2020-04-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamalmo
Shahaha vet inte om hans vänner eller vad du kacklar skrattar åt dem men ska säga en sak , så många som blivit klippta från dem o deras grabbar är sjukt . Dem
Måste vara väldigt smarta att dem lever idag med så mycket hat .

Dom e nt smarta nånstans, de har bara haft tur att de nt blivit klippta än.
Citera
2020-04-19, 15:47
Medlem
Pandalina4s avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisens-nya-spar-i-jakten-pa-karolin-hakims-mordare/
Samband Med Karolina Hakim mordet å detta brott.
Citat:
Hemlighåller sambanden
Exakt vad som intresserar Pär Andersson och hans utredare i utredningen av den misstänkta förberedelsen till mord på Järnvägsgatan i Malmö den 14 augusti som kan knytas till mordet på Karolin Hakim den 29 augusti på Sergels väg vill han inte kommentera.
– Vilka samband det är kan jag inte gå in på. Men det har vissa samband, säger Pär Andersson.
Ingen av de tre männen har blivit delgivna misstanke om inblandning i mordet på Karolin Hakim och mordförsöket på hennes barn och sambo.
Men det finns gemensamma mönster. Tre personer, en speciellt införskaffad bil, spaning och bild på den som ska skjutas samt bensin för att senare kunna elda upp bilden. Samtidigt kan man se detta tillvägagångssätt i fler mord.
Citera
2020-04-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Detta var innan Bilals storebror Seyed dömdes till 7 år.
Vet inte om hans andra äckliga horbror Ahmad (som nästan körde ihjäl en kvinna och hennes barn) är lika kriminell/farlig.
Dessa bröder är allmänt hatade i Rosengård, så tror många av deras "vänner" skrattar åt att de skakar gallar just nu.
Häpnadsväckande
Så, snubben som var med bilal golade ner han. Det var nte dåligt. 😁
El moghrabi brödernas våldskapital består av att lura folk till platser för att mördas bistå med flykt mm. Smutsiga jävlar.
Horbroshan ahmed vet jag inte om han varit lika aktiv sens mordet på ahmed obaid samt ahmed jazz där deras delaktighet ska ha varit att lura ut jazz (då obaid mördades) samt att sayed sålt/pantat jazz väst dagar/veckor innan mordet.
Sen har vi mordet på zakki också.där sayed figurerar. Tror han körde mördaren till tågstationen om jag inte minns fel.

Hoebroshan ahmed har efter det fått ett till barn och tagit skyddad id och gömt sig under en sten så feg som han är.
Citera
2020-04-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Sådärja, här är huvudprotokollet. Har inte hunnit läsa det ännu men det verkar inte vara något som är gallrat p.g.a. sekretess. Målsägare, alltså tilltänkta offret, är Mohamed Laid Zek*zk* (*=i), någon som hört talas om honom?

https://minfil.com/D2Qbkbp1oa/Malm_TR_B_7636-19_Aktbil_194_F_runders_kningsprotokoll_23_pdf
Dem greps i augusti 2019
Åtalet är väckt mars 2020?
Har dem varit häktade nästan ett år eller försatta på frifot för att sedan gripas igen?
Det ironiska är att storebrishan sayed var ungefär samma tidpunkt också åtalad för grovt vapenbrott och förbredelse till mord. Intressant att se hur mkt bilal skulle få för detta
Citera
2020-04-19, 19:35
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Dem greps i augusti 2019
Åtalet är väckt mars 2020?
Har dem varit häktade nästan ett år eller försatta på frifot för att sedan gripas igen?
Det ironiska är att storebrishan sayed var ungefär samma tidpunkt också åtalad för grovt vapenbrott och förbredelse till mord. Intressant att se hur mkt bilal skulle få för detta

Jag vet inte om de suttit häktade hela tiden, det går nog att ta reda på om man begär ut alla häktningsprotokoll och ser om allt hänger ihop men det pallar jag inte göra...
Citera
2020-04-19, 22:43
Medlem
Citat:
Jag vet inte om de suttit häktade hela tiden, det går nog att ta reda på om man begär ut alla häktningsprotokoll och ser om allt hänger ihop men det pallar jag inte göra...

Brukar väl stå i domen hur länge de suttit häktade, för att veta hur mycket tid de ska räkna av från domen.
Citera
2020-04-20, 07:54
Medlem
Citat:

Citat:
Brukar väl stå i domen hur länge de suttit häktade, för att veta hur mycket tid de ska räkna av från domen.
Står faktiskt i fuppen dem greps 14 augusti
Bilal häktades inte ens
F häktades och släpptes oktober
M häktades släpptes sept

Sen greps dem igen.

