2020-04-20, 16:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men snälla du, nu får du lugna ner dig. Ingen, inte ens N*a har väl uttryckt att han skall utkräva nån sorts hämnd. Och gått vidare har han säkert gjort, trots smärtan. Det är en HELT annan sak att se SD cykla omkring i samhället som om inget har hänt. Att hela tiden få syn på fanskapet som faktiskt tog hans mammas liv. Har du totalt noll kompetens att sätta dig in i hans situation? Jag vet att det krävs lite empati, men ändå.

Ja, vi hoppas verkligen att högre makter - som jag i och för sig inte tror på - går in och straffar SD på ett sätt som nu inte domstolen verkar rå på. Domen är inte skriven eller meddelad än, men det verkar som om SD går fri. Om inte Lindén och Co lyckas hitta något bindande bevis under tiden.

Det är klart att jag förstår. Men det ända
de kan göra åt det är att flytta så att de
slipper se SD.

Det betyder inte att det är rätt eller
rättvist.
Citera
2020-04-20, 16:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vem eller vilka brukar "i vanliga fall" använda det där "Telegram" som konversationsmedel?
Krigsveteraner ? eller liknande ?
Piloter?,
någon som har kollen ?

Alla.
Citera
2020-04-20, 16:31
Medlem
notknapparens avatar
Na:

"Och när NA senare under måndagen åker förbi huset, är klottret borttaget från garagedörren."

https://www.na.se/artikel/klotterattack-mot-misstankte-45-aringens-bostad-i-hjarsta-fick-mordare-sprejat-pa-garaget
Citera
2020-04-20, 16:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Men snälla du, nu får du lugna ner dig. Ingen, inte ens N*a har väl uttryckt att han skall utkräva nån sorts hämnd. Och gått vidare har han säkert gjort, trots smärtan. Det är en HELT annan sak att se SD cykla omkring i samhället som om inget har hänt. Att hela tiden få syn på fanskapet som faktiskt tog hans mammas liv. Har du totalt noll kompetens att sätta dig in i hans situation? Jag vet att det krävs lite empati, men ändå.

Ja, vi hoppas verkligen att högre makter - som jag i och för sig inte tror på - går in och straffar SD på ett sätt som nu inte domstolen verkar rå på. Domen är inte skriven eller meddelad än, men det verkar som om SD går fri. Om inte Lindén och Co lyckas hitta något bindande bevis under tiden.

Vilka skulle de högre makterna vara som går in och straffar? Hur skulle det straffet se ut?

Mitt fetade vilka Vi?
Citera
2020-04-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur bortförklarar du att LWs konversationer
i Telegram borde finnas kvar?
Varför har inte utredarna hittat dem?
Eller har de hittat dem och sett att det inte
fanns några bevis där mot SD? Kanske
något som pekar mot någon annan?

Att han kunnat skriva till LW att han skulle
komma till henne betyder inte att han
gjorde det.

Det finns inget som visar att han varit på
BP. Inget som visar att han träffat LW
den natten.

Antagligen därför hans advokater tyckte att
det räckte för rimligt tvivel.
Att SDs övriga förklaringar inte behövdes.

Q&A på Telegrams webbsida
https://telegram.org/faq#q-can-i-delete-my-messages

Q: Can I delete my messages?
Yes. Previously, you could unsend your messages within 48 hours after sending them. As of Telegram 5.5, you can always delete any messages you sent or received in any one-on-one conversation (in groups, it's still your own messages only). You can also clear the entire chat history on both ends. On Telegram, deleted messages do not leave a mark in the chat.
Citera
2020-04-20, 16:37
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Vad tror ni här inne, har SD’s exfru någonting att göra med mordet. Att SD är mördaren är ju solklart men jag har svårt att tro att exfrun inte vet mer än vad hon säger. Hon kan omöjligt vara så dum, inte heller SD’s vänner. Wow, mörka ett mord, inte illa! Vad tror ni?

Det ter sig att hon vet mer än vad hon berättar. Väldigt mycket "Jag vet inte" blandat med detaljrikt återberättande - typ det här med LWs blödande vid sex.

