Ok! Nu har jag följt denna tråd dagligen i två veckor och andra utländska forum som reddit.
Här är min sammanfattning. Det är klart o tydligt att ni har blivit utsatt för masshysteri, inte bara Sverige men hela världen, av både politiker och så kallade "experter". Bara för ett påhittat virus, som inte är farligare än en vanlig influensa.
För det är vad det är, en vanlig influensa. 95% av de som dör av det här så kallade viruset är 80+
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-8229497/Countries-older-populations-likely-hit-hardest-coronavirus.html
"Kopplingen mellan ålder och hög dödlighet från coronavirus har bekräftats första gången av forskare"
"För närvarande är COVID-19-dödlighetsrisken starkt koncentrerad vid äldre åldrar, särskilt de över 80 år, enligt Oxford-teamet."
"Italien har en av de äldsta befolkningarna i världen med 23,3 procent av landet över 65 år, jämfört med 14 procent i Sydkorea."
"forskarna kunde visa hur befolkningsåldersstrukturen interagerar med höga COVID-19-dödlighet vid äldre åldrar för att generera stora skillnader i antal dödsfall."
"Att hålla andra faktorer som medicinsk kapacitet konstant, bör en yngre åldersstruktur ge skydd för en befolkning, ” tilllade författaren.
Men inte bara åldern, för oftast så har dessa personer bakomliggande sjukdomar, så som fetma, diabetes, cancer etc etc.
Men nu i dessa tider så är ju alla dödsfall på grund av corona. Har du brutit benet? CORONA! Har du huvudvärk? CORONA! Är du gravid? CORONA!
Men jag måste säga att Sverige, för första gången på länge så har vi hanterat det här jävligt bra, jämfört mot andra länder. Våran ekonomi fungerar fortfarande och våran psykiska hälsa är någorlunda bra. Titta bara på USA, efter lockdown. Ekonomin har kollapsat helt, folk har förlorat sina jobb, sin familj och självmorden skenar, de kommer aldrig att kunna återgå till ett normalt liv, 99% att det blir ett inbördes krig.
Jag själv har varit väldigt sjuk för en mån sen och jag har rört mig mest i Stockholm, där det är som mest drabbade och jag har haft alla symtomer som du får när du drabbas utav "viruset". Men just nu känner jag mig stark och kry.
Tro inte på allt media skriver, jag trodde ni var smartare här på FB.
Ursäkta om det blev lite rörigt, har inte sovit nåt.
MVH