2020-04-19, 22:47
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Ja, herregud det där...jag har inga ord faktiskt.

Ja helt sjukt. Vem fan bryr sig om MQ och 50% rabatt bara. Det är ju för fan rea vid massvis av tillfällen per år, haha.
Citera
2020-04-19, 22:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag anser att det inte finns nån bra strategi men tycker du verkligen att man kan utvärdera Norges strategi till exempel innan de ens påbörjat den jobbiga biten?
Hur vet du nåt om nån jobbig bit? Hoppas du på att de ska få det jobbigt?
Är svenskar de enda som ser detta som en tävling?
Väx upp!
Citera
2020-04-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Men dom vill inte dras med den gamle. Eller är för initiativlösa för att få hem dom.

Dom vill sitta här och gnälla på andra. Det är vad dom vill.

Precis så är det. Kanske dags för folk att ta lite mer eget ansvar i stället för att bara böla?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nej

Det som sker nu, och som ni förnekare missförstår hela tiden, är att länder som haft lockdown har nu råd att öppna upp stegvist.

Vi körde ingen lockdown, vi gjorde knappt nåt. Nu sitter vi här med ett öppet samhälle och med en öppen smitta utan kontroll. Vi har en enorm eftersläpning och enormt mycket mörkertal (som även Tegnell erkände).

Dessutom ligger vi 1a i norden gällande antal döda per capita
Vi har fler döda än alla våra grannländer tillsammans, flera gånger om.
Vi ligger faktiskt 8e plats i världen med antal döda per miljon invånare. I HELA VÄRDLEN förstår du?

Anser du det vara en bra strategi?

Helt ofattbart att Sverige har flera gånger så många döda som mycket större länder och ändå ökar stödet för S och Lövet.
Citera
Medlem
Om Kina har medvetet släppt ut denna virus vad kommer Donald Trump och övriga Europa att reagera?

Ibland känns det som att Kina har tillräckligt med makt nu att göra vad de vill. De kan för mycket pengar be vår statsminister säga saker som låter skumt
Citera
2020-04-19, 22:49
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ja helt sjukt. Vem fan bryr sig om MQ och 50% rabatt bara. Det är ju för fan rea vid massvis av tillfällen per år, haha.

Vem bryr sig?

Samma egocentrerade individer som dagligen sitter på uteservering och skålar, tränger sig i affärer, sitter och myser på restauranger osv alltså samma ignoranta idioter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nu var det inte jag personligen som skrev det där.

Nej jag förstod det, men personen i fråga undrade vad de skulle göra.

Det är arbetsgivaren som är ansvarig för säkerhetsbrister som gjorde att han dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Länder som uppnår flockimmunitet (eller delvis immunitet) kan ganska omgående öppna sina gränser.

Ha, ha, ha. Vi kan öppna våra gränser, men ingen jävel kommer vilja komma hit. Tveksam om de kommer ta emot en svensk i sina länder heller.
Citera
2020-04-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Beklagar verkligen.
Inte mycket har gjorts för att skydda de äldre.
Du beklagar till fel. Det är alltså inte AnnaDea's pappa som dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Massmordet på de äldre.

"SNÄLLA, SNÄLLA DELA DETTA 🙏 LÅT INTE VÅRA FÖRSVARSLÖSA ÄLDRE BLI BARA SIFROR 🙏

Min pappa gick bort av corona i fredags😭

Han bodde på äldreboende och dog ensam. Mer än halva av de fina äldre har fått corona och dör varje dag 😭 utan att hamna på sjukhus eller få andningshjälp😭 Det enda som de får är morfin för att inte få ångest när de dör😭 Detta kallar jag för massmord😭🤬🤬🤬 det som var värst av allt är det hära idiotiska skit besöksförbudet som gjorde att vi fick inte träffa honom i 2 månader och han dog ensam.
Varför besöksförbud när personalen har inga skyddsutrustningar och testades aldrig för corona, och de åker in och ut från boendet 🙄

De hade inte ens munskydd när vi fick facetime med pappa 🤨🤔🤬😭
Boendet fick inga hjälp alls över huvudtaget med skyddsutrustningar från kommunen 🤬😭
Besöksförbud är bara ett ord som regeringen utnyttjar för att keep the face 🤬🤬🤬
De har redan bestämt att tusentals oskyldiga, försvarslösa äldre ska dö i ensamhet 😭🤬🤬🤬🤬

Jag vill bli hörd🤛

Vad ska jag göra???"

Anhöriga meddelar vad gestapo själva försöker mörka.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213765044840559&set=gm.2635299203 404988&type=3&theater&ifg=1

Det är för djävligt att det kan gå till så här i den humanitära stormakten Sverige. Det är rena slakten på de äldre nu. Man borde anmäla till sjukvårdens ansvarsnämnd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Enbart detta borde varje inbiten förnekare ändra sin uppfattning.

Allt annat vore faktiskt lite av retarderat

De vill ju att folk ska dö.
Löfvén och Tegnell blir mer och mer populära ju mer dödssiffrorna stiger!
Så det där är nog kört.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
varför alla dessa emojis??

Eventuellt kan det bero på att personen som skrivit det befinner sig i en svår psykisk situation då man precis förlorat en anhörig och dessutom på ett extremt ovärdigt sätt. Så att skriva så många emoticons är ett självklart sätt att uttrycka sina känslor.

Men jag förstår att det finns avtrubbade, ensamma och emotionellt störda människor som kan tycka det är konstigt med emoticons i en sån situation. Alla har inte turen att ha ett fin socialt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in