2020-04-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Behandlingen av vad? Corona. Coronabehandlingen. "Ingen med covid i sig att göra" Eh ok.

Det förvånar mig hur lite alla ”experter” här inne vet om vad det faktiskt innebär att vårdas i respirator. Bara det att vara nedsövd i flera dagar är en enorm påfrestning för kroppen. Själva respiratorbehandlingen i sig är ytterligare en påfrestning. Det kan ta upp till flera månader att återställa sig efteråt.

Många här inne verkar likställa respirator med syrgasmask. Det är fel.
Citera
2020-04-20, 07:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det låter snarare som en följd av diabetes (diabetes har legat som underligande sjukdom i 25% av dödsfallen).
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Hans kropp kan ha svullnat upp av behandlingen och benet fått dålig syretillförsel. Det händer. Har inget med covid i sig att göra.
Om ni inte förstår något av COVID-19 gå inte in här och gör bort dig. Standardbehandling vid allvarlig COVID19 är blodförtunnande då den cytokinstorm som kan uppträda i många fall orsakar trombos.

Lite läskigt men blodet tycks stelna i ådrorna och vid obduktion har man sett liknande effekter som vid svåra ormbett.
Citera
2020-04-20, 07:16
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
dom kan ju kanske dö bort i corona över tid också?
Risken finns för dom tillhör onekligen den grupp som inte tar detta på allvar och utsätter sig garanterat för större risker att bli smittade.
Tragiskt säger jag bara.
Citera
2020-04-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Hans uttalande jämfört med andra "experter" så har han skött sig bra..

Hade du kunnat gjort ett bättre jobb?

I’m pretty sure a large majority of flashback would do a better job at this point.
Citera
2020-04-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Japp men till vilken nytta undrar man? Det skapar liksom bara mer kaos långsiktigt desto mer oansvariga vi är nu.

Innan sa Tegnell att COVID-19 kommer avta under sommaren. "influensor gillar inte värme".
Vilken tur att det här inte är en influensa då herr Tegnell.

Så säger den andra killen från FHM igår att det är omöjligt att säga vad som kommer hända under sommaren.
"Man vet för lite" "Det kan gå åt vilket håll som helst".

Är det inte dags att byta ut Tegnell!?

Fetat ovan, det är enkelt.

Makten Framför Allt

Sittande regering har Tsunamin i färskt minne, dom förlorade valet därefter och ministrar avgick.

dom vet att dom skött detta lika illa.

så dom gör det näst bästa, mobiliserar social-media krishanteringsgrupperna som går ut och oponionsbildar allt dom orkar.

Det är avskummen härinne.

Dom får talking points som dom följer, vi som var med från början minns dom som Mars 2002 konton, dom kom prick klockan 08:00 och peddlade alla samma talpunkter och det var otroligt lätt att se.

Nu har dom kamouflerat sig lite, letat upp äldre konton och kan föra längre resonemang men budskapet är alltid detsamma.

Ibland blir dom sura och släpper garden och då tittar den lilla SSU eller vänsterungdomen fram.

Jag har ett enda rättesnöre - gör vad som är bäst för Sverige.

S gjorde det fram tills efter millenieskiftet och jag röstade även på dom valet efter av gammal vana men under senare år så drivs vänstern av något underligt.

En vilja att förstöra majoritetssamhället verkar det som.
Citera
2020-04-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
Fel fetning..
Blrjar bli trött

Eller så kan du bara svara på frågan
Citera
2020-04-20, 07:19
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Mår illa av när jag hör svenska nyheterna, men fortsätt spä på masshysterin.

Tegnell kommer framstå som en hjälte efter det här..
Citera
2020-04-20, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Tro inte att jag glömmer något sådant. Aldrig i livet.

Förstår fortfarande inte, har du lust att förtydliga?

Någon annan i denna tråd får också gärna förklara vad Krillolero menar för jag är helt lost.
Citera
2020-04-20, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Om han blev behandlad mot Covid19 och resultatet av den gjorde att han förlorade benet så har det i allra högsta grad med Corona att göra.
Att säga något annat är bara dumt.

Är du på riktigt så här dum eller VILL du att amputerade lemmar ska vara en konsekvens av covid-19?
Citera
2020-04-20, 07:21
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu vill man ju inte kasta ett köttben till avskummen härinne men jag har funderat på en sak,

Om COVID-19 skall komma tillbaka 1-2ggr och vid Hong Kong influensan OCH spanska sjukan så var rond två betydligt tuffare.

Om Sverige då redan har lyckats få knapp flockimmunitet, vare sig det funkar bra eller inte, så kan det tänkas att vi kommer lindrigare undan andra gången?

Jag förstår heller inte varför många experter sagt att när viruset muterar blir det lindrigare, två stora utbrott, spanska sjukan och hong kong influensan, var tvärtom. Rond två var ett extinction event.
Det är ju en möjlighet men beror ju på hur immuniteten fungerar i förhållande till hur viruset ser ut i round 2-3. Detta verkar ju vara ett virus som överraskar, minst sagt.

Vi får hoppas på det bästa.
Citera
2020-04-20, 07:21
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Jag håller med varenda ord du skriver, det är trist att folk använder den typen av benämningar på meningsmotståndare.
Jag la upp ett urval av kritiska frågor som SD har ställt till regeringen beträffande pandemin, men inte en enda kommentar från vänsteranhängare som hyllar Tegnell&Co, det blir inte lika roligt att hetsa fram en åsikt när man lägger upp fakta som helt motsäger deras mantra och gnäll om alarmister, sverigevänner och högervänner.

Vi får nog dras med dessa vänsterförnekare ett tag till, än så länge hänger dom envist kvar med verklighetsförnekande åsikter men det kommer att ändras vart tiden lider.

Dom talanglösa propagandisterna försöker ta kontroll över tråden med förstör den bara. De ljuger och propagerar besinningslöst.
Alla ord om den fantastiska farbror statsministern och storebror Tegnell borde klassas som OT:
Citera
2020-04-20, 07:23
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om ni inte förstår något av COVID-19 gå inte in här och gör bort dig. Standardbehandling vid allvarlig COVID19 är blodförtunnande då den cytokinstorm som kan uppträda i många fall orsakar trombos.

Lite läskigt men blodet tycks stelna i ådrorna och vid obduktion har man sett liknande effekter som vid svåra ormbett.
Oj jag hade lite fel. Jag sa att det låter ( i mina öron) som en följd av diabetes. Jag sa inte att det var så. Borde jag begå harakiri nu?
Inte konstigt om tråden har ett så infekterat tilltal.

Trådens ämne är förövrigt "Dodligt virus orsakar panik"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in