2020-04-20, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Alltså skärp er nu. Ja Tegnell är en djävla nolla men han är väl ändå inte statsminister?

Som Carl Bildt sa: "Det är som om jag skulle säga att Estonia är sjöfartsverkets ansvar".
Det lilla fega barnhemsbarnet som gömmer sig när landet går igenom sin värsta kris efter andra världskriget är väl ändå den som är ansvarig.

Men det är rätt åt. Många av er har väl rent av röstat på honom. Nu kan ni fanimej ligga i eran egen bäddade säng. Handlingar får konsekvenser. Men det förstår ni väl inte.

Tyvärr så har han planerat att avgå länge så att hålla honom ansvarig löser inget.

FHM och hovnarren Tegnell bör hudflängas för att dom spenderat mer tid i TV sofforna än att krishantera.

Regeringen har återigen visat sig ha total beröringsskräck precis som under Tsunamin och för det kan dom få avgå.
Citera
2020-04-20, 07:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Han sköter sitt jobb som statsepidemiolog alldeles galant! Bäst i världen helt enkelt, fullständigt betydelselöst vad en samhällsfientlig nolla såsom du själv har för invändningar.
Hur kan någon ens säga att Tegnell sköter sitt jobb galant när han har haft fel i sina uttalanden så otroligt många gånger?

Hur är det ens möjligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
En bra kommentar från en användare på reddit

"lockdowns är bra på att bromsa spridningen, men är inte effektiva eftersom de inte kan hållas under den tid som behövs. Det enda undantaget är om lockdown utrotar viruset fullständigt. Sverige har tragiskt fler dödsolyckor än sina skandinaviska grannar idag, men detta är en maraton, inte en sprint. Länder som gick för hårt för fort kommer att behöva släppa ut ångan förr eller senare, men Sverige kan hålla dessa åtgärder uppe tills det finns ett vaccin. Som ett resultat kan de mycket väl hamna med färre eller liknande dödsolyckor och en starkare ekonomi."

Vilka åtgärder tänker du på, fetat ovan?

Skydda äldre-äldre gjorde man inte.
Riskgrupper får inte vara hemma.
Stockholm var proppfullt med glada helgfirare i lördags.

Vilka åtgärder?
Citera
Medlem
Är det jag som läser uppgifterna helt fel eller är det fler döda rapporterade under denna helg än någonsin tidigare?
Citera
2020-04-20, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Hur många rapporterade döda på PK idag tror ni? Jag gissar på 60 eftersom kurvan har jämnat ut sig och det är på väg neråt nu.

Blir det inte den berömda helg-eftersläpningen?
Tittar man på worldometer så är mitt stalltips över 100 gamla som kvävts ihjäl ensamma utan sin familj och med enorm ångest.
Citera
2020-04-20, 07:06
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Your level of reasoning is on par with Tegnell’s forever flattening curve. Of course it will happen at some point in the future, just like the curve will one day peak — Americans will one day clamor for a return from lockdown. But lying about it being something happening today is a trait the both of you share.

Sure..from lockdown to what? lol

I don't think you know how bad this gonna end
Citera
2020-04-20, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror i och för sig inte att Sverige kommer att uppnå äkta flockimmunitet (60%) på ett bra tag. Kanske t.o.m. vaccin kommer innan dess, för riskgrupper.

Men Stockholm kommer nog om en månad eller så ha tillräckligt hög immunitet för att covid19 ska klinga av, givet att social distansering är på plats. Det kan handla om 30-40% smittade.

Du får nog säga det till de tiosusentals glada helgfirare som tog till gatorna i Stockholm i helgen för att "dom inte var riskgrupper"

Social distansiering är icke-existerande i Stockholm skulle jag vilja påstå av bilderna att döma.
Citera
2020-04-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Hans kropp kan ha svullnat upp av behandlingen och benet fått dålig syretillförsel. Det händer. Har inget med covid i sig att göra.

Behandlingen av vad? Corona. Coronabehandlingen. "Ingen med covid i sig att göra" Eh ok.
Citera
2020-04-20, 07:08
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
orden "alarmist" och "svärjevän" används av avskummen nu.

"rysstroll" i lite olika versioner har också smugit sig in.

Jag kan lugnt säga att jag inte har läst ett endaste pro-ryskt inlägg i denna tråd så länge jag följt den.
Jag håller med varenda ord du skriver, det är trist att folk använder den typen av benämningar på meningsmotståndare.
Jag la upp ett urval av kritiska frågor som SD har ställt till regeringen beträffande pandemin, men inte en enda kommentar från vänsteranhängare som hyllar Tegnell&Co, det blir inte lika roligt att hetsa fram en åsikt när man lägger upp fakta som helt motsäger deras mantra och gnäll om alarmister, sverigevänner och högervänner.

Vi får nog dras med dessa vänsterförnekare ett tag till, än så länge hänger dom envist kvar med verklighetsförnekande åsikter men det kommer att ändras vart tiden lider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja och dom på denna myndighet har något mera kunskap om detta virus än självutnämnda experter här på Flashback...
Sverige har gjort rätt tack vare FMH att vi råttbon det på äldreboenden pga slarv, idioter som gått o jobbat trots varit sjuka, kan vi inte skylla FMH för

Fel, äldreboendena har influensa varje år och har rutiner för det för dom har ju bara riskgrupper boende där.

Dom följde FHM rekommendationer till punkt och pricka, "stanna hemma om du har så bara en förkylning".

Detta är fortfarande rådet på FHM hemsida.

Och vi vet ju alla att det är kraftig asymtomatisk spridning.
Citera
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hur kan någon ens säga att Tegnell sköter sitt jobb galant när han har haft fel i sina uttalanden så otroligt många gånger?

Hur är det ens möjligt?

Hans uttalande jämfört med andra "experter" så har han skött sig bra..

Hade du kunnat gjort ett bättre jobb?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Detta dyker upp här ibland, ”försiktighetsprincipen”, slår man upp det handlar det om miljö, ekonomisk redovisning och folkrätt. Vad har det med virus att göra?

Enligt Wikipedia:
Citat:
Försiktighetsprincipen innebär att handla på ett sådant sätt att risker undvikes. Ordet används inom flera olika områden.

Det är ganska självklart vad som avses i detta fall. Det handlar om att ha en strategi som räddar liv och ger en bra vård så gott det går.
Det handlar inte om att rädda börsindex eller restaurangbranschen.

Så här står det på FHMs hemsida

Citat:
Några av myndighetens ansvarsområden är vaccinationer, beredskapsplanering inför utbrott av smittsamma sjukdomar samt nationella beredskapslager av smittskyddsläkemedel.

Ändå saknar Sverige beredskap.

Detta står i hälso och sjukvårdslagen

Citat:
3 kap. Allmänt
1 § Målet med hälso- och sjukvården är en god hälsa och en vård på lika villkor för hela befolkningen.

Vården ska ges med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans värdighet. Den som har det största behovet av hälso- och sjukvård ska ges företräde till vården.

2 § Hälso- och sjukvården ska arbeta för att förebygga ohälsa.

Allmänt
1 § Hälso- och sjukvårdsverksamhet ska bedrivas så att kraven på en god vård uppfylls. Det innebär att vården särskilt ska
1. vara av god kvalitet med en god hygienisk standard,
2. tillgodose patientens behov av trygghet, kontinuitet och säkerhet,
3. bygga på respekt för patientens självbestämmande och integritet,
4. främja goda kontakter mellan patienten och hälso- och sjukvårdspersonalen, och
5. vara lätt tillgänglig.
Senast redigerad av climasol 2020-04-20 kl. 07:19. Anledning: fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in