2020-04-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Det var flera poliser närvarande under förhandlingarna, och de antecknade flitigt.

Någon teori om varför de antecknade; på vems uppdrag, i vilket syfte etc?

Bara frågar då frågan har tagits upp några ggr i tråden.
Citera
2020-04-19, 22:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om han själv inte har en Android så är detta ytterligare ett indicium.
Varför tog inte åklagaren upp detta?

Ja, just det!
Jag vet inte om hon gjort det, men kanske det inte hjälper till så särskilt mycket för att nagla honom till mordplatsen och mordet?

Men nog känner jag som lekman att inte minskar det min tro till hans skuld direkt.
Citera
2020-04-19, 22:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Cancer i samband med SD nämns första gången när någon gör en liknelse med en sketch där det påstås att mannen i sketchen haft cancer på stämbanden.

Den enda i det här persongalleriet som i tråden har angetts har haft cancer är UW:s ex bloggerskan MH.

Nu måste jag ställa en fråga till dig, vad har MH:s cancer ( om det är sant ) med mordet att göra?

Jag har inte läst att ngn angett att MH har haft cancer!

Jag tror du får lugna ner dig lite, du for in som en tornado i tråden, och attackerar folk.
Citera
2020-04-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Så är det nog, tyvärr...

Jag gissar på HD.!

I svärfars stuga, är nog ingen tokig gissning.

Ha ha, men eg. inget att skratta åt... Han kommer inte att lyssna på någon, det anser sig han inte behöva. Och ont i kroppen har han, åtminstone ryggen. Han behöver t.o.m hjälp med att knyta skorna. Han fäller inga tårar, kanske glädjetårar över att ha lyckats... igen (?)

Det var flera poliser närvarande under förhandlingarna, och de antecknade flitigt.

Just precis så ligger det till, det vill säga, att polisen antecknade flitigt ... ja, allting har ju som sagt var en orsak.

Poliserna som har varit knutna till det här mordfallet gällande L*na Wesstr*m är övertygade om att det är rätt person.

KammarÅklagaren Åsa Hiding är helt på det klara, att det var SD som bringade livet om L*na Wesstr*m.

Det stora problemet är ju att det inte har gått att binda SD direkt till mordplatsen, men som sagt var, det finns ju genvägar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-19, 22:27
Medlem
Detta avsnitt, när HDs goda väninna och granne vittnar, är mycket mycket intressant och det hörs att kvinnan säger vad hon vet. Utan att försköna eller förfula verkligheten Har du inte lyssnat på det innan - gör då det, är mitt tips:

https://www.youtube.com/watch?v=b0WmBVFKBRY
Citera
2020-04-19, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Har du länk? Jag får bara att videon inte kan visas?

Huvudprotokollet innehåller inga googlesökningar, tror jag?

Jag klickade faktiskt direkt på länken i huvudprotokollet!

Nu ska jag snart iväg, ville bara säga en sak till:

Läste Letsdoits inlägg nyss. Hon tog upp sökningen 7 okt och sökningen på koordinaterna. Utredarna har ju kollat upp dessa.

Det ser ju ut som att sökningarnas ordning i aktbilagan är i kronologisk ordning.

Men sökningen 14 maj hbtq Vi i femman, ligger mellan just google maps sökningarna.

Kolla:

A164 A/sid 7:

"Sök
Sökte efter skärmklipp mac
7 okt. 2018 12:56:16 EEST
Sök
Platser:
Från dina platser (hem):
https://www.google.com/maps/@?api= 1 &map action=map&center=5 9 .28486
9,15. l 78506&zoom=l2
Sök
Sökte efter vi i femman hbtq
14 maj 2018 22:50:40 EEST
Sök
Platser:
Från din enhet:
https:/ /www.google.com/maps/@?api= 1 &map action=map&center=59 .28486
9.15.l 78506&zoom=12
"

Vad tror du?
Kan det ändå vara så att sökningen vi i femman är för just 14 maj? Kanske ville kolla upp möjligt alibi?
Citera
2020-04-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, bland religiösa typer och boomers är det säkert en helt rimlig inställning och en "sanning". Suck...

För mig, en kritiskt tänkande millennial, framstår dock det hela som förlegat trams.

Så jag förstår din poäng även om jag inte håller med.
Nu var det just religiös LW var! Hon var kristen.
Men hon agerade inte enligt den formella och informella "regelbok" hon använde till vardags och i sin tjänst som pastor. Hon syndade.
Det var dumt gjort av henne.
Det ställde till elände. Om det kom att leda till mord har jag däremot ingen aning.
Citera
2020-04-19, 22:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Synd om det är så. Det hade ju varit intressant att höra ljudupptagningen från pläderingen, där det var sagt att åklagaren äntligen skulle knyta ihop säcken. Hittade en kort ljudsnutt här, och det verkar i alla fall vara ställt utom rimligt tvivel att det var mördaren som orsakade LW:s död:
"Vi kommer inte att få det exakta svaret, så länge mördaren inte själv besvarar då. Men, det viktigaste är att de inte är avgörande för möjligheten till en fällande dom. För för en fällande dom så räcker det att vi vet att Lena och mördaren har varit på platsen, och att det är hans våldsutövande mot Lena som har orsakat hennes död. Och det är vår uppfattning att det har vi visat. Det är ställt utom rimligt tvivel.

