2020-04-19, 19:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja fast SD trollar oss här, för det skedde ingen inloggning från Varbergagatan den 7 oktober utan det är LWs nästsista sökning i Maps 14 maj. Enligt protokollet så kan man inte se varifrån inloggningen skedde den 7 oktober.
Man fick ju fram några koordinater från den 7 okt 2018 vilka redovisas i FUP; sedan är det fråga om vilka rimliga slutsatser man kan dra av dessa. En inloggning skedde ju då, den 7 okt 2018, på LW:s Google-konto, och flera sökningar har gjorts samma datum.
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Varbergagatan finns med i protokollet som det sista LW gör sökningar på (förutom Vi i femman hbtq) innan hon mördas (ev letade hon en ny plats att sätta ut en cash då den går till en parkeringsplats). Därefter kommer nästa sökning på hennes google-konto 7 oktober. SD är barnlös denna helg enligt hans logg natten till den 7 oktober så man kan anta att han har tid att sitta vid en dator söndag förmiddag utan att bli störd av barn eller husdjur.

Jag har inte lyssnat på alla förhör, men har åkl verkligen hävdat att inloggningen har skett från Varbergagatan? Då förstår jag att SD har skrattat.
Nej, det är ingen som har hävdat; de uppdykande koordinaterna kan tänkas tillhöra avd. sökningar (kartbilder, t.ex.). - Flera sökningar har gjorts vid 12-13-tiden EEST (dvs vid elva-tolvtiden). - Mycket kan vara raderat (mer el. mindre lyckosamt).
Senast redigerad av letsdoit 2020-04-19 kl. 19:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han som gick på semester mitt i och inte tyckte att fler utredningsåtgärder ändå inte behövde göras då.
Minst ett av hans förhör med SD finns med i FUP:et.
Det är ett riktigt dåligt förhör då han hela tiden avbryter SD.
Är det så hans förhör brukar gå till så är det svårt att förstå att han är polis.
Herr Springare är inte polis längre, blev utköpt för ca 750 000 kr i höstas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
?

Kände henne som en geocaching-kompis ja....inget närgående ,intimt där inte ,sådant behöver jag ej ,utan vanligt skogsvett ute i skogen var vad som gällde för mig och de andra som var med. Då vet du.

Du kände ju Lena och känner många av de övriga medlemmarna i geocaching-kretsen
i Örebro, har några kommentarer nått dig angående att SD för närvarande är på fri fot?
Eller är det så att ingen vill uttala sig - i negativ eller positiv riktning - i nuläget?
Citera
2020-04-19, 19:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du kände ju Lena och känner många av de övriga medlemmarna i geocaching-kretsen
i Örebro, har några kommentarer nått dig angående att SD för närvarande är på fri fot?
Eller är det så att ingen vill uttala sig - i negativ eller positiv riktning - i nuläget?

Ingen vill säga ett jota ....alla är som i vacuum ...

Tycker väldigt synd om barnen ,UW och även cajjo med familj, för de var god vän med L*ena .
En mycket sympatisk äldre herre som gör fantastiska burkgömmor ; burkar som liknar mer en fin fågelholk än en fjuttans däsen plastburk...

Heder åt honom !
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 19:08.
Citera
2020-04-19, 19:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad har Malins dotter med mordet att göra? Du ska nog tänka dig för vad du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ingenting. Men Malin har ju engagerat sig rätt mycket i fallet men framförallt i smutskastning av Lena. Och projicerande av sitt dåliga mödraskap på henne såklart.

Någon råkade sen hitta Malins unga dotters instagram och den är fylld av lättklädda bilder, anspelningar på sex, död, ångest och typ satanism. Vilket ju blir så in i helvete jävla roligt. Det är liksom fööör stereotypiskt, tycker du inte?
Att döma av bloggen så hatar Malin både UW och Lena. För att hämnas så hänger hon ut deras barns utagerande tonårsbeteende och skyller detta på Lena. Malin fattar inte att barnen hade detta beteende när hon själv var med i bilden, men troligen inte tidigare. Så vilken påverkan har hon haft på deras barn? Vilken påverkan har hon på sina egna barn?
Citat:
Om Malins dotter inte har med mordet att göra varför tar du upp hennes insta, vad är det som är så roligt? Du smutskastar MH:s dotter, det anser du tydligen inte är fel
Malins barn har också ett utagerande beteende, men hon är myndig. De bilder hon har lagt ut på instagram verkar vara ett rop för att bli sedd. Är Malin så upptagen med att hata UW och LW att hon inte ser sina egna barn?
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag smutskastar ingen, jag pratar bara om det högst ironiska att Malin Hilgendorf smutskastar Lena för dåligt mödraskap och har synpunkter på det mesta, medan hon kanske borde lägga energi på uppfostran av sitt eget barn istället. För inte tror du väl att Malin älskar sin dotters instagram?
Citat:
Någon råkade sen hitta Malins unga dotters instagram och den är fylld av lättklädda bilder, anspelningar på sex, död, ångest och typ satanism. Detta tycker du är helt ok att lägga ut, hur vet du hur MH uppfostrar sin dotter?
Hela dotterns instagram tolkar jag som ett ångestfyllt uppror mot hennes mamma Malin. Hon använder mammans efternamn fast hon egentligen heter ett annat efternamn (pappans antar jag). Malin skulle kanske ägna sig åt sin dotter istället för att odla sitt hat mot LW och UW.
Citera
2020-04-19, 19:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vi får väl vara optimistiska och tänka på det faktumet att GW brukar ha fel i cirka 50% av sina gissningar. Bland annat gällande Lisa Holm-mordet. Där dömde han ju ut Polisen i helt. Men ack vad han fick pudla sen. Som så många gånger förr och efter...

