2020-04-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej,

FHM dubbelkollar enbart personnummer med regionerna, som i sin tur ger utslag om de har tidigare testats för Corona.

Så mörkertalet är stort.

Det tror jag inte på utan källa. I sverige fastställer vi dödsorsaker men det sker med en eftersläpning vilket somliga tolkar som att FHM döljer dödsfall.
Citera
2020-04-20, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför skriver du på engelska i ett svenskt forum när du uppenbarligen förstår svenska?

Why do you ask me this question every day expecting a different answer?
Citera
2020-04-20, 00:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur kommer du fram till din slutsats att mörkertalet är stort?

Att alla som dör som inte är testade för Covid19 är inte med i statistiken.

Därav kommer man dubbelkolla hur många som dig under den här perioden med SCB senare för att se skillnaden.
Citera
2020-04-20, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
There’s a difference in peace-time triage and war-time triage. Triage was in place before, but this is war-time triage. Hence the press conferences.
BS. Krigstidstriagering ser fullständigt annorlunda ut. Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.
Citera
2020-04-20, 00:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Men hör du inte själv hur det låter? Det ”skulle” funkat om inte...

- Javisst skulle det ha fungerat. Vad får dig att tro annat?

Citat:
Om den här krisen har lärt oss någonting om smittspridning är det att ”stänga” gränser bara funkar i någon politikers huvud.

- Felet var att idén att stänga gränserna aldrig letade sig från någon politikers huvud, ut till verkligheten.

Citat:
I verkligheten spelar det ingen roll.

- Hur kommer du till den slutsatsen? Europa lät gränserna stå vidöppna under pågående epidemi. Epidemin fick fäste i Europas befolkning. Och detta tar du som bevis för att stängda gränser inte fungerar? Hur resonerar du?
Citera
2020-04-20, 00:21
Medlem
Skådespelaren sjuk i corona – tvingats amputera benet
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/skadespelaren-sjuk-i-corona-tvingats-amputera-benet/
Citera
2020-04-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Svensken är verkligen udda måste jag få säga.
Vi går omkring som om inget händer i världen eller i Sverige.
Vad ska till innan en svensk springer och gömmer sig undrar jag.
Den enda som gömt sig är Stefan förstås.
Nu när hela världen fallit i träda. Springer vi omkring som om inget händer.
Jobbar, äter mat ute, går på krogen, åker tåg och buss utan munskydd.
Tegnell står med armarna över magen och är lika envis som han varit från första början.
Ibland kommer jag på mig själv. Herregud människa det pågår en elak pandemi över hela världen. Skärp dig.
Svensken är udda även på andra sätt man blir fan mörkrädd Dollarstore Willys Biltema mfl hur svårt ska det vara informera även på andra språk ute i handeln när det gäller informationen om coronaviruset?

Ex håll 1,5 meters avstånd till närmaste person men bara info på svenska
Senast redigerad av x2016 2020-04-20 kl. 00:26.
Citera
2020-04-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
BS. Krigstidstriagering ser fullständigt annorlunda ut. Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.

It’s not full-scale war-time triage, but it’s definitely war-triage. They’ll scale it down to 70 and then 60 when the hospitals collapse, just like we saw in Italy.
Citera
2020-04-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej,

FHM dubbelkollar enbart personnummer med regionerna, som i sin tur ger utslag om de har tidigare testats för Corona.

Så mörkertalet är stort.

Oavsett om du tror att det finns mörkertal eller inte så har du här statistik från SCB.
Här ser du totalt hur många som dött per dag. Oavsett dödsorsak.
Denna excel fylls på löpande. En gång i veckan tror jag. Och sticker det ut här så är det garanterat till stor del pga av corona.
Fram till 5-6 april så är den ganska tillförlitlig.

På landsnivå ingen ”dramatisk” skillnad på antalet döda jämfört med 2018 som var ett år med lite högre dödlighet. Men högre än genomsnittet.
Dock. I stockholms län är det en ganska så markant ökning.
Här har du fakta. Så slipper du sitta och gissa och tro att alla lurar dig hela tiden. 😃

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/scb-publicerar-preliminar-statistik-over-doda-i-sverige/

PS. Nästa uppdatering ska bli mycket intressant.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej folk i små städer är inte som folk i små städer brukar vara.

Alla tåg brukar vara i princip fulla i mitt län. Speciellt de mot Stockholm. Nu är 90(!) procent av tågen inställda för att folk inte åker tåg. För de gör inte som de brukar göra.

På stan är det dött, morgon som kväll.

En tid hos kiropraktor eller frisör får du samma dag, om du nu går dit vilket nästan ingen gör.

Ingen spelar fotboll eller ens tränar. Än mindre samlas tusentals att se stadens lag spela i Superettan.

Folk gör inte som de brukar göra.
Finns många svenska " länsflyktingar" i Stockholm.
Även i Stockholm är det lugnare än det brukar vara.
Media älskar att fläska till med bilder, och titta vad de håller på med va.
En jag känner åkte tåg från Uppsala till Karlstad under påsken. Han var nästan ensam i tågvagnen.

Jag är hundra procent säker på att går det åt helvetet så beror allt på " rekommendationer"
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja Norge hade 0 smittade för några månader sedan. Sverige hade också 0. Det går otroligt fort i dagens pissiga samhälle där folk lever för sig själva och påhittad lycka som att bo i storstan, vara med i eliten och resa jorden runt.

Jag tror tyvärr inte Norge kommer kunna stoppa en smitta i denna globalistiska tid. Jag hoppas våra skandinaviska vänner klarar det även om jag låter raljant ibland men jag tror mänskligheten inte är redo att stoppa ett virus som spridit sig tack vara att mänskligheten är dum i huvet. Och då menar jag allt folk på jorden nästan med sina dekadenta låtsasliv.

...
Det förrädiska med viruset är att man inte kan se det, och för de flesta inte heller se de som drabbas av det.
Jämför med en krigssituation med bomber, granater, kulor som visslar runt en och elaka fiendesoldater. Då kanske folk håller sig i schack - kanske skriver jag, för det är ju påfrestande att sitta och uggla på ett och samma ställe i längden och utan att veta när eländet tar slut.

Visst har du en poäng med dekadansen. Sett till historien så ha dekadansen många gånger varit en föraning till ett imperiums fall. Man är mätt och uttråkad och har hunnit till toppen av Maslows trappa och är kungen av världen. Nya hungriga vargar dyker upp och börjar ta för sig av kalaset.
Citera
2020-04-20, 00:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Där tror jag du har helt rätt! Å andra sidan handlar det väl inte om mer än något år i förväntad livslängd i så fall?

Det är inte hur lång tid man har kvar då som är det värsta, utan livskvaliten. Tänk dig själv att veta att du bara har ett år kvar att leva, det kommer inte vara ett så roligt år att leva heller.

Däremot när man är död så bryr man sig ju inte längre, så döden är inte problemet, utan tiden fram dit. Alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in