2020-04-19, 21:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte nån vet. Skulle tro att du har rätt i båda dina teser. Antingen sitter han och hukar med nedragna rullgardiner hemma hos sig, eller så gömmer han sig hos Hanna. ELLER: han går totalt öppet och stoltserar med att han minsann är fri från häktet. Fanskapet är fri. Hur vi än ser på det. Och familjen W saknar fortfarande en famljemedlem som SD slagit ihjäl.

Det är ju inte 100 på att det är han som har gjort det ,det får vi inte glömma ,lite läskigt att sätta "nålen" på honom innan vi vet helt säkert ,ju !?

Så så här borde nog din text se ut just nu (lika sorglig är den i vilket fall ,så att man börjar grina ...):

"Och familjen W saknar fortfarande en famljemedlem som NÅGON slagit ihjäl."

För tänk OM det inte är han !!!!
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 21:23.
Citera
2020-04-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är ju inte 100 på att det är han som har gjort det ,det får vi inte glömma ,lite läskigt att sätta "nålen" på honom innan vi vet helt säkert ,ju !?
Enligt rätten finns ju tvivel. Enligt folket finns inga som helst tvivel. Och det är DÄR som är pudelns kärna. Han skall leva i samhället. Ett samhälle som nu dömt honom. Sen om rätten friar eller fäller är egalt faktiskt. Men det vore en välgärning om vi kunde bevisa hur brottet begicks. Att det är SD, möjligen i samråd med HD, finns inga tvivel i min mening. I MIN MENING: Notera det sista. För min del finns så gott som inga tvivel att han är mördaren. Åtminstone är han djupt inblandad och därmed skyldig.

Så... låt fanskapet lida. Låt honom sitta isolerad utan geocaching, utan vänner, utan välmenande grannar men med folk som sett igenom den jävel han är.

Good luck Stefan med ditt fortsatta "liv".
Citera
2020-04-19, 21:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag ber om ursäkt om detta redan skrivits om, men jag har av olika personliga skäl inte kunnat följa tråden och fixar inte att läsa ikapp. Det jag undrar över är om vi vet vart SD tagit vägen efter frisläppandet? Är han tillbaka i sitt hus? Eller är han hos Hanna? Eller har han "gått under jord"?

Han var inne på sitt GC-konto i fredags senaste gången. TG har varit inne idag. Kanske sitter han och planerar "sin lagom olagliga hämnd på oss på Flashback"? Det är väl inte sannolikt att han lyssnat på Backman&Co om de önskat han ska avstå från olagligheter fram tills HR är klart?

Mest troligt är dock att han sitter och läser ikapp 7 månaders Flashback. Det lär ju ta sin modiga tid. Har kanske lite konferenser med övriga Teflonminnessekten?

Sannolikt har han "ont i hela kroppen" för att någon skulle kunna tro att han dålig kvinnosyn. Lite blodsmak i munnen är fullt möjligt, det med.

Sannolikheten för att han sitter och gråter över LW och hennes familj, den är nog däremot troligen rätt minimal.

Jag hoppas polisen har koll på honom.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-19, 21:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu är jag kanske ensam om detta, men att blanda in MHs dotter i den här skitiga sörjan känns inte okey nånstans. Skapa en egen tråd om det. MH, vad man än vill tycka om denna, eller hennes dotter, är INTE en del i mordet! Det går för långt här. Så jävla OT. Om man drar det ännu längre så kommer även jag, och flera med mig, dras in i denna härva, trots att vi inte har med ärendet att göra.

Kan ingen jävel hålla fokus här???

Edit: Att blanda in döttrar till kringpersoner känns så jävla fel. MH har inget med detta att göra. Hennes dotter har ÄN mindre med detta att göra. Har dottern kanske kompisar som ni vill dra in i skiten också? Vad är det för fel på folk?
Malin slutade att vara en kringperson och blev i mina ögon en möjlig misstänkt (den tredje i rangordning efter SD och HD) när hon publicerade sin blogg och så tydligt visade sitt hat mot hela familjen W.
Egentligen håller jag med dig om att barn inte ska blandas in i det här men det är tydligen skillnad på vems barn det handlar om.
Det har skrivits betydligt värre saker om både LW:s barn och en del onödigt om SD:s barn (som fortfarande är barn) utan stora protester.
Min kritik var mer riktad mot Malin och hennes offentliggörande av (tidigare okända) tonårsproblem hos LW:s barn, som kanske Malin själv hade orsakat) medan hennes egna barn själv har offentliggjort det som jag kommenterade.
Citera
2020-04-19, 21:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Så så här borde nog din text se ut just nu (lika sorglig är den i vilket fall ,så att man börjar grina ...):

Håller med dig, att vräka ur sig en massa vidriga ord om en ännu inte dömd person, ingen vet helt säkert vem som mördade LW.
Citera
2020-04-19, 21:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Av någon anledning, enligt svar på frågan som jag läst på Rättegången på YouTube, brukar inte dessa spelas in, eller lämnas ut (jag minns inte 100% vad svaret var), och de borde ju veta.
Synd om det är så. Det hade ju varit intressant att höra ljudupptagningen från pläderingen, där det var sagt att åklagaren äntligen skulle knyta ihop säcken. Hittade en kort ljudsnutt här, och det verkar i alla fall vara ställt utom rimligt tvivel att det var mördaren som orsakade LW:s död:
"Vi kommer inte att få det exakta svaret, så länge mördaren inte själv besvarar då. Men, det viktigaste är att de inte är avgörande för möjligheten till en fällande dom. För för en fällande dom så räcker det att vi vet att Lena och mördaren har varit på platsen, och att det är hans våldsutövande mot Lena som har orsakat hennes död. Och det är vår uppfattning att det har vi visat. Det är ställt utom rimligt tvivel.

