2020-04-19, 23:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
MEN, koordinaterna är sökningar 14 maj, inte varifrån sökningarna har gjorts 7 oktober enligt fup 166/sid 7.

Verkar som om vi har fått en ny trådsanning. Eller så får någon verkligen visa var detta står.
Aktbil. 166 tar upp "Förnyade undersökningar" - så jag tänkte ett tag att jag missat något väsentligt betr. 7 okt 2018. - Den Aktbilaga du menar är 164, och på s. 8 står uttryckligen: "I samband med aktivitet Sök framkom några koordinater, som undertecknad inte kan besvara varför just dessa förekommer. Koordinaterna ger en adress i Varberga enligt nedan kartbild.
/.../
Att notera är då inloggning har skett på Maps och tidslinjen är att data kan ha raderats från denna. Uppgifter om eventuell radering har ej kunnat hittats eller återskapats."

Ingenting sägs om att koordinaterna härrör från sökningar 14 maj. - Aktivitet förekom också 10 nov. GM har således valt att behålla LW:s mobil i ungefär ett halvår fram till sista kända sökningen, alt. har han tankat över hela innehållet till annan enhet.

Man har inte full kunskap om vilka metoder som Google använder sig av för att precisera platsdata; ej heller vet man till fullo vad som sker över tiden om/när man stänger av sin platsdata.
Senast redigerad av letsdoit 2020-04-19 kl. 23:18.
Citera
2020-04-19, 23:11
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu var det just religiös LW var! Hon var kristen.
Men hon agerade inte enligt den formella och informella "regelbok" hon använde till vardags och i sin tjänst som pastor. Hon syndade.
Det var dumt gjort av henne.
Det ställde till elände. Om det kom att leda till mord har jag däremot ingen aning.
Det var väl ändå Stefan som gift man, som raggade upp Lena från första början. Precis som han gjorde på allt som rörde på sig, t.o.m. förhörsledare. Som tur var för de flesta lyckades de genomskåda honom. Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom.

Lena däremot var ett perfekt offer för honom, med de bakomliggande problemen hon hade.

Försök nu samtidigt även hålla i huvudet hur han lyckades manipulera Hanna till att gå med på att bli mördad tillsammans med barnen. Eller Jerry till att tro att han inbillat sig att han sett Stefan. Eller att han planerade att göra detsamma med Hanna, få henne att tro att hon inbillat sig foton på Stefan och Lena tillsammans. Blir det nu lite lättare för dig att se Lena som ett offer istället för monster?

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Du borde nog förresten lyssna på förhören med UW, Lenas vänner och experten. Då kan du vidga dina vyer lite kanske.
Citera
2020-04-19, 23:31
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Synd om det är så. Det hade ju varit intressant att höra ljudupptagningen från pläderingen, där det var sagt att åklagaren äntligen skulle knyta ihop säcken. Hittade en kort ljudsnutt här, och det verkar i alla fall vara ställt utom rimligt tvivel att det var mördaren som orsakade LW:s död:
"Vi kommer inte att få det exakta svaret, så länge mördaren inte själv besvarar då. Men, det viktigaste är att de inte är avgörande för möjligheten till en fällande dom. För för en fällande dom så räcker det att vi vet att Lena och mördaren har varit på platsen, och att det är hans våldsutövande mot Lena som har orsakat hennes död. Och det är vår uppfattning att det har vi visat. Det är ställt utom rimligt tvivel.

När man sammantaget tittar på de försvårande omständigheterna så finns det alltså mycket som talar för att fängelse på livstid skall dömas ut, men i den delen överlåter vi bedömningen till tingsrätten."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7447680
Åh fan, så mördaren är gärningsmannen? Skarpa slutsatser hon drar, Hiding.
Citera
2020-04-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Synd om det är så. Det hade ju varit intressant att höra ljudupptagningen från pläderingen, där det var sagt att åklagaren äntligen skulle knyta ihop säcken. Hittade en kort ljudsnutt här, och det verkar i alla fall vara ställt utom rimligt tvivel att det var mördaren som orsakade LW:s död:
"Vi kommer inte att få det exakta svaret, så länge mördaren inte själv besvarar då. Men, det viktigaste är att de inte är avgörande för möjligheten till en fällande dom. För för en fällande dom så räcker det att vi vet att Lena och mördaren har varit på platsen, och att det är hans våldsutövande mot Lena som har orsakat hennes död. Och det är vår uppfattning att det har vi visat. Det är ställt utom rimligt tvivel.

