Citat:
Ursprungligen postat av
MuscleShark
Vad tar du för medicin? Om det påverkar njurarna så skulle jag vara väldigt försiktig med kreatin.
Om du har haft ett uppehåll från medicinen och kreatinet i två veckor så har förhoppningsvis kreatininnivåerna gått ner.
I vilket fall som helst så undvik kreatintillskott om inte din doktor säger nåt annat.
Dumt att chansa lixom ifall det kommer påverka njurarna ytterligare i framtiden.
PrEP, Truvada. En möjlig biverkning av den är nedsatt njurfunktion, men värdena har legat stadigt och perfekt innan kreatin, så tror inte riktigt att det är njurarna som felar, mer högre kreatininvärden på grund av kreatinet. P/S-kreatinin enz 148 (60-105) Lm-rev Pt-eGFR 48 (80-125) och Pt-eGFR CystC 112 (80-125)
Som jag fattat det är det väl dom två första som kan slå rätt rejält när man tränar eller har vätskebrist, gjorde provet på fm. Den sistnämnda är som jag fattat det den viktiga för personer som tränar och har lite mer muskler än snittet.
Snudd på två veckor nu, så blir nya prover imorgon och hålla tummarna. Enda dagen jag kommer loss.
https://www.thebody.com/article/whey-creatine-prep Det stödjer väl uppfattningen jag fått. Blir det bra resultat imorgon blir det helt enkelt att hålla upp två veckor innan kontrollerna. Tilläggas bör att jag inte kör någon uppladdningsfas, bara roughly 5 gram dagligen. Funkar bättre med magen.