När man sammantaget tittar på de försvårande omständigheterna så finns det alltså mycket som talar för att fängelse på livstid skall dömas ut, men i den delen överlåter vi bedömningen till tingsrätten."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7447680
Senast redigerad av Draifos 2020-04-19 kl. 21:39.
Citera
2020-04-19, 21:35
Medlem
Citat:

Med både rättegång och FUP vet vi iallafall att SD betett sig mycket illa mot LW. Det har vi hans eget ord på.
Citera
2020-04-19, 21:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han var inne på sitt GC-konto i fredags senaste gången. TG har varit inne idag. Kanske sitter han och planerar "sin lagom olagliga hämnd på oss på Flashback"? Det är väl inte sannolikt att han lyssnat på Backman&Co om de önskat han ska avstå från olagligheter fram tills HR är klart?

Mest troligt är dock att han sitter och läser ikapp 7 månaders Flashback. Det lär ju ta sin modiga tid. Har kanske lite konferenser med övriga Teflonminnessekten?

Sannolikt har han "ont i hela kroppen" för att någon skulle kunna tro att han dålig kvinnosyn. Lite blodsmak i munnen är fullt möjligt, det med.

Sannolikheten för att han sitter och gråter över LW och hennes familj, den är nog däremot troligen rätt minimal.

Jag hoppas polisen har koll på honom.

#TeamÅsaHiding

Som sagt han är hjärtligt välkommen att försöka, Han kan till och med få välja tid och plats.
Citera
2020-04-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Tanken har aldrig slagit dig att SD kan ha ngt fel på stämbanden, men det kanske är överkurs för dig?

Har han haft cancer på stämbanden? Den uppgiften har någon lagt ut i tråden.
Citera
2020-04-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Har han haft cancer på stämbanden? Den uppgiften har någon lagt ut i tråden.

Nej, det var nån som la ut ett klipp på någon annan som hade pipig röst och som hade varit sjuk på nåt vis.
Citera
2020-04-19, 21:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och jag som tycker att den ädelmodige hjälten från Sköllersta i Östernärke skriver så trevliga loggtexter:

Black Mass
https://coord.info/GLX8FJKZ

Ungefärligt avstånd från Black Mass till träffen i FUP, Aktbil. 164 Del A, s. 8:
https://www.google.se/maps/dir/N+59%C2%B0+18.771'+E+015%C2%B0+07.363'/Varberga,+%C3%96rebro/59.2846564,15.178235/@59.300804,15.0786301,8634m/data=!3m1!1e3!4m13!4m12!1m3!2m2!1d15.1227167!2d59. 31285!1m5!1m1!1s0x465c401df74bf24b:0x771f92e1a0f76 b56!2m2!1d15.1698247!2d59.2947363!1m0!3e1

[/spoiler]”2 km bort...”. - Då kan MGM, sig själv ovetandes, ha träffat GM: Oj, vilken överraskning!

Betr. 2-faktorsinloggning kan nämnas att den inloggning till LW:s inbox hos mailleverantören one som ägde rum kl. 05:23:56 den 15 maj upptäcktes - via Google Takeout - i en dator i hennes kök: One-kontot var synkat till LW:s Google-konto.

Men tack för detta!!

Så intressant!

Man kan väl fråga sig vilken tid själva sökningen på koordinaterna google maps gjordes? De övriga sökningarna skedde vid lunchtid. Och cachen besökte han ju på kvällen.

Men nu ser jag att 7 oktober -18 är en söndag (jag har skrivit fel tidigare) och att SD skriver att han är ute på en lördag! Har han loggat den digitalt på söndag den 7:e okt?

Så hans brev med synpunkter till TR och domaren, det verkar nästan falla?

Läskigt otrevligt "sammanträffande" hur han uttrycker sig, med tanker på mordet som skett bara fem månader tidigare:

"Blodsmak i munnen och snudd på tårar över hur grymma människor och deras öden kan vara försvinner snabbt när adrenalinet över jakten rusar i topp."

Jag tror att han njuter av att hela tiden tangera den för honom "kittlande" känslan a att närapå säga "mordet" och veta att andra associerar till det.

Bara han som vet om han är mördaren.
Alla andra får sväva i ovisshet.

Intressant det sista stycket om synkningen till L*enas Google-konto. Haha, inte för att jag förstår hur det funkar, men en pusselbit till...
Citera
2020-04-19, 21:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Du har ju grävt i brottsoffrets underkläder i två år nu. Vad har du hittat för gärningsperson?

Jag inte grävt i bo underkläder har inte varit aktiv i tråden i två 2 år jag har läst alla inlägg från start, vad är det du påstår för dynga?

Jag utreder inte bo underkläder, det finns/fanns utbildade folk som gör.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-19 kl. 21:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in