När man sammantaget tittar på de försvårande omständigheterna så finns det alltså mycket som talar för att fängelse på livstid skall dömas ut, men i den delen överlåter vi bedömningen till tingsrätten."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7447680

Jesus vilken snömos. I april.
Att det räcker för fällande dom att lyckas påvisa att mördaren har varit på platsen för mordet.
Visst framkom det nån uppgift på att domaren (vad han nu heter) ibland under förhandlingen hade ”markerat” en skepsis mot åklagarnas framställningar/resonemang?
Ligger nog nåt i det.

Men detta stämmer ju, får man nog tyvärr anta: ”Vi kommer inte att få det exakta svaret, så länge mördaren inte själv besvarar då.”

Så illa är det.
Citera
2020-04-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Aktbil. 166 tar upp "Förnyade undersökningar" - så jag tänkte ett tag att jag missat något väsentligt betr. 7 okt 2018. - Den Aktbilaga du menar är 164, och på s. 8 står uttryckligen: "I samband med aktivitet Sök framkom några koordinater, som undertecknad inte kan besvara varför just dessa förekommer. Koordinaterna ger en adress i Varberga enligt nedan kartbild.
/.../
Att notera är då inloggning har skett på Maps och tidslinjen är att data kan ha raderats från denna. Uppgifter om eventuell radering har ej kunnat hittats eller återskapats."

Ingenting sägs om att koordinaterna härrör från sökningar 14 maj. - Aktivitet förekom också 10 nov. GM har således valt att behålla LW:s mobil i ungefär ett halvår fram till sista kända sökningen, alt. har han tankat över hela innehållet till annan enhet.

Man har inte full kunskap om vilka metoder som Google använder sig av för att precisera platsdata; ej heller vet man till fullo vad som sker över tiden om/när man stänger av sin platsdata.

Helt rätt vg aktbilaga 164 ska det vara. Men om man kollar själva redovisningen så ligger sökningen av koordinater 14 maj. Texten ovan säger inget om att koordinaterna har sökts 7 oktober. Tidsangivelsen i fup är nerifrån och upp och börjar med 14 maj för att övergå till 7 oktober. Oavsett så anger de inte koordinater för inloggning som har påståtts, utan om en sökning. Personligen är jag ganska övertygad om att det är koordinater för en framtida cashgömma som LW funderade på. Koordinaterna söks två gånger och däremellan görs sökningen på "vi i femman hbtq"
Citera
2020-04-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det var väl ändå Stefan som gift man, som raggade upp Lena från första början. Precis som han gjorde på allt som rörde på sig, t.o.m. förhörsledare. Som tur var för de flesta lyckades de genomskåda honom. Finns ju gott om vittnesmål om hur han är manipulerande, testar folk, kommer med konstanta sexuella anspelningar, är psykopat, är konstig osv osv. Hans egna bror sa upp kontakten med honom och någon familj verkade inte vara på rättegången för att stötta honom.

Lena däremot var ett perfekt offer för honom, med de bakomliggande problemen hon hade.

Försök nu samtidigt även hålla i huvudet hur han lyckades manipulera Hanna till att gå med på att bli mördad tillsammans med barnen. Eller Jerry till att tro att han inbillat sig att han sett Stefan. Eller att han planerade att göra detsamma med Hanna, få henne att tro att hon inbillat sig foton på Stefan och Lena tillsammans. Blir det nu lite lättare för dig att se Lena som ett offer istället för monster?

Vad tänker du förresten om alla de där mordhoten? Om att han ställde in ljus i Lenas hem utan lov, att han tejpade fast en lykta på hennes dörr, att han stod i trädgårdar och lyste in i folks fönster med ficklampa, att han kunde gå och ställa sig utanför Lenas hus 6 gånger på en kväll och skriva hotfulla meddelanden om det? Ska jag fortsätta?

Du borde nog förresten lyssna på förhören med UW, Lenas vänner och experten. Då kan du vidga dina vyer lite kanske.
-Aah, nu tror jag bestämt att jag fattar hur du menar, nu när jag läser det fetade:
LW var ett stackars viljelöst offer för en raggande man, såklart!
Som ett lamm som möter vargen, så menar du?
För inte kunde LW säga nej till SD när hon hade blivit berusad av hans magnetiska charm och inte minst då förstås av hans påstått grisaktiga ögon och gälla röst. Då var hon fast! Från första dagen.

