2020-04-20, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Det dör bra många fler! Mörker talet är extremt stort. På vårdboenden runt om i landet dör gamlingar som flugor, de hinner inte fastställa dödsorsak. Stor eftersläpning..

FHM har sagt man ska räkna med minst 2x pga mörkertal.
Citera
2020-04-20, 23:21
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Att det finns länder som agerat sämre än Sverige betyder inte att Sverige agerat bra.
Det finns ju mycket annat att kritisera förutom den halv-öppna hållningen Sverige haft.
Citera
2020-04-20, 23:22
Medlem
kansascityshuffles avatar
WOW!! Lyckades Tegnell och regeringen med sitt mål?
Att rädda så många liv som möjligt? Stämmer statistiken?
Är den ekonomiska krisen återställd snart?

Det måste vi fira. Bjud in mig på festen, ska bara leta efter min Kalashnikov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja ilskan kan jag gärna stå för, det är för djävligt hur dåligt vi har hanterat detta!
Och jag är förbannad för att vi hade 2 månader på oss men ändå hände inte ett jävla skit hos våra myndigheter, de vart tagna på sängen efter två jävla månader.
Sveriges strategi är från början idiotisk och omänskligt herdimmunitet strategi. Strategin byggs på 60-70 % procent smittas snabbast möjligt. De löjliga åtgärder och rekommendationer är bra lugna motståndarna. Andra sidan används Svensk massmedia används för att stödja strategin och manipulera folket.
Ett par veckor sedan massmedia fick 200 miljoner extra stöd varför?
För 200 miljoner kronor kan man importera och dela ut folket minst 100 miljoner munskydd för att förhindra smittspridningen och ge vård till behövande.
Är detta rättvis ?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Aftonbladet rapporterade i helgen om europeiska lyxturister som reser till Sverige för att fixa håret, gå på restaurang och festa.

– Det är kvinnor från Europa som reser hit för att deras egna länder stängt ner. De kommer hit för att fixa hår och naglar, äter på restaurang och festar sedan på kvällen, berättade en av flera frisörer som Aftonbladet intervjuat

Men statsepidemiolog Anders Tegnell oroas inte av riskerna för ett ökat inflöde av turister.

– Vi är helt för att man har öppna gränser, säger han till Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kina vill alltså rikta om Trumps ilska mot Europa och inte Kina.

Resultatet kommer från en av världens främsta forskare. Inte om politik. Forskaren sa att New York hade den mer aggressiva varianten men kanske inte Washington. Du läser ju inte ens texten.
Det intressanta var snarare alla mutationer och varianter.
Citera
2020-04-20, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPGlm1/oxfordprofessorn-hyllar-sverige-foredome-i-coronakrisen

"Sverige har gjort rätt.
Forskare från Oxford universitet berömmer den svenska coronastrategin.

– Man har hållit huvudet kallt, utan att måla upp ett domedagsscenario, säger Carl Heneghan, professor i evidensbaserad medicin."

Jaha 1 forskare. 22 forskare säger FHM och Tegnell gjort katastrofalt. 22 vs 1, game over.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-forsvarar-sveriges-taktik1/
Citera
2020-04-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
(FB) När tror ni Sverige har 852 döda om dagen (dvs ett estonia)

Jag är också glad att vi inte har det. Ju färre som dör desto bättre. Men alla alarmister här inne börjar ju bli arga och desperata nu när kurvan går neråt och det dör 60 om dagen, dom hade ju hoppas på 600 om dagen vid det här laget.

Nej din tönt, ingen som hoppades det. Men många som fruktade det. Kom ihåg, pandemin är inte över. En andra mer dödlig våg kan vänta. Ev värre för er som redan blivit smittade.
Citera
2020-04-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Att smittan minskar i Stockholm är ju dåligt eftersom det då kommer ta längre tid innan folk blir immuna.

Därför måste vi öppna gymnasiet omgående.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Det dör bra många fler! Mörker talet är extremt stort. På vårdboenden runt om i landet dör gamlingar som flugor, de hinner inte fastställa dödsorsak. Stor eftersläpning..

Framtida undersökningar som jämförelser med tidigare års dödstal kommer att ge åtminstone en ungefärlig siffra på döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det kan se ut som om svensken inte litade på sina experter även på 1700-talet. Man får ju hoppas att inte panik uppstår och våra militära styrkor vid gränsövergångarna blir tvungna att öppna eld.
Pride paradens skott vill jag inte se. Vad gör bÖgB och hans bataljon lätta MP-kavallerister?

Citat:
Smittan måste stoppas, den saken är klar.
Staten kan inte stoppa någon smitta. Det är bara våra kroppar som kan stoppa smittan. De har hanterat virus i miljarder år, de kan det där som ingen politiker och ingen byråkrat har den minsta aning om.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
de som har symptom får väl inte komma överhuvudtaget eller?

Jag förstår det men eftersom det tjatas om att en absolut majoritet inte ens känner av viruset förstår jag inte hur det kan påverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in