Hennes beteende efter försvinnandet är också märkligt oförändrat. Dom åker till USA men på resan ska dom inte ha pratat något om LWs försvinnande tex.

Men högst oklart om hon hade något med själva mordet att göra. Hennes mentala (ej intelligens) hälsa verkar svag och hon verkar besitta en klen karaktär. Möjligt att SD på något vis övertalat henne att undanhålla information.
Citera
2020-04-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vilka skulle de högre makterna vara som går in och straffar? Hur skulle det straffet se ut?

Mitt fetade vilka Vi?
Vi? Det är jag och mitt sällskap här. Inga namn faktiskt - det är privat. Jag tänker på Glorias högre makter. Hon har påstått många gånger att hon är religiös så jag tar för givet att det är nån gud eller nåt. Men det var min tolkning. Straffet? Ingen aning.
Citera
2020-04-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alla.

Alla? Nej det är långt ifrån sant.
Citera
2020-04-20, 16:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Mitt fetade vilka Vi?

Att Gud ska straffa SD ser jag inte som sannolikt men att några stenar kastas in genom fönster eller att däcken på bilen hans höggs sönder eller att bilen blir sönderrepad ser jag inte som en omöjlighet.
Citera
2020-04-20, 16:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jättebra kommentarer!

Jag är inte imponerad av SDs brev med de invändningar han har. Han tacklar inte de synpunkter han har med vettiga argument, vissa handlar ju mer om att han tycker att det är fel.

Ett typiskt exempel är ju skon, att han menar att den var torr nog att användas kl 06. Vem fasiken ser om den är lite fuktig? Varför bemödar han sig med att ens säga att den inte är tvättad?

Nej, det var skrattretande. Och med Honans invändningar står det ännu tydligare. SD försöker köra "kompisstil" med domare och andra.

Skon är en sak. Ringen en annan.

NÖTIS: PENTAGON! VIKTIGT!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-20, 16:52
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Vi? Det är jag och mitt sällskap här. Inga namn faktiskt - det är privat. Jag tänker på Glorias högre makter. Hon har påstått många gånger att hon är religiös så jag tar för givet att det är nån gud eller nåt. Men det var min tolkning. Straffet? Ingen aning.

Just det Vi, som du skrev, att du har ett eget ryggdunkar sällskap har framgått.

Du skrev själv att du önskade att ngn högre makt skulle straffa SD, var det dina egna fantasier? Dessa ord är lika vidriga som klottret på SD garagedörr, med dessa ord sänker du dig verkligen till en låg nivå.

Varför skyller du på Gl vågar du inte stå för det du skriver?
Senast redigerad av Smhf 2020-04-20 kl. 16:57.
Citera
2020-04-20, 16:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Det ter sig att hon vet mer än vad hon berättar. Väldigt mycket "Jag vet inte" blandat med detaljrikt återberättande - typ det här med LWs blödande vid sex.

Hennes beteende efter försvinnandet är också märkligt oförändrat. Dom åker till USA men på resan ska dom inte ha pratat något om LWs försvinnande tex.

Men högst oklart om hon hade något med själva mordet att göra. Hennes mentala (ej intelligens) hälsa verkar svag och hon verkar besitta en klen karaktär. Möjligt att SD på något vis övertalat henne att undanhålla information.

HD verkar synnerligen stark och pigg, men karaktären verkar dock vara klen när det gäller att tala sanning.
Hon verkar nöjd med livet om man ska tolka hennes 36 nya loggar.
Ett exempel: Inburad 3
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=43b534ac-ead8-4ad6-9ca2-2f46dbdd168f
Söndag och massor av möjligheter! Våren visar sin finaste sida med ljummen temperatur och blå himmel. Självklart vill jag spendera dagen utomhus i Sveriges vackra natur. Karjir och jag bestämmer oss för en tur til de norra länsdelarna för att logga lite utvalda burkar av olika anledningar. Efter ett tag ansluter Karmansbo och vi tar oss an en härlig (?) promenad i Hällefors skogar. Det blir en del stök och bök men hela tiden nära till skratt. Vilket är precis som jag vill ha det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in