När man sammantaget tittar på de försvårande omständigheterna så finns det alltså mycket som talar för att fängelse på livstid skall dömas ut, men i den delen överlåter vi bedömningen till tingsrätten."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7447680

Var kommer denna ljudsnutt ifrån?
Nej det räcker bestämt inte för en fällande dom att dom (Åkl) vet att mördaren och Lena varit platsen. Det visste hela Sverige den 19 maj 2018. Det ofrånkomliga att övertyga Tr att mördaren är den misstäkte kvarstår..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-19 kl. 22:44.
Citera
2020-04-19, 22:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt - det var riktat till snoris. Jag ska försöka länka om.
Du överdriver min förmåga kära du. Det är ingen annan än Åklagare Åsa Hiding med support av NFC som grävt i Lenas spermakladdiga underkläder i 2 år (?).

AB 147 förhör SD. Sid 70-78
En .. teknisk undersökning och bland annat gjort beslag .. eh beslagsnummer eh BG,
beslagsnummer 100191 och där har vi punkt I till l O som är trosor tagna från hennes bostad
då .. tvättkorg och i badrum eh .. tio par trosor, nio av dom så är.. alla är använda ska jag säga
men nio av dom innehåller Lenas DNA. Och i samma nio par så finns det spermie .. och i inget av dom här paren så finns det förekomst av blod.

Sid 723

FLI: Förra förhöret prata ju vi om muntliga beskedet som vi har fått att det var sperma på
Lenas kjol, kommer du ihåg det?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-19 kl. 22:43.
Citera
2020-04-19, 22:52
Medlem
Citat:
För att så komplicerade är en del destruktiva relationer. Vad känslorna och förnuftet vill är inte samma sak.

Hon gjorde flera dåliga val. Usla val. Men sämst val gjorde den som valde att mörda henne.
Fast du glömmer(?) eller missar en sak:
Den destruktiva relationen uppstod inte ur ett intet!
Den skapade tyvärr LW själv förutsättning för genom att gå i säng med SD, den man hon vigt till HD!

Det-går-INTE-att-trolla-bort!
Citera
2020-04-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, så oerhört många har fått sina liv förstörda hel i onödan p g a en mördare. Ha fokus!!!!
Det hjälper inte med 4 utropstecken! Ett räcker!

OnT: Så du menar att om inte mordet inträffat hade inte en massa människors liv farit illa?! Har du inte tagit del av alla sorgliga öden som fanns sedan lång tid, alltså redan innan LW mördades? Har du ingen empati? Barn och vuxna har farit väldigt illa väldigt länge och stor del av eländet emanerar från LW:s minst sagt olycksaliga val att gå i säng med SD!

Säg att du trollar.
Eller nåt.
Citera
2020-04-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag klickade faktiskt direkt på länken i huvudprotokollet!

Nu ska jag snart iväg, ville bara säga en sak till:

Läste Letsdoits inlägg nyss. Hon tog upp sökningen 7 okt och sökningen på koordinaterna. Utredarna har ju kollat upp dessa.

Det ser ju ut som att sökningarnas ordning i aktbilagan är i kronologisk ordning.

Men sökningen 14 maj hbtq Vi i femman, ligger mellan just google maps sökningarna.

Kolla:

A164 A/sid 7:

"Sök
Sökte efter skärmklipp mac
7 okt. 2018 12:56:16 EEST
Sök
Platser:
Från dina platser (hem):
https://www.google.com/maps/@?api= 1 &map action=map&center=5 9 .28486
9,15. l 78506&zoom=l2
Sök
Sökte efter vi i femman hbtq
14 maj 2018 22:50:40 EEST
Sök
Platser:
Från din enhet:
https:/ /www.google.com/maps/@?api= 1 &map action=map&center=59 .28486
9.15.l 78506&zoom=12
"

Vad tror du?
Kan det ändå vara så att sökningen vi i femman är för just 14 maj? Kanske ville kolla upp möjligt alibi?

1) jag har provat länken flera gånger: funkar ej för mig ,varken att klicka på eller att kopiera och lägga in i webbläsaren, men oavsett så sker den sökningen 14 maj när LW sitter vid datorn.
2) Jag förstår inte vad du menar med alibi etc. Jag är övertygad om att både "vi i femman hbtq" och koordinaterna är sökningar som görs 14 maj av LW och har inget med inloggningen 7 oktober att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in