[quote=william86x|71273774]
Citat:
Ursprungligen postat av
XX1
WHAT, Hur många meddelanden gör du under dygnet i snitt? Har med velat göra detta men har studier vid sidan om så blir lite svårt.
Det blir så många att du kommer kalla mig för tomte, troll, lögnare upp till bevis
Jag studerade en masterexamen som jag hade ett år kvar på och satte på hold nu sen förra året, tänkte att det spelar ingen roll, om detta skiter sig så kan jag alltid ta upp den på nytt, finns liksom ingen nytta med att studera om jag ändå tänkte fortsätta med detta efter jag är klar ? Detta ger mer pengar och frihet. Om detta skiter sig så kommer jag ta upp mina studier men rätt säker på att det inte kommer ta slut.
Jag kom fram till att man gör ett jobb för pengarnas skull och inte för något annat. Du tjänar dina pengar som du sedan vill kunna använda på din fritid och semester. Om jag då tjänar mer på detta än det jag tänkte göra så finns det ingen logik i det. Eller klart om man är en moralnisse så kanske det är så, men jag är inte det. Jobb som jobb.
Det är väl om inte annat bra att ha en master att falla tillbaka på, det här är antagligen ingenting du vill göra hur länge som helst. Det genererar ju ingen pension heller, t.ex. Nu vet jag ju inte vad du studerade, men det blir vanligare med distansjobb överlag. Något positivt av den rådande situationen är att många företag inser att det går att göra en hel del på distans.