#TeamÅsaHiding
Han hade två "gissningar" i morgonens program. Den ena var att SD frikänns, rätt förmodligen.

Sedan gissade han, mellan raderna , vem som är GM. Lätt att räkna ut vem han tänkte på så den illa dolda gissningen bör vara fel enligt 50/50 principen.
Citera
2020-04-19, 19:10
Medlem
Citat:
Om han själv inte har en Android så är detta ytterligare ett indicium.
Varför tog inte åklagaren upp detta?

SD har en Samsung Galaxy S6.
Citera
2020-04-19, 19:19
Medlem
Citat:
Att döma av bloggen så hatar Malin både UW och Lena. För att hämnas så hänger hon ut deras barns utagerande tonårsbeteende och skyller detta på Lena. Malin fattar inte att barnen hade detta beteende när hon själv var med i bilden, men troligen inte tidigare. Så vilken påverkan har hon haft på deras barn? Vilken påverkan har hon på sina egna barn? Malins barn har också ett utagerande beteende, men hon är myndig. De bilder hon har lagt ut på instagram verkar vara ett rop för att bli sedd. Är Malin så upptagen med att hata UW och LW att hon inte ser sina egna barn? Hela dotterns instagram tolkar jag som ett ångestfyllt uppror mot hennes mamma Malin. Hon använder mammans efternamn fast hon egentligen heter ett annat efternamn (pappans antar jag). Malin skulle kanske ägna sig åt sin dotter istället för att odla sitt hat mot LW och UW.
Nu är jag kanske ensam om detta, men att blanda in MHs dotter i den här skitiga sörjan känns inte okey nånstans. Skapa en egen tråd om det. MH, vad man än vill tycka om denna, eller hennes dotter, är INTE en del i mordet! Det går för långt här. Så jävla OT. Om man drar det ännu längre så kommer även jag, och flera med mig, dras in i denna härva, trots att vi inte har med ärendet att göra.

Kan ingen jävel hålla fokus här???

Edit: Att blanda in döttrar till kringpersoner känns så jävla fel. MH har inget med detta att göra. Hennes dotter har ÄN mindre med detta att göra. Har dottern kanske kompisar som ni vill dra in i skiten också? Vad är det för fel på folk?
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-19 kl. 19:22. Anledning: Edit.
Citera
2020-04-19, 19:19
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Att döma av bloggen så hatar Malin både UW och Lena. För att hämnas så hänger hon ut deras barns utagerande tonårsbeteende och skyller detta på Lena. Malin fattar inte att barnen hade detta beteende när hon själv var med i bilden, men troligen inte tidigare. Så vilken påverkan har hon haft på deras barn? Vilken påverkan har hon på sina egna barn? Malins barn har också ett utagerande beteende, men hon är myndig. De bilder hon har lagt ut på instagram verkar vara ett rop för att bli sedd. Är Malin så upptagen med att hata UW och LW att hon inte ser sina egna barn? Hela dotterns instagram tolkar jag som ett ångestfyllt uppror mot hennes mamma Malin. Hon använder mammans efternamn fast hon egentligen heter ett annat efternamn (pappans antar jag). Malin skulle kanske ägna sig åt sin dotter istället för att odla sitt hat mot LW och UW.

Vad har dotterns efternamn med mordet att göra?

Dottern väljer väl själv vilket efternamn hon vill ha.

Mitt fetade ANTAR? Det är skillnad på att anta och veta!
Citera
2020-04-19, 19:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
SD har en Samsung Galaxy S6.

Men det var ju en sådan ny ROSA som LW hade om jag inte helt har tappat minnet,det är den där mobilen de gör reklam för på tv ständigt när en blandasiatisk snygg kvinna med fräknar sitter och tar kort på sin son som hoppar ner i en swimmingpool och när hon zoomar in så ser hon en man i en luftballong som vinkar åt henne ,senare i reklamen så filmar hon ett poolparty där alla glammar omkring .
Det reklamen vill visa ÄR att denna mobil är en hävert på att ta bilder och video med sin fantastiska camera !

I slutet visas alla färger på skalet som finns ,och när jag sett hela reklamen, var det som om den var helt enkelt gjord för att just LW skulle köpa den !!

Varje gång jag ser den så känns det så !

Rosa ,och rött /hennes älsklingsfärger ...och sen bildstandarden på mobilen helt i hennes smak ...

Så den mobilen är det antagligen någon som har bytt skal på och fortsatt använt tror jag på -det är ingen mobil man bara råkar tappa eller stampar sönder ,neee

..undrar var den är ?

ps. Vet att Ni skrev att ip-numret följer med mobilen hela tiden så INGEN kan typ stjäla den och ha den vidare ...men om Ip-numret blivit hackat så att den står på ryskt territorium tex ..?!?! ds.
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 19:30.
Citera
2020-04-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han hade två "gissningar" i morgonens program. Den ena var att SD frikänns, rätt förmodligen.

Sedan gissade han, mellan raderna , vem som är GM. Lätt att räkna ut vem han tänkte på så den illa dolda gissningen bör vara fel enligt 50/50 principen.

Blir SD fälld i HR så har LGWP rätt i sin kriminologiska övertygelse om GM...
Citera
2020-04-19, 19:32
Medlem
landbandys avatar
Det kan ju också ha varit en galenpanna, vilken som helst- som gått runt med slipsåg eller vad det nu heter ,och hammare och fått för sig att han var med i filmen motorsågsmassakern ?

Otroligt men kanske sant !?

Som sen efter mordet vandrade hemåt utmed motorvägen med sakerna i sin plastpåse ,för att sen lägga ner dem när de blev för tunga att bära på .....

Plastpåsen ,hittade de den också då eller ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in