2020-04-20, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag upplever det inte alls som att han menar LW. Utan hans sambo L*ena. Han borde givetvis ha fått frågan: "Vilken Le*na menar du nu?"

Inget annat, i varken förhör eller Tingsrätten, tyder på att han på något väsentligt sätt kritiserar SD.

#TeamÅsaHiding

Jag tror faktiskt att han menade LW.
Hans egen L*ena umgicks ju inte med SD, utan det var JG och SD som umgicks.

Det var väl ord av besvikelse, men inte ett definitivt avsked.
Möjligt att han inte vågade säga rent ut?
Citera
2020-04-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag missat.
Var framkom det?
På någon av inspelningarna?

Vill bestämt minnas att det skall finnas inlägg som säger att domare Lindén under förhandlingen ibland var märkbart ”irriterad” på åklagarna, att det manifesterades genom suckar, subtila gester etc.
(lite SD-stajl mao)
Tror någon som var på plats hade skrivit om det. Men kan inte hitta inlägget.

Här iaf ett inlägg som kanske kan indikera på detta:

Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag tycker han låter otroligt dryg, trött eller uttråkad väldigt ofta i ljudupptagningarna. Verkligen så huvudet-i-händerna-och-armbågarna-på-bordet. Suckarna han ger ifrån sig när han måste bläddra i FUP, ”Nu ska vi göra juridik av det här”(som en pik mot åklagarna?) osv..
Citera
2020-04-20, 18:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Det där behövde jag! Modet började sjunka. Självklart kommer saker och ting fram. Man kan inte dölja allt. Det går inte. Han kommer åka dit så småningom. Så är det bara.

Exakt så!

Gärningsmannen/gärningsmännen är (av naturen allt som oftast) självgod/självgoda. Så är även Sekten och eventuellt medskyldiga med. Det har vi lärt oss.

Åklagaren, Polisen och Tingsrätten är det INTE. De gör sitt jobb. Och vi vet att de efter den katastrofala starten också gjort ett rejält jobb. Om det inte har nått ända fram nu, så kommer de att göra allt de kan för att göra det så fort de kan.

Till gärningsmannen/gärningsmännen, eventuella medhjälpare och dess svans har jag bara en sak att säga: Högmod går före fall.

#TeamÅsaHiding består av åklagarna, Polisen och Svensk Lag.

De är dem jag sätter min tilltro till. Inte till självgoda Teflonsekter, raderingsmaniker och andra.

It ain't over until the fat lady sings...
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-04-20 kl. 18:17.
Citera
2020-04-20, 18:11
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att framställa lynchmobben vilka vältrar sig i skvallerorgier som "många i sverige" är väl ändå att överdriva den lilla fb-hatmobbens antal och inflytande. Tror du inte det?

Att påstå att Honan6 är seriös som knåpat ihop manipulerade bilder för att få MGM att framstå som mördare är snällt sagt att tumma på sanningen för att inte säga direkt oseriöst Krmkr.

Stefan Davidsson med en belåten min utanför Lena Wesströms avspärrade bostad. Av Honan6
https://www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Hanna och Stefan Davidsson leende framför Lenas gravsten. Av Honan6.
https://www.bildtagg.se/bild/vlmltxsk6x9ol56sviqh5ug

Signifikativt är att mobben som unisont våldför sig på sin heder för att framställa SD som mördare inte förstår att det är kontraproduktivt. Vad är ni för konstiga människor?

Kanske nödlögner och manipulationer och inte bara efterhandskonstruktioner och byskvaller om hur konstigt SD betett sig är precis vad Åklagare Åsa Hiding behövt för att få honom att framstå som den mördare hon inte lyckades övertyga Tr om?

Något säger mig att detta fall har potential att överraska.
#TeamÖrebroTingsrätt

Var kommer dessa bilder ifrån?? Den andra är ju ett collage men den första??
Citera
2020-04-20, 18:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla vet att han är den skyldige. Ensam eller tillsammans med HD. Det går bara inte att bevisa det juridiskt hållbart i en dom. Det är förjävligt. Visst är det bra att vi har enormt höga beviskrav i Sverige. Men det gör att vi har en mördare rännande lös i samhället nu. Tills han gör bort sig på något sätt. Vilket vi får hoppas sker.

Varför är du så angelägen att konstant generalisera din egen åsikt till att omfatta "alla". För egen del är jag inte alls lika övertygad.
Citera
2020-04-20, 18:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ja, SD har ju kastat ut sina krokar till höger och vänster bland grannfruarna.
Sedan finns också mördar-groupies som skriver brev och söker kontakt med mördare.
Kanske räcker det för dem att någon har varit misstänkt mördare.
Kommer SD att få en massa beundrarbrev från olika kvinnor nu?
HD har i så fall bara att stå ut med alla hans affärer.

