2020-04-19, 19:33
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Folk som är rädda eller allmänt naiva har en tendens att fokusera på något som låter positivt. Verkligheten skrämmer och därför koncentrerar sig dessa individer på att tro att saker och ting är bra.

Eller så tar de till sig information från svensk media. AT har vilselett, ljugit och mörkat å det grövsta senaste två veckorna. Svensk media har sedan påsk tonat ned coronarapporteringen, trots att våra siffror är katastrofsiffror i paritet med Italien - något som givetvis har enormt nyhetsvärde.
Citera
2020-04-19, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Åh, tack ...

Skämt åsido, jag bara anpassar mig till motparten.
,

Och hela diskussionen började med att jag tycker Björn Olsen är en tönt. Du tog det alltså så personligt att du kände dig tvungen att sänka dig till en sådan låg nivå? Jag förstår.
Citera
2020-04-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Du verkar blivit hjärntvättad eller något?
Sverige går emot en stor katastrof med tusentals döda. Detta är lång ifrån över.

Håller med att det är en bra bit kvar.
Men det är hela världen som möter en av de största gemensamma utmaningarna på årtionden. (Förutom klimatfrågan)

Vi får hoppas att det inte blir en katastrof och att sjukvården klarar av utmaningarna de har nu och står inför.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så dom kommer alltså praktisera social distansering? Där dom ser hur mycket dom kan öppna upp efterhand utan att smittan accelerar bortom kontroll? Typ på samma sätt som Sverige kan öka restriktionerna om smittan ser ut att springa iväg?

Det är inte unikt för Sverige, utan det är väl något de har planerat från början när de stängde.

Det är inte samma sak som att följa Sverige.

Sverige valde flockimmunitet.

That's that.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tack Anders Tegnell

Vi har nått den flacka delen av kurvan, volvo öppnar, scania sparkar igång o Sverige ser fram emot en midsommar med snaps o nubbe. vi bekämpade viruset i dess linda, motade olle i grind!

Som ett föredöme visade vi världen vår strategi vann o var överlägsen. Minimalt med dödsfall, minskad smitta o det är snart över.

Tack Tegnell, en honnör o applåd av vårt land är du värd! Heja Sverige!
Citera
2020-04-19, 19:35
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Finns inga alarmister i det här. Jo media.

Jo det bara kryllar av alarmister här inne.

Vissa av dom skriver 60 000 döda, andra 400 000 döda, eller varför inte ett estonia om dagen i döda.

Vissa kan inte räkna procent, andra är hypokondriker på köpet och kallar corona med en dödlighet på 0,05% för superdödlig.

Men det absolut värsta med dessa domedagsprofeter ( förutom att dom inte vill känna sig vid fakta, utan antingen är det en mörkläggning eller så ska man vänta 2 veckor innan massdöden kommer),

det absolut värsta är att när alarmisterna blir trängda av bra argument och fakta så blir man kallad för fula saker, man ska gå och "runka till barnporr" eller "sätta på sin feta kärring"

Det går kort och gott inte diskutera med dom. Frågor på det?
Citera
2020-04-19, 19:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Har du läst tråden? Handlar inte varje eller vartannat inlägg om Tegnell oavsett avsändare. Jag skriver Tegnell men menar förstår hela myndigheten FMH, så försök inte få det till att jag är en rabiat Tegnellhatare. Det är bara enklare att skriva Tegnell när man menar idioter som du och andra, och jag tror majoriteten utom austisterna i tråden förstår vad man menar.
Mitt intryck är att det är alarmisterna som är klart värst vad gäller personfokus. Det är som om de inte vill diskutera något annat. Oroande.
Citera
2020-04-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Litar du på att pizzabagaren inte är smittad och kanske inte har spottat i din pizza?
Personligen är det bara hemlagat som gäller.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Paranoia

Måste kännas otroligt jobbigt 😃
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Hvis forskere senere finner ut at røykere i enkelte land er mindre utsatt for å bli alvorlig syke av corona, kan det hende at forskere finner andre årsaker enn akkurat røykingen. Kanskje det feks er slik at røykere i noen land ikke utsettes for like mye smitte som ikke-røykere i samme land?

