2020-04-20, 15:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
ursäkta inhoppet här .....

Nej så tänker man absolut INTE om man är oskyldig ,snarare tvärtom ,man söker ,letar ,hör av sig till allt och alla beträffande var hon kan vara ,man går ut både natt och dag ,en extra gång till och med för att finna den som kanske ligger skadad någonstans i närheten osv.
Om man är en god granne och medmänniska !!

Jag tror att de flesta inte en gör det för att de är goda medborgare, utan för att få ett svar, veta vad som har hänt, vill hjälpa till om något har hänt.

En egen känsla som man har för att man bryr sig om den man älskar eller tycker om.

Och hur skulle man må om man fick veta att L*ena hade ramlat/fastnat/slagit huvudet någonstans och behövde hjälp? Och alla tänkte som SD?

Nä, men hon svara inte. Så då kommer hon inte att svara sen heller....

Nä, den förklaringen är det väl ingen som köper.

Och det gör nog inte TR heller.
Men det bevisar inte att han är mördaren.
Citera
2020-04-20, 15:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att de flesta inte en gör det för att de är goda medborgare, utan för att få ett svar, veta vad som har hänt, vill hjälpa till om något har hänt.

En egen känsla som man har för att man bryr sig om den man älskar eller tycker om.

Och hur skulle man må om man fick veta att L*ena hade ramlat/fastnat/slagit huvudet någonstans och behövde hjälp? Och alla tänkte som SD?

Nää jag vet

Det är så hemskt att en del personer blir mördade .och en del personer kan mörda folk utan att åka fast ,det är aningens orättvist kan man tycka ,rent krasst ...

...och nu börjar jag fasen gråta , för hon var min kompis .

nu skulle hon varit ute i solen och rusat runt ,letandes efter nya roliga gömmor !! I godan ro !!
Senast redigerad av landbandy 2020-04-20 kl. 16:01.
Citera
2020-04-20, 16:00
Medlem
Citat:

Alla vet att han är den skyldige. Ensam eller tillsammans med HD. Det går bara inte att bevisa det juridiskt hållbart i en dom. Det är förjävligt. Visst är det bra att vi har enormt höga beviskrav i Sverige. Men det gör att vi har en mördare rännande lös i samhället nu. Tills han gör bort sig på något sätt. Vilket vi får hoppas sker.
Citera
2020-04-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Så vem provocerar och retar Lena upp vårterminen 2018? Svar: Paret Davidsson, som enligt loggarna, älskar, längtar etc. efter varandra, nyseparerade som de är.

Hiding kanske har gömt alla övriga fiender till L i slasket? I Fup, går de inte finna för mig iallafall. Men, men, jag kan mycket väl missat något.

Av vad som framkommit i tråden verkar UWs ex MH haft horn i sidan till LW ( men rätt ensidigt och överspelat från LWs sida) och någon som jobbar m henne tyckte att hon var dryg. Ngn har agg mot sonen N*a ( men att mörda modern i det läget känns otroligt). Så... jag håller med dig.
Citera
2020-04-20, 16:03
Medlem
landbandys avatar
Det kan väl inte vara många människor som mördar folk, för att man är arg på någon ,eller `?
Citera
2020-04-20, 16:07
Medlem
landbandys avatar
Förstår inte att de som gift sig; INTE förstår att när man är gift ; har man lovat att vara trogen, den man är gift med ??

Om man inte förstår det ,så är det väl ingen jäkla ide' att överhuvudtaget Gifta sig ??

Tänker på de som är inblandade i denna härva ,singlar och gifta personer!
Citera
2020-04-20, 16:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men att acceptera att den som han tror är skyldig och som plötsligt släpps ut (tydliga bevis på att han kommer gå fri) är inget man kan förvänta sig att n*a ska göra nu.

Inte i morgon, inte i övermorgon.
Kanske aldrig.

Men kanske kan man försonas med sina egna tankar och det tar lång tid.
Just nu vänta de på domen och på ett eventueltt överklagande.

Som jag ser det kan man inte kräva att N*a ska acceptera något.
Tvärtom, han måste gå igenom den här processen för att komma vidare.

Det läget är inte nu.
Han har väl inte sagt något om att hämnas?

Och varför tar du upp ens detta om emojis till mig? Och spridning? Varifrån fick du ens tanken om du inte menar något med det? Det är ju ändå till mig du svarar? Det verkar komma som från ingenstans.

