klart det är praktiskt genomförbart att skydda dom mest sårbara. (måste ju vara enklare att ha lockdown på äldreboenden än lockdown på hela städer eller hela länder som i resten av världen)
Att testa människor i större utsträckning. (vi är ju skitdåliga på att testa jämfört med många andra länder.
Att stänga ner trafiken från och till Stockholm från övriga regioner. (övertygad om att så skett i vissa andra länder redan)
Att låta folk i större utsträckning röra sig fritt. (eh, kräver ju tvärtom mot lockdown, lockup, dvs ännu enklare)
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Och hur blir du blodgivare från första början? Tvingad till det?
Nej, helt frivilligt naturligtvis. Men jag antog att de som testades hade varit blodgivare ett tag och att de inte blev det för att kunna testas för viruset som någon föreslog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in