2020-04-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Na:

"Och när NA senare under måndagen åker förbi huset, är klottret borttaget från garagedörren."

https://www.na.se/artikel/klotterattack-mot-misstankte-45-aringens-bostad-i-hjarsta-fick-mordare-sprejat-pa-garaget

Vem vet, kanske SD klottrat själv och försöker skylla på andra,
som med mordet på Lena.
Kanske vill han visa, hur folk är elaka mot "stackars SD"
som kallar honom mördare.

I mina ögon är Stefan en mördare!
Citera
2020-04-20, 17:02
Medlem
[quote=gloriouslife|71272814]Bortförklaringarnas mästare.

Jag hackar inte på NW. Jag förstår varför
han skrev som han gjorde.

Vad jag vänder mig emot är vuxna
människor som tar på sig själva att sprida
hans budskap. Under förevändning att de
bryr sig om barnen.

Och förväntar sig hjärtemojis som tack. [/QUOTE

Du har en märklig slutledningsförmåga. "... att sprida hans (n*as) budskap. Under förevändning att de bryr sig om barnen. Och förväntar sig hjärtemojis som tack."

Jag behöver inte ens kommentera hur sanslöst dåligt ditt inlägg är.
Citera
2020-04-20, 17:03
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD verkar synnerligen stark och pigg, men karaktären verkar dock vara klen när det gäller att tala sanning.
Hon verkar nöjd med livet om man ska tolka hennes 36 nya loggar.
Ett exempel: Inburad 3
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=43b534ac-ead8-4ad6-9ca2-2f46dbdd168f
Söndag och massor av möjligheter! Våren visar sin finaste sida med ljummen temperatur och blå himmel. Självklart vill jag spendera dagen utomhus i Sveriges vackra natur. Karjir och jag bestämmer oss för en tur til de norra länsdelarna för att logga lite utvalda burkar av olika anledningar. Efter ett tag ansluter Karmansbo och vi tar oss an en härlig (?) promenad i Hällefors skogar. Det blir en del stök och bök men hela tiden nära till skratt. Vilket är precis som jag vill ha det!

Ja alright - drar ner betydelsen på svag mental hälsa. Det jag syftade på att jag tror inte hon pallar med mentalt att tänka så mycket på om SDs relation till mordet på LW. Det kanske dock enbart faller under "svag karaktär".

Trevligt att hon har nära till skratt. Bra bränsle till den eskapism hon måste ägna sig åt för att hålla avståndet till den tråkiga verkligheten där pappan till hennes barn är misstänkt mördare.
Citera
2020-04-20, 17:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
NA:
Om klottret idag:

"Just när det finns starka åsikter kring en rättsprocess behöver vi självständiga domstolar som står emot mobben!"
[...]
"De tror sig veta mer än alla dem som läst tusentals sidor utredningsmaterial. De tror sig göra bättre bedömningar än alla landets jurister. Och någon av dessa i mobben har kommit sig för att skriva "mördare" hemma hos 45-åringen."
[...]
"Men att trakassera en person som sannolikt blir frikänd av domstol är ett allvarligt brott. Av allt döma kommer 45-åringen inom en snar framtid att vara den enda i helas världen som har papper på att det inte finns tillräckliga belägg för att han har mördat Lena Wesström."

https://www.na.se/artikel/lars-stroman-klottret-hos-misstankt-mobben-tycker-illa-om-domstolar

Fast nu undrar jag!
Hur många tycker att det är rätt att agera på det här viset?

Vissa har nog läst en del FUP, men självklart är det många (de flesta förmodligen) som inte har gjort det.
Men det har väl alltid varit så, att man bildar sig en uppfattning och särskilt de som bor i området? Kanske spridningen idag har större omfattning via internet, men å andra sian har du också möjlighet att faktiskt läsa FUP och därigenom få mer kött på benen?

Och jag tänker också att alla landets jurister... åklagaren har ju faktiskt en annan åsikt?

I vårt rättssystem gäller; utom rimligt tvivel.
Det går inte att binda mgm till brottet enligt TR.

Det betyder ju inte att den åtalade som går fri är dömd som oskyldig till brottet heller.
Att ingen har kunnat knytas till brottet, betyder ju inte att L*ena inte har blivit mördad.