Kan vara. En annan teori som forskare presenterat är att folk i väldigt hög ålder, 75 plus, tenderar att inte röka/ha slutat röka. Ålder är ju den viktigaste riskfaktorn så det skulle också kunna förklara varför det är så få rökare.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Japp, du är ju samma person som anklagar mig att inte kunna ta till saker som ljuger och förvränger med vad man har sagt.

Nej, jag har fortfarande inte anklagat dig för att du arbetar på FHM.

Att du använder kråkmormor och Tegnells allfader som argument... Ja, behöver inte säga mer.

Att länder öppnar upp är inte att de går mot Sveriges linje. Sverige valde inte att göra ett skit, medan övriga länder har gjort temporära lockdowns. Det är bara folk som inte vet bättre som bygger egna teorier för att sedan gå efter dem.

Men du får mer än gärna förklara på vilket sätt de går mot "Sveriges linjer".

Att du skiter ur dig som alla andra "vänsterdårar" samma mantra där du först presenterar något för att sedan skriva någon form av förolämpning i slutet gör inte att dina inlägg blir mer relevanta.

Det är ju bara lågintelligenta snowflakes som har det beteendet. Men vi har inte så mycket att förvänta oss heller från dig till exempel.

Men svara mer än gärna igen med ett till inlägg där du skiter ur dig mer förolämpningar för att du inte vet bättre.

Det kanske förbättrar på din bristande självkänsla

Oj, vad snabbt du hann läsa länkarna du bad om!

Eller läste du inte?

Stämmer inte fakta med din låtsasvärld? Den världen där jag är "vänster" och saknar självkänsla, och där du är smart och omtyckt?

Stanna du i din bubbla. Där trivs du nog bäst.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Några som stöttar den existerande linjen internt i Sverige verkar sträcka sig från personer som Agnes Wold och Johan Giesecke till 71% av befolkningen.

Utomlands så kan man ju se på Österrike, Tjeckien, Tyskland med flera som ju nu går mot Sveriges linje steg för steg. En del får dock stora utmaningar när de nu måste börja göra de nödvändiga justeringarna, som till exempel i Singapore som ser ökningar i antalet smittade.

Men som du säkert vet så är det ju svårt att jämföra siffror mellan länder då man t ex i Singapore inte registrerar en corona-smittad som dör i hjärtinfarkt i coronastatistiken och då väldigt många länder inte registrerar dödsfall på t ex äldreboenden, båda till skillnad mot t ex Sverige och Belgien.

Jag skickar med några länkar till dig att fundera över, trots att du hittills har visat att du har begränsningar i att ta till dig fakta och information, utan ofta bygger din egen verklighet baserat på vad du tror. Så, länkarna är kanske mer för eventuella andra som läser det här svaret?

https://dash.harvard.edu/bitstream/handle/1/42638988/Social%20distancing%20strategies%20for%20curbing%2 0the%20COVID-19%20epidemic.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://www.straitstimes.com/singapore/new-high-of-942-covid-19-infections-confirmed-taking-tally-close-to-6000-cases

Du har totalt missförstått. Det finns inte ett enda land i världen som går mot Sveriges linje.
De länder du nämnde har gått till så kallad fas 2. Inget land hade nånsin tänkt leva resten av 2020 i lockdown.
Kanske bara i den dumma förnekarnas mardrömmar.

Suputen Giesecke och senilkärringen Agnes kan omöjligen vara mer kompetenta än resten av experterna runt om i världen.
Så att dem påstå att det är bra det som görs i Sverige är ingen trovärdig indikation på att det stämmer.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tack Anders Tegnell

Vi har nått den flacka delen av kurvan, volvo öppnar, scania sparkar igång o Sverige ser fram emot en midsommar med snaps o nubbe. vi bekämpade viruset i dess linda, motade olle i grind!

Som ett föredöme visade vi världen vår strategi vann o var överlägsen. Minimalt med dödsfall, minskad smitta o det är snart över.

Tack Tegnell, en honnör o applåd av vårt land är du värd! Heja Sverige!

Folk är så jävla blåsta här att jag inte vet om du A) är seriös, B) gör narr av de som håller med Tegnell eller C) försöker baita motparten till arga inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in