Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Ja Norge hade 0 smittade för några månader sedan. Sverige hade också 0. Det går otroligt fort i dagens pissiga samhälle där folk lever för sig själva och påhittad lycka som att bo i storstan, vara med i eliten och resa jorden runt.
Jag tror tyvärr inte Norge kommer kunna stoppa en smitta i denna globalistiska tid. Jag hoppas våra skandinaviska vänner klarar det även om jag låter raljant ibland men jag tror mänskligheten inte är redo att stoppa ett virus som spridit sig tack vara att mänskligheten är dum i huvet. Och då menar jag allt folk på jorden nästan med sina dekadenta låtsasliv.
...
Det förrädiska med viruset är att man inte kan se det, och för de flesta inte heller se de som drabbas av det.
Jämför med en krigssituation med bomber, granater, kulor som visslar runt en och elaka fiendesoldater. Då kanske folk håller sig i schack - kanske skriver jag, för det är ju påfrestande att sitta och uggla på ett och samma ställe i längden och utan att veta när eländet tar slut.
Visst har du en poäng med dekadansen. Sett till historien så ha dekadansen många gånger varit en föraning till ett imperiums fall. Man är mätt och uttråkad och har hunnit till toppen av Maslows trappa och är kungen av världen. Nya hungriga vargar dyker upp och börjar ta för sig av kalaset.