Har inte läst hela fup ännu men fattar inte varför man grep M och F. Dem är ju dem som ringde och angav bilal. Dem ledde polisen till spåret. Dem blev tvingade till att mörda. Dem skulle få springa från platsen, eventuellt. Fattar ingenting.
Citera
2020-04-20, 09:24
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Står faktiskt i fuppen dem greps 14 augusti
Bilal häktades inte ens
F häktades och släpptes oktober
M häktades släpptes sept

Sen greps dem igen.

Har inte läst hela fup ännu men fattar inte varför man grep M och F. Dem är ju dem som ringde och angav bilal. Dem ledde polisen till spåret. Dem blev tvingade till att mörda. Dem skulle få springa från platsen, eventuellt. Fattar ingenting.

Rent formellt ser man det förmodligen som att F och M varit skyldiga till anstiftan och planering av mord, men rent subjektivt tycker jag det är HELT galet. För första gången på jag vet inte hur länge har vi folk i gängkriminella sammanhang som träder fram för att hindra ett mord, och så behandlar man dem på detta vis?! Sen kan jag tycka att det är väldigt märkligt att M benhårt nekar till att de skulle mörda Z, han blånekar till det trots att F erkänner det i förhören.

Synd att polisen inte tog sig in i Bilals BQ, trots att F eller M gav dem ett av de två lösenord som behövs.
Citera
2020-04-20, 09:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

F och M delgavs Fup via advokat. Bilal till häktet.
Citera
2020-04-20, 10:24
Medlem
AndersTengells avatar
ja här i limhamn har kriminaliteten växt ganska mycket senaste åren
Citera
2020-04-20, 12:08
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-20/kronvittne-slapp-haktning-efter-utpekande

Citat:
Sverige har inte något kronvittnessystem – polis och åklagare får inte ge misstänkta förmåner för att de ska peka ut andra.
Men i fallet med den misstänkta mordpatrullen på Limhamn belönades två misstänkta under bordet, hävdar den utpekade ledarens advokat, Joel Apitzsch.
– Det är uppenbart, säger han.

Bilals advokat är tydligen missnöjd
Det är en premiumartikel så kunde inte läsa mer.
Citera
2020-04-20, 14:24
Moderator
Mappings avatar
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-20/kronvittne-slapp-haktning-efter-utpekande

Bilals advokat är tydligen missnöjd
Det är en premiumartikel så kunde inte läsa mer.

Jag har klippt in en del nedan, men kan förklara för de som kanske inte har full koll på juridiken. Advokaten bölar alltså för att han tycker att F och M har fått fördelar kontra Bilal, t.ex. att F och M inte suttit häktade hela tiden som Bilal, vilket advokaten anser kan leda till risk för att de pratar ihop sig eller kan undanröja teknisk bevisning (kollusionsrisk). Saken är dock att en av F och M begärdes omhäktad av åklagaren, men Tingsrätten valde att inte godkänna detta eftersom man uppenbarligen tyckte att bevisen var för dåliga. Så, det var inte åklagaren som gjorde det valet. Han släpptes därför. När sedan den andra av F och M valde att gå med i ett vittnesskyddsprogram och gissningsvis flyttas till hemlig ort, fanns det ingen fara för kollusion eftersom han ändå inte skulle få ha kontakt med omvärlden (får man anta). Jag tycker att advokaten är helt fel ute faktiskt. Och, det skulle inte förvåna mig om M och F går fria.

"– Jag tycker att utredningen mellan raderna andas en väldigt stark motivation att min klient ska dömas. Den viljan, att få honom dömd, har inneburit att utredningen inte har bedrivits på ett förutsättningslöst och objektivt sätt, säger advokat Joel Apitzsch till Sydsvenskan.
Advokaten har en lista med flera vanliga utredningsåtgärder som polisen inte vidtagit, som han menar kanske hade spräckt utpekandet av 21-åringen. Polisen har svarat att det berott på tidsbrist i något fall, andras senfärdighet i något annat fall.
En annan omständighet, extremt ovanlig vid brott som ger flera år i fängelse:
Bara 21-åringen sitter häktad. Trots att alla tre är åtalade för samma brott. Det 19-åriga nyckelvittnet, och 20-åringen som var viktig i utredningens början, är på fri fot. Normalt vill man inte att misstänkta ska kunna prata sig samman eller på andra sätt ha chans att förstöra bevis.
– Det är uppenbart för mig att de har belönats med frigivning när de har lämnat ofördelaktiga uppgifter om min klient, säger Joel Apitzsch.
– Det räcker att titta på datumen när de har frigivits. Det tar bara några dagar innan de släpps, utan att deras uppgifter rimligtvis ens har hunnit kontrollerats. Det tycker jag talar sitt tydliga språk."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in