Vi måste låta vårt rättegångssystem ha sin gång. Och vi kan inte handla olagligt och ha ett rättssystem utanför rättssystemet.

Men vi har också rätt att ha våra egna tankar, tro och åsikter. Precis som åklagaren och säkert de flesta inom utredningen tror att de har rätt man.

Skvaller har alltid funnits.

Men det är inte ok att spreja Mördare på andras dörrar, det tror jag inte så många tycker.

Nej, den som har sprayat det vill uppenbarligen ha två lagsystem. Säkert var inte tanken det, men det är otroligt illa och ogenomtänkt gjort.

Detta hjälper heller varken LW, hennes familj eller NÅGON annan på något sätt. Möjligtvis gärningsmannen/gärningsmännen.

Och det värsta är att det även skadar MGMs helt oskyldiga barn. Så jäkla dumt så att klockorna stannar.

NÖTIS: Jag dumpar snart dig.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 17:04
Medlem
Citat:
Nä, parallella rättssystem ska vi inte ha.

Hur svårt det än är att acceptera domen, så kan du inte själv ta lagen i egna händer.

Våra egna tankar däremot, dom äger vi själva.

Jag hoppas på att åklagaren tro sig finna en mening i att överklaga. Kanske jobbar de för fulla muggar nu med att fila på indiciekedjan och kanske skicka prover vidare till utlandet för analys?

Men nu har inte domen offentliggjorts ännu. Men visst verkar det bli en friande dom i TR, särskilt som SD är på fri fot i väntan på den.

Vi kan väl först börja med att se vad TR har att meddela, allihop.

Men sen kommer rundan i HR i vilket fall som helst. Hur TR-domen än ser ut. Indiciekedjan är stark och jag tror (och hoppas) att det blir en fällande dom, jag ser SD som skyldig efter allt som har framkommit. Kanske läggs även något mer till överklagan och då får vi alla hoppas att gärningspersonen fälls och får sitt straff.
Citera
2020-04-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Man får tillika sagt heller inte misshandla en person med hjälp av ett tillhygge där man mot offret tillfogat minst 17 kraftfulla slag mot huvudet inkluderat ansiktet och tillika slitit sönder offrets ena öra.

Via brukandet av ett sådant Módus Operándi blir sålunda efterkommande konsekvenser emanerande och märkbara, dessa, kommande på ett eller annat sätt förr eller senare.

Att andra eldar kan tändas ?

Ett resultat har nu visat sig i form av att ha låtit rödfärg syftande på blod läsas med ordet "mördare" sprunget ur en mänsklig reaktion.

SD och HD samt JG ... mycket egendomliga individer.

Mvh/ @JokerMannen

Ja dessa 3 individer uppträder ju inte direkt som oskyldiga, eller utan närmare vetskap om vad som har hänt.
Citera
2020-04-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Av vad som framkommit i tråden verkar UWs ex MH haft horn i sidan till LW ( men rätt ensidigt och överspelat från LWs sida) och någon som jobbar m henne tyckte att hon var dryg. Ngn har agg mot sonen N*a ( men att mörda modern i det läget känns otroligt). Så... jag håller med dig.

Tror som du, sedan är det inte ovanligt att ex och ersättare inte kommer överens, ofta en fråga om revirpinkning och intregitetsdomän. Andra ggr kemiproblem. Alla har väl mött människor som man vill undvika, är överkänslig inför, känner obehag inför och höggradigt ogillar? Rätt obekvämt om man då bondar så illa och då är det bättre att undvika varandra.Inga konstigheter.

Ja, L kunde vara utstuderat grym och elak mot oskyldigt och ofrivilligt inblandad. För mig är det oförståeligt att L skuldbelade och hatade H, för att H inte lämnade S tidigare. Så det fanns säkert många fler än en arbetskompis som ogillade L. Men vanligtvis så dödar ju inte vi människor som vi ogillar eller stör oss på. Det krävs en skruv lös för ett sådant scenario. Därför händer det så sällan.
Citera
2020-04-20, 17:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Eftersom hon inte svarar så har hon ingen tillgång till telefonen. Då är det inte någon mening att försöka kontakta" - något sånt sa han. Hon som BODDE i mobilen? Då hade jag rivit upp himmel och jord. Han gjorde inte ett skit. Självklart är han skyldig. Inte enbart pga detta, utan även alla andra indicier. Men det går ju inte att skriva en juridisk fällande dom på det. Det är väl själva fan att han uppenbarligen begått det perfekta brottet. Och kommer hysta in några hundratusen kronor i skadestånd också.

