2020-04-19, 23:01
Medlem
Det som vill så splittring har bara ett enda idiotiskt argument. Att rapa meningslösa dödstal. Det är det enda enfaldiga som kommer ur deras munnar.
Citera
2020-04-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Ja, herregud det där...jag har inga ord faktiskt.
Precis. MQ:s sortiment är uselt. De gör konkurs av en anledning. De som ändå vill köpa kläderna förtjänar att dö i covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad är det där för jäkla svar?!?
Vågar du framträda offentligt med det svaret? Ring Expressen och säg att du har nåt att säga åt alla som inte får ta farväl av sina äldre släktingar.
Vågar du det?

Nej. Eftersom folk är idiotier vågar jag inte det. Jag har naturligtvis rätt men det hjälper inte - folk är för korkade för att inse det.
I synnerhet nu när halva Sverige ”jobbar” hemifrån eller är permuterade torde möjligheterna att ta hand om sina föräldrar vara tämligen goda.
Citera
Medlem
Citat:
Hur vet du nåt om nån jobbig bit? Hoppas du på att de ska få det jobbigt?
Är svenskar de enda som ser detta som en tävling?
Väx upp!

Om man stänger ner saker för att undvika smitta och sen öppnar upp de sakerna anser jag att det är den svåra biten. Jag antar att du fattade det men ville bara spela Allan.

Vet inte. Läser man den här tråden så är det ju uppenbarligen en tävling då Sveriges siffror jämförs så in i helvete med andra. Vet inte om motsvarande forum finns i andra länder?
Citera
2020-04-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Håller med. Såhär sade Frode Forland, smittskyddsdirektör i Norge, till SVT Agenda:

Angående flockimmunitet:
– Det kan ta lång tid, men som är läget är nu har troligtvis Sverige kommit längst mot en flockimmunitet.
– Men man vet inte vad som är bra i det här läget.
– Sverige betalar ett lite högre ingångspris men det är utgången som räknas i slutändan.

Min fundering har hela tiden varit att, okej, Norge och Danmark har färre smittade på exempelvis äldreboenden just nu, men kommer det vara möjligt att bibehålla trenden i kanske uppemot två år - eller kommer de här grupperna också drabbas, sett över tid? Kommer de äldre tvingas isolera sig så länge? Hur många dör isåfall av bristen på socialt liv och motion?

Väldigt viktiga och tänkvärda aspekter.
Citera
2020-04-19, 23:03
Medlem
Citat:
För Sverige, kanske, det får vi se.
Men det hade knappast funkati andra länder. Men så långt kan väl inte du tänka.
Det är ingen tävling!

Förklara tack.
Citera
2020-04-19, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
hade en släkting som dog i cancer
hon fick också morfin för att lindra
smärtan folk här kallar det för folkmord
jag kallar det ett humant och människo-
värdigt sätt att stilla somna in istället för
i fruktansvärda smärtor och dödsångest

Jag hoppas att jag blir behandlad på samma sätt när det är dags för mig.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Utveckla gärna, Einstein?

Du hänvisade till att Sverige ligger på 8e plats gällande dödstal.

Utöver att Sverige räknar sina dödsfall mycket noggrannare än övriga länder i väst (länder utanför västvärlden borde inte ens räknas då deras beräkningar är totalt felaktiga) så är det inte dagens dödstal som räknas utan den slutgiltiga siffran och den kan du se först om något år. I den beräkningen ska även personer som indirekt dött av Corona räknas in och de är inte alltid smittade av Corona om man säger som så.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Det som vill så splittring har bara ett enda idiotiskt argument. Att rapa meningslösa dödstal. Det är det enda enfaldiga som kommer ur deras munnar.
Ja säg det till worldometer och c19.se. De rapar ur sig dödstal dygnet runt.
Vill de splittra?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
"The rapid spread of Spanish flu in the fall of 1918 was at least partially to blame on public health officials unwilling to impose quarantines during wartime. In Britain, for example, a government official named Arthur Newsholme knew full well that a strict civilian lockdown was the best way to fight the spread of the highly contagious disease. But he wouldn’t risk crippling the war effort by keeping munitions factory workers and other civilians home.

According to Harris’s research, Newsholme concluded that “the relentless needs of warfare justified incurring [the] risk of spreading infection” and encouraged Britons to simply “carry on” during the pandemic."

Historien upprepar sig. Man har förfasat sig över hur man kunde låta människor offras och dö under spanska sjukan bara för att de rika satte ekonomin i första hand. Nu är vi där, i Sverige, år 2020.

Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Enbart detta borde varje inbiten förnekare ändra sin uppfattning.

Allt annat vore faktiskt lite av retarderat

Även i Sverige förnekades spanska sjukan i början, vilket ledde till onödigt många döda.
Likheterna skrämmer.
Citera
2020-04-19, 23:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
Du är så jävla kortsiktig. Vad vill du ha 1000 döda pga Corona eller 100 000 döda pga ekonomisk depression, fattigdom, etc? Bara för du lever på bidrag har du svårt att sätta dig i större perspektiv.
Och hur hade ekonomin sett ut om man låtit smittan grassera? Tänker du bara till nästa månadsslut?
Vi är med i en globalistisk ekonomi. Tror du att vi kan sitta och håva in pengar medans andra länder försöker sparka igång sina ekonomier? Vad har vi att erbjuda dem som de behöver eller som de inte har själva? Möjligtvis kan vi däremot sprätta iväg våra pengar till dem genom att importera det vi saknar ...
Citera
2020-04-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
De vill ju att folk ska dö.
Löfvén och Tegnell blir mer och mer populära ju mer dödssiffrorna stiger!
Så det där är nog kört.

Delar också den uppfattningen tyvärr. Media har text totalt lagt locket på gällande sjukhus som skickar hem covid smittande med vanlig färdtjänst, till äldreboenden utan och meddela dem att patienten är sjuk, vet två äldreboenden som fått in smittan just den vägen och folk har dött pga detta.

Har även hört att de vägrar testa sjuksköterskor på äldreboenden med alla symtom och tjatar på dem att gå tillbaka till jobbet (Eskilstuna)

Samma sak mot vårdpersonal som lämnat positiva test har mer eller mindre beordrats gå tillbaka till jobbet när de varit hallvkrassliga. (Katrineholm).

Det enda man eftersträvar är att hålla fasaden uppe och låtsas att man har kontroll över situationen. Så om nu läget är så allvarligt i övriga samhället varför gäller det inte vårdpersonal? Vet text IVA sköterskor som vårdar Corona patienter men endå springer i affären och på gym som vanligt.
Allt är så otroligt dåligt skött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in