2020-04-20, 11:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Var hittar man SD:s brev?
Varsågod.
https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf#page=9

#TeamÖrebroTingsrätt
Citera
2020-04-20, 11:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Läste lite mer ur IT-protokollet avseende Stefan. Jisses vilken människa, hur han beter sig med barnen. Speciellt då i början på Maj - 18 när han inte ville ha barnen följande veckan pga någon fnurra på tråden.
Eller hade han tänkt begå mordet då egentligen? Kvällen då han hamnade i ett bakhåll alltså..

Och angående strösslet.

Men en fråga känner mig lite korkad som måste kolla varför han söker på barnspärr samma natt som LW mördades?? Vad har det för betydelse?

Tycker det borde väga tyngre att han visste att de hittat Lena död innan media gick ut med det!

Ingen aning, men kanske hade hon barnspärr på alla foton på sig och SD? Eftersom polisen har bilderna, så lyckades han sannolikt inte ta sig igenom någon spärr.

Och jag håller med om han hemska uppförande mot barnen. Strösselförhöret fick mig att gråta. Hon verkar stark, tjejen. Men man anar vad dessa barn har gått igenom.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det är då självaste.... att du har så svårt att läsa in/tolka det skrivna ordet och i sin helhet förstå det samma.

Att jag skulle försöka inbilla någon, och i det här fallet dig är lite lustigt då du klarat det på alldeles egen hand...

Du spekulerar hej vilt om alternativa mördare. Det finns ingenting som tyder på detta. Sedan att TR menar att det inte finns juridiska bevis eller "utom rimliga tvivel" att SD är den skyldige är en bedömning som HR kommer att ta ställning till.
Citera
2020-04-20, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Yes
Med tanke på Dina tidigare inlägg i denna tråd utgår jag från att denna bild är på riktigt och att det är en verklighetsbild från huset.
Inte ok enl mig att ta till något dyligt även om många är övertygade om vem som är GM.

Hus/lägenheter är/har tidigare varit attraktiva i området... ska bli intressant att se hur många som nu väljer att flytta/sälja sina BRF/hus när SD springer lös i området.
Citera
2020-04-20, 11:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Yes

Var kommer bilden ifrån?
Citera
2020-04-20, 12:01
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
https://imgshare.io/image/abfa03e0-cf2d-4eee-82d0-90e89294f282.BqebZ

Street art.

Har du tagit bilden?

När är den tagen?
Citera
2020-04-20, 12:01
Bannlyst
Citat:
Oerhört frustrerande men måste alltid mordvapen hittas? Kan man inte fällas ändå?
Deras storstädning är också så frustrerande.

Såg målningen på hans hus. Bor de kvar där nu?

Mordvapnet behöver väl kanske inte hittas, men det blir ju jäkligt svårt att döma
någon för mord utan att kunna bevisa att personen har varit på platsen.

Har han inte varit där, så kan han ju inte ha mördat Lena.

Kan man styrka att han har varit på platsen, så kan man nog högst sannolikt även styrka att han har begått brottet... Även om man inte hittar just mordvapnet. Fast visst är det en otroligt stor fördel om man hade funnit mordvapnet. Det finns ju en stor möjlighet att man kan hitta spår på mordvapnet.

Synd att det går åt helvete i Tingsrätten.
Men kan man inte styrka, så ska man inte dömas.....
Citera
2020-04-20, 12:02
Medlem
Citat:
Oerhört frustrerande men måste alltid mordvapen hittas? Kan man inte fällas ändå?
Deras storstädning är också så frustrerande.

Såg målningen på hans hus. Bor de kvar där nu?
Mordvapen behövs inte. Men uppenbarligen verkar tingsrätten tycka att det finns tvivel. Det är som förgjort.

Vet inte om han bor där nu. Han är säkert inte välkommen i grannskapet. Var kan han i så fall gömma sig tro...
Citera
2020-04-20, 12:06
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Kollade just på Google Maps för att få bekräftat att den kluddrade garageporten är SDs hus.

Undrar vad han tycker om att bilden av hans hus på Google Maps är avspärrat med polisband...
Citera
2020-04-20, 12:07
Medlem
Dessutom liknar hans förklaringar KJ i Boden angående varför han inte ringer/smsar/ letar efter Lena aktivt.
”Men vad gör det för skillnad om jag ringer när andra gör det”

I
Citera
2020-04-20, 12:15
Bannlyst
Aktbilaga 496.

Det enda som har kommit in.

https://docdro.id/a8g9JiN
Citera
2020-04-20, 12:23
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Yes

Jag tycker bilden ser ut som en tegelbyggnad mera en affärsbyggnad, är inte SD hus en gul träbyggnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in