Jag tror du ger MGM/GM lite väl mycket kredit när du ger upp här, Picasso! Mord är det ingen preskriptionstid på och förhoppningsvis hamnar detta dessutom i HR och mer kommer att komma fram.

Sen kan man se på många andra fall, typ Marina-fallet, att tekniken går framåt och man får fler och fler möjligheter att ta fram till exempel raderade saker på telefon och dator. Dessutom är det säkerligen mer material som behöver sig en tur till NFC, Holland eller England.

Ger VI här upp hoppet, så är vi med till att sänka hoppet för de som jobbar med detta och framför allt för LW´s familj. Det ska vi inte göra. Inte jag i alla fall.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja dessa 3 individer uppträder ju inte direkt som oskyldiga, eller utan närmare vetskap om vad som har hänt.
JG är jag faktiskt osäker på. Jag tror inte han har vetskap i detta. Han dumpade ju vänskapen i förhöret i tingsrätten. "En vän gör inte så som han gjorde mot Lena och mig". Åtminstone tolkade jag det som en vänskapsdumpning.

Men HD vet garanterat. Och håller käften. Hur skulle hon annars kunnat veta att Lena hittats? Hur skulle hon annars kunnat veta den 15:e på morgonen att Lena var försvunnen? Varför trasslar hon in sig i förklaringar om denna vetskap? Inget av det hon säger stämmer ju. SD påstår att han fick vetskap att Lena var funnen av HD. HD skulle fått veta det av polisen vid förhör. FL förnekar det och säger att det inte finns på kartan att hon skulle ha sagt detta. Dessutom fick inte FL reda på det förrän efter hon släppt ut HD från polisstationen.

Det är så jävla mycket som skaver här så det är inte sant. Men inte juridiskt hållbart tydligen.
Citera
2020-04-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vem eller vilka brukar "i vanliga fall" använda det där "Telegram" som konversationsmedel?
Krigsveteraner ? eller liknande ?
Piloter?,
någon som har kollen ?

SD försökte övertala T*herése att de skulle ha kontakt med varandra genom
Telegram, vilket hon ej var intresserad av. Han sa i det sammanhanget att de
som använder sig av att kommunicera genom Telegram är kriminella och
ljusskygga personer.

Vad jag känner till så används det också bland medlemmar i ISIS/ IS,
Islamiska Staten.

Däremot kände jag inte till att det tydligen är ett vanligt sätt att kommunicera
bland gemene man, enligt en skribent i tråden.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-20 kl. 17:29.
Citera
2020-04-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tror du ger MGM/GM lite väl mycket kredit när du ger upp här, Picasso! Mord är det ingen preskriptionstid på och förhoppningsvis hamnar detta dessutom i HR och mer kommer att komma fram.

Sen kan man se på många andra fall, typ Marina-fallet, att tekniken går framåt och man får fler och fler möjligheter att ta fram till exempel raderade saker på telefon och dator. Dessutom är det säkerligen mer material som behöver sig en tur till NFC, Holland eller England.

Ger VI här upp hoppet, så är vi med till att sänka hoppet för de som jobbar med detta och framför allt för LW´s familj. Det ska vi inte göra. Inte jag i alla fall.

#TeamÅsaHiding
Tack! Det där behövde jag! Modet började sjunka. Självklart kommer saker och ting fram. Man kan inte dölja allt. Det går inte. Han kommer åka dit så småningom. Så är det bara.
Citera
2020-04-20, 17:30
Medlem
Aktbilaga 496

Har SD och försvaret blivit uppläxade av domaren angående egenhändigt inlämnade handlingar utan försvarsadvokaternas medverkan?

Skrivelsen har kommunicerats med försvaret. Föreläggandet innehöll en uppmaning att ta ställning till om viss handläggningsform påkallas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in