Tycker att du sparkar på smalbenen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Bortförklaringarnas mästare.

Jag hackar inte på NW. Jag förstår varför
han skrev som han gjorde.

Vad jag vänder mig emot är vuxna
människor som tar på sig själva att sprida
hans budskap. Under förevändning att de
bryr sig om barnen.

Och förväntar sig hjärtemojis som tack.

Det var en pik till någon annan.
Det var inte meningen att du skulle ta åt dig. Jag trodde att du hade läst hens
inlägg och skulle förstå vad jag menade.

Jag kräver inte att N ska göra någonting.
Vad jag menar är att han behöver stöd i
processen att acceptera det han inte kan
förändra. Inte acceptera att hans mamma
blivit mördad men att acceptera att det
kanske inte finns tillräckliga bevis för
att döma hennes mördare.
Då får han helt enkelt överlämna
utmätandet av straffet till högre makter
och lita på att det kommer att bli minst lika
bra som något domstolen kunnat döma till.
Citera
2020-04-20, 16:10
Medlem
landbandys avatar
kallas med ett bra ord för KARMA
Citera
2020-04-20, 16:19
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej Åsa.
En seriös person på Flashback (ja, det finns det faktiskt) har knåpat ihop lite kommentarer till Stefans
handskrivna brev.
Du har säkert redan koll på allt som står i det brevet, men några ville att du skulle ha dom kommentarerna.
Vi förstår att du har fullt upp och vill egentligen inte störa dig, men finns det nån liten möjlighet att bidra
med något så vill personen gärna göra det.

Så jag blev ombedd att delge dej länken med dom kommentarerna, då jag har haft kontakt med dig tidigare.
Utgången efter huvudförhandlingen är jäkligt frustrerande för många ute i Sverige, och vi hoppas att du och
Mikaels gäng kan hitta nåt som leder till att rättvisa skipas.

Tack.

Vänligen, läs kommentarerna på Stefans brev

https://www.docdroid.net/sQelk72/brevet-efter-rattegangen-pdf#page=2

Mvh
// Jxxxx Lxxxxxx

Tack, fast det inte var jag som tyckte kommentarerna skulle sändas till Åsa.

Jag tror ÅH snarare skulle vara intresserad av att ta del av Notknapparen och Piastrone intressanta gräv.
Citera
2020-04-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var en pik till någon annan.
Det var inte meningen att du skulle ta åt dig. Jag trodde att du hade läst hens
inlägg och skulle förstå vad jag menade.

Jag kräver inte att N ska göra någonting.
Vad jag menar är att han behöver stöd i
processen att acceptera det han inte kan
förändra. Inte acceptera att hans mamma
blivit mördad men att acceptera att det
kanske inte finns tillräckliga bevis för
att döma hennes mördare.
Då får han helt enkelt överlämna
utmätandet av straffet till högre makter
och lita på att det kommer att bli minst lika
bra som något domstolen kunnat döma till.
Men snälla du, nu får du lugna ner dig. Ingen, inte ens N*a har väl uttryckt att han skall utkräva nån sorts hämnd. Och gått vidare har han säkert gjort, trots smärtan. Det är en HELT annan sak att se SD cykla omkring i samhället som om inget har hänt. Att hela tiden få syn på fanskapet som faktiskt tog hans mammas liv. Har du totalt noll kompetens att sätta dig in i hans situation? Jag vet att det krävs lite empati, men ändå.

Ja, vi hoppas verkligen att högre makter - som jag i och för sig inte tror på - går in och straffar SD på ett sätt som nu inte domstolen verkar rå på. Domen är inte skriven eller meddelad än, men det verkar som om SD går fri. Om inte Lindén och Co lyckas hitta något bindande bevis under tiden.
Citera
2020-04-20, 16:22
Medlem
Vad tror ni här inne, har SD’s exfru någonting att göra med mordet. Att SD är mördaren är ju solklart men jag har svårt att tro att exfrun inte vet mer än vad hon säger. Hon kan omöjligt vara så dum, inte heller SD’s vänner. Wow, mörka ett mord, inte illa! Vad tror ni?
Citera
2020-04-20, 16:23
Medlem
landbandys avatar
Vem eller vilka brukar "i vanliga fall" använda det där "Telegram" som konversationsmedel?
Krigsveteraner ? eller liknande ?
Piloter?,
någon som har kollen ?
Senast redigerad av landbandy 2020-04-20 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in