Citat:
Jag håller med dig och skulle smittspridningen ta fart igen så kommer dom förmodligen att göra en lockdown till, vilket är helt logiskt om man vill hålla nere antalet smittade och döda i Corona.Det finns en väldigt stort missförstånd. De som stödjer Sveriges strategi har hjälpt till att förvirra situationen ytterligare.
Det är en del personen som tror elelr vill tro eller vill få andra att tro att det drakoniska åtgärder som vidtagits i länder som tex Tyskland ska vara för evigt. Det är totalt fel. Och är återigen ett av de många försök för att hjärntvätta folk. Folk i Sverige blir ännu mer rädda om de får tro att en lockdown kan vara i en väldigt lång tid.
Så nej. Verkligheten är en annan. Inget land vill, tänker och är angelägen att hålla stängt i en längre period.
Men det är inget jag själv misstänker elelr hittar på. Utan räcker att läsa valfri utländsk tidning och göra 1 + 1.
Med det sagt, att öppna upp är inget tecken på att man inte bryr sig längre. Vilken normalbegåvad människa som helst fattar det.
Att öppna upp är bara en så kallad fas 2. Där man försöker samleva med ett farligt virus som skärdat enormt många offer.
Så att "inte bry sig längre" är ganska så handikappat att få för sig.
Det är en del personen som tror elelr vill tro eller vill få andra att tro att det drakoniska åtgärder som vidtagits i länder som tex Tyskland ska vara för evigt. Det är totalt fel. Och är återigen ett av de många försök för att hjärntvätta folk. Folk i Sverige blir ännu mer rädda om de får tro att en lockdown kan vara i en väldigt lång tid.
Så nej. Verkligheten är en annan. Inget land vill, tänker och är angelägen att hålla stängt i en längre period.
Men det är inget jag själv misstänker elelr hittar på. Utan räcker att läsa valfri utländsk tidning och göra 1 + 1.
Med det sagt, att öppna upp är inget tecken på att man inte bryr sig längre. Vilken normalbegåvad människa som helst fattar det.
Att öppna upp är bara en så kallad fas 2. Där man försöker samleva med ett farligt virus som skärdat enormt många offer.
Så att "inte bry sig längre" är ganska så handikappat att få för sig.
Det tycker jag visar på handlingskraft och att man värnar om sin befolkning. Mycket möjligt att vissa här skrattar åt detta sätt att hantera smittan men detta blir enda lösningen tills ett vaccin kommer, om man seriöst värnar om sin befolkning. En extrem situation kräver ibland extrema åtgärder och jag tror inte att tyskarna motsätter sig denna åtgärd, resultatet blir färre smittade och döda än om man hade valt att göra som vi har gjort med smittan.