Jag tror inte hon har jättemkt emot att han har andra. Då slipper hon ju. Just den sexuella biten. Dock vill hon nog ha anseendet utåt och inte ngn som djävlas med henne beträffande loggarna.
Citera
2020-04-20, 18:21
Moderator
Maviels avatar
Jag har pausat lite här för att luften gick ur mig. Ska bli spännande att läsa domen och se vad som egentligen står där. Hoppas att det finns fog för ett överklagande. Men det känns lite hopplöst faktiskt.
Citera
2020-04-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De 3 mer eller mindre insatta som undanhållit och ljugit kan ha skäl till att vara oroliga för sin säkerhet. Därtill är jag rädd för att den största dottern kan behöva skydd. När man läste strössel-förhöret framstår en väldigt smart tjej som SD inte har mental kontroll över - det gör mig bekymrad.

Har också tänkt på henne. Tänk om hon ifrågasätter honom irl att han skulle vara oskyldig?
Citera
2020-04-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror faktiskt att han menade LW.
Hans egen L*ena umgicks ju inte med SD, utan det var JG och SD som umgicks.

Det var väl ord av besvikelse, men inte ett definitivt avsked.
Möjligt att han inte vågade säga rent ut?

Ja, det är just det. Han sitter troligtvis inne med en del mer intressant info.
Om han inte talar ur skägget så kommer han få ångra sig framöver.

Det är just rädslan att SD ska gå fri som skrämmer både honom och HD. Det är vad jag tror.
Citera
2020-04-20, 18:32
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Läste lite mer ur IT-protokollet avseende Stefan. Jisses vilken människa, hur han beter sig med barnen. Speciellt då i början på Maj - 18 när han inte ville ha barnen följande veckan pga någon fnurra på tråden.
Eller hade han tänkt begå mordet då egentligen? Kvällen då han hamnade i ett bakhåll alltså..

Och angående strösslet.

Men en fråga känner mig lite korkad som måste kolla varför han söker på barnspärr samma natt som LW mördades?? Vad har det för betydelse?

Tycker det borde väga tyngre att han visste att de hittat Lena död innan media gick ut med det!
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig!

Mördare eller ej... hur kan man hålla "ett förhör" med sina egna barn på det viset? Jag har valt att inte lyssna på detta förhör (skulle må för dåligt). Och varför reagerade inte HD mer på detta tilltag när hon fick reda på det? Psykisk misshandel mot barnen enl mig. Ville inte att barnen skulle vara hos honom utan skulle kontakta deras mormor/morfar om de kunde vara där.

Som jag uppfattade det vid SD/HD:s skilsmässa var barnen mest oroliga för om de kunde fortsätta med sina intressen som kostade pengar när de (föräldrarna) skulle betala för två boenden.
Det där förhöret är ett av de tydligaste bevisen på hur störd han är. Fy fan. Undra hur den dottern mår idag..
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt på henne. Tänk om hon ifrågasätter honom irl att han skulle vara oskyldig?
Nej men usch vill jag inte tänka på!
Citat:
Den bortglömda cykelturen mordnatten
Gymbesöket som aldrig registrerades
(Tog han något vapen där?) inte läst allt
Visste att Lena var död innan någon annan
Skadan på benet
Bakhållet - fel personnummer till Polis
Blod från LW - ingen rimlig förklaring egentligen
937 bilder tas utanför polishuset-skriver över minnet
Han har sökt på att hitta telefon+radera osv

Detta är stora frågetecken redan i början av förhören med Stefan.
Sett att du ställt några relevanta frågor och pekat ut konstigheter och kan bara hålla med. Är inte säker på att vi kommer få svar på allt ens om han torskar dock. Den där fan måste bara sitta inne, det är bara så. Vad fan hittar han på nästa gång liksom?
Citat:
En fråga, är J.Grey fortfarande polare med SD eller tog vänskapen slut i samband med åtalet?
Det är lite oklart enligt mig. Han sa i rättegången att ”så gör man inte mot en vän” om Stefans beteende. Men han tog inte direkt avstånd ändå, utan lämnade det öppet för en ursäkt eller så, som jag tolkade det. Minns inte exakta orden men känslan utifrån ursäkten var mer att Stefan kanske sagt lite taskiga saker till Lena, inte brutalt slagit ihjäl henne..
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Kollade just på Google Maps för att få bekräftat att den kluddrade garageporten är SDs hus.

Undrar vad han tycker om att bilden av hans hus på Google Maps är avspärrat med polisband...
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Med tanke
på Dina tidigare inlägg i denna tråd utgår jag från att denna bild är på riktigt och att det är en verklighetsbild från huset.
Inte ok enl mig att ta till något dyligt även om många är övertygade om vem som är GM.

Hus/lägenheter är/har tidigare varit attraktiva i området... ska bli intressant att se hur många som nu väljer att flytta/sälja sina BRF/hus när SD springer lös i området.
Haha strålande när potentiella köpare kollar området i Google maps! 🤥
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-20 kl. 18:34.
Citera
2020-04-20, 18:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Var kommer dessa bilder ifrån?? Den andra är ju ett collage men den första??
Båda bilderna är klippt och klistrade av den oseriösa Honan6 som gjort det för Lenas barns skull., båda bilderna är fejk.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-20 kl. 18:49.
Citera
2020-04-20, 18:42
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det där förhöret är ett av de tydligaste bevisen på hur störd han är. Fy fan. Undra hur den dottern mår idag..

Var hittar man information om det där förhöret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in