Fast vänta lite nu! LW visste ju att SD var gift! Hon hade ju varit vigselförrättare, så om SD efter bröllopet började ragga på LW borde hon promt avvisad honom.

Fast vänta lite nu! LW hade ju tyvärr blivit star-struck och smälte därför som vax när SD uppvaktade henne. Hon kunde inte avvisa SD. Detta enligt dig.

Du StefanDavidsson är faktiskt lika patetisk som din namne!
Citera
2020-04-20, 00:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
1) jag har provat länken flera gånger: funkar ej för mig ,varken att klicka på eller att kopiera och lägga in i webbläsaren, men oavsett så sker den sökningen 14 maj när LW sitter vid datorn.
2) Jag förstår inte vad du menar med alibi etc. Jag är övertygad om att både "vi i femman hbtq" och koordinaterna är sökningar som görs 14 maj av LW och har inget med inloggningen 7 oktober att göra.

Det är jättekonstigt, men jag kom in tidigare på en actionaid sida.
Det var dock inte youtube, så det är underligt. Men jag kan se i min historik att det är den sida som jag kom in på via jottacloud, aktbil 145, sid 99 Lena länkar till JH vid 21:50:56.

Om jag nu kollar på min historik har jag dirigerats till en "katie.tncrun.net", vilken ger resultatet error.

Ja, koordinaterna kanske också avser 14 maj, men jag hittar inte den i tidslinjen för L*ena vid den tidpunkten.

Glöm det där med alibi, det var bara en förhastad tanke jag hade.
Citera
2020-04-20, 00:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Nu måste jag ställa en fråga till dig, vad har MH:s cancer ( om det är sant ) med mordet att göra?

Jag har inte läst att ngn angett att MH har haft cancer!

Jag tror du får lugna ner dig lite, du for in som en tornado i tråden, och attackerar folk.

Ingenting, jag bara redogjorde för hur ämnet cancer använts tidigare i tråden för att det inte skulle bli en trådsanning att SD haft strupcancer.
Citera
2020-04-20, 00:42
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast du glömmer(?) eller missar en sak:
Den destruktiva relationen uppstod inte ur ett intet!
Den skapade tyvärr LW själv förutsättning för genom att gå i säng med SD, den man hon vigt till HD!

Det-går-INTE-att-trolla-bort!

Den var ju en vänskap från början. Som sen utvecklades till något mer.
Citera
2020-04-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men sluta. SD är en mördare. Som troligen går fri. Lägg ner skiten. Du kan lika gärna köra försvarstal mot Billy Fagerström, Martin Jonsson eller andra kvinnomördare.
God natt!
De fetade meningarna tolkar jag som att du försöker hindra mig från att yttra mig. Rätt uppfattat? I så fall: Varför?

För övrigt har jag aldrig hört talas om att man skulle hålla "försvarstal mot" någon. Hur skulle såna försvarstal se ut?
Jag skulle f ö aldrig komma på tanken att ställa mig till skydd för de två mördare du namnger. Vidriga typer båda två!

Inte heller skyddar jag på minsta vis SD. Det enda jag hävdar är att så länge han inte är dömd skall han inte beskrivas som mördare!

Förresten, en sak till:
Vill du att Sverige skall återinföra dödsstraffet?
Citera
2020-04-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Den var ju en vänskap från början. Som sen utvecklades till något mer.
Ja, till något mer destruktivt.

Hela grunden var ju fel: Som pastor må LW gärna umgås på vänskaplig fot med en man hon vigt, men hon får inte gå i säng med honom punkt
Citera
2020-04-20, 01:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är ju inte 100 på att det är han som har gjort det ,det får vi inte glömma ,lite läskigt att sätta "nålen" på honom innan vi vet helt säkert ,ju !?

Så så här borde nog din text se ut just nu (lika sorglig är den i vilket fall ,så att man börjar grina ...):

"Och familjen W saknar fortfarande en famljemedlem som NÅGON slagit ihjäl."

För tänk OM det inte är han !!!!

En mkt vettig och klarsynt notering, som kan vara viktig att ha i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in