2020-04-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Du menar GM, inte BO antar jag?

Menar såklart GM
Citera
2020-04-19, 18:02
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Menar såklart GM

Och jag håller med dig om att det nog är polisiärt uppklarat. Enda gången jag läst en FUP där man kommunicerat med EnchroChat (tror dessutom att det var just på en BQ-telefon) var vid mordet på Jazz. Undrar om Salam Shebani (han som kallade sig Patron i det krypterade meddelandena) med kan ligga bakom även detta?
Citera
2020-04-19, 19:05
Medlem
Citat:

Och jag håller med dig om att det nog är polisiärt uppklarat. Enda gången jag läst en FUP där man kommunicerat med EnchroChat (tror dessutom att det var just på en BQ-telefon) var vid mordet på Jazz. Undrar om Salam Shebani (han som kallade sig Patron i det krypterade meddelandena) med kan ligga bakom även detta?
Det var en black berry 🙂
Gällande BQ telefonerna, ska vara hårt krypterade men ska gås att öppna utomlands. Vad hag läst i förundersökningar. Tar ca 3år. Och vissa telefoner har jue även självförstörande funktion.

Men jag tycker sådana telefoner borde vara olagliga och man ska kunna straffas för det. Såvida man inte kan intyga att man äger en sådan för att skydda företagshemligheter och spioneri som dem egentligen i början vqr skapta för.
Senast redigerad av minay 2020-04-19 kl. 19:08.
Citera
2020-04-19, 19:09
Medlem
Citat:
Läs gärna det jag och andra skrivit i tråden om det fallet: (FB) Gängkriminella greps med vapen i Limhamn i Malmö

Jag har laddat upp FUPen i den tråden också (sök på "minfil" i tråden så hittar du den). Det finns en tydlig koppling: den person som var det tilltänkta brottsoffret kände Naief, de var träningskompisar. Tilltänkta brottsoffret har ett kriminellt förflutet. Bilal El Moghrabi som är en av de som togs med vapen i bilen är så lik den person som figurerat på bild/film i Karolin-fallet att polisen visade bilder för en av de som togs med vapen för att kolla om personen tyckte att killen på filmen/bilden var olik Bilal eller inte. Jag tror att fallen hänger ihop på följande sätt: Antingen är de här fyra personerna felinformerade kring vem de egentligen skulle skjuta utanför Crossfit-gymmet. De hade iof fått ett foto på personen, och det verkar inte ha varit att de tog fel på honom och Naief, men kanske fick de fel bild? Eller, så var man ute efter både tilltänkta offret, och Naief, och att det hänger ihop för att de haft några affärer ihop.
Moghrabi bröderna dyker upp överallt i fuppar.
Missat den tråden ska ta och läsa detta nu! Tusen taack!+!
Citera
2020-04-19, 19:11
Medlem
Ingen av de tre männen har blivit delgivna för misstanke om inblandning i mordet på Karolin Hakim och mordförsöket på hennes barn och sambo.
Men det finns gemensamma mönster. Tre personer,
en speciellt införskaffad bil, spaning och bild på den som ska skjutas samt bensin för att senare kunna elda upp bilden. Samtidigt kan man se detta tillvägagångssätt i fler mord.

Menar man att dem haft bild på karolins man
Citera
2020-04-19, 19:20
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Moghrabi bröderna dyker upp överallt i fuppar.
Missat den tråden ska ta och läsa detta nu! Tusen taack!+!
Ingen orsak, bara kul att hjälpa till och du brukar bidra bra här inne så tänkte att det vore intressant om du också läste den tråden och kanske kunde dra lite slutsatser
Citera
2020-04-19, 19:22
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ingen av de tre männen har blivit delgivna för misstanke om inblandning i mordet på Karolin Hakim och mordförsöket på hennes barn och sambo.
Men det finns gemensamma mönster. Tre personer,
en speciellt införskaffad bil, spaning och bild på den som ska skjutas samt bensin för att senare kunna elda upp bilden. Samtidigt kan man se detta tillvägagångssätt i fler mord.

Menar man att dem haft bild på karolins man

Ja, det är intressant fråga, det TROR jag inte media gått ut med tidigare i alla fall. Men just de sambanden de nämner skrev jag i andra tråden innan media skrev om det just för att jag tycker att det är lite väl likt för att det ska vara slumpen. När läste du senast om gärningsmän som KÖPT en skruttig bil en kort tid innan ett mord? Oftast dyker de upp på scooter/moped, eller använder bilar som de stulit eller som är deras egna (för att de är korkade)
Citera
2020-04-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ja, det är intressant fråga, det TROR jag inte media gått ut med tidigare i alla fall. Men just de sambanden de nämner skrev jag i andra tråden innan media skrev om det just för att jag tycker att det är lite väl likt för att det ska vara slumpen. När läste du senast om gärningsmän som KÖPT en skruttig bil en kort tid innan ett mord? Oftast dyker de upp på scooter/moped, eller använder bilar som de stulit eller som är deras egna (för att de är korkade)
Ja haha moghrabi bröderna är inte så smarta 😅 antar qtt du läwt fuppen som sayeds förbredelse till mord också.

Ska läsa den fuppen du rekommenderade så hörs vi i den andra tråden sen 🤣
Citera
2020-04-19, 19:33
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det var en black berry 🙂
Gällande BQ telefonerna, ska vara hårt krypterade men ska gås att öppna utomlands. Vad hag läst i förundersökningar. Tar ca 3år. Och vissa telefoner har jue även självförstörande funktion.

Men jag tycker sådana telefoner borde vara olagliga och man ska kunna straffas för det. Såvida man inte kan intyga att man äger en sådan för att skydda företagshemligheter och spioneri som dem egentligen i början vqr skapta för.

Jag sökte i FUPen och det omnämns en BQ också ska har funnits i samma bild som Sigelo körde. Men du har rätt i att det på en Blackberry som merparten av konversationerna skedde, det var jag som mindes fel...FUPen är över 5.000 sidor...
Citera
2020-04-19, 19:36
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ja haha moghrabi bröderna är inte så smarta 😅 antar qtt du läwt fuppen som sayeds förbredelse till mord också.

Ska läsa den fuppen du rekommenderade så hörs vi i den andra tråden sen 🤣

Vilken händelse är det?

Yes, ses i andra tråden när du läst klart FUPen
Citera
2020-04-19, 19:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Säkert OT men finns flera nya Fupar just där EnchroChat används. Bl annat mordet på Ndella. Ingen har knäckt denna kommunikation dock.
Citera
2020-04-19, 20:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Säkert OT men finns flera nya Fupar just där EnchroChat används. Bl annat mordet på Ndella. Ingen har knäckt denna kommunikation dock.

Lite otydligt av mig, jag menade Malmö-relaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in