2020-04-19, 19:28
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Absolut inte. Det finns en helt annan medvetenhet här i exempelvis Norge. De flesta har smittspårningsapp i telefonen och karantänregler respekteras.

Hoppas era tusentals döda var värda den där pizzerian som ni inte lät gå i konkurs.
Hur kan en hämtpizza smitta?
Citera
2020-04-19, 19:29
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Mitt tips är att googla webkameror i de stora svenska städer.
Kan tyvärr inte rekommendera att läsa msm då de är en del av nordkorean...ehm svenska regimen och kommer ut med hjärntvättande information.
Via webkameror kan du själv konstatera om det finns folk som går runt i stan.
Det bor 2.3 miljoner i länet. Går 1% runt på stan är det 23 000 pers. Kan bli svårt att avgöra hur många som håller sig isolerade med din metod.

En kollega som bor i Ärvinge brukar gå förbi Kista centrum vare dag. Han sa dock att det var ganska tomt där. Men det var ett tag sedan. Det skulle tyda på en reduktion på 80-90 %.
Citera
2020-04-19, 19:30
Medlem
Varför skriver media om 29 döda idag och det har minskat. De vet mycket väl att det inte rapporteras lika mycket på södagar.
Citera
2020-04-19, 19:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hög nivå på det inlägget. Inte särskilt förvånande att du tycker uttryck som "talanglösa tjänstemän" kan ses som meningsfull kritik.
Åh, tack ...

Skämt åsido, jag bara anpassar mig till motparten.
Citera
2020-04-19, 19:31
Medlem
Varför skriver media om 29 döda idag och det har minskat. De vet mycket väl att det inte rapporteras lika mycket på söndagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hur kan en hämtpizza smitta?
Corona smittad pizzabagare,hur svårt kan det vara att tänka lite bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det kan du fråga en rökare om. Men rökning är verkligen inget fullgott skydd, det är bara färre covid-19-sjuka rökare än det finns rökare i befolkningen.
Takk for svar! Hvis forskere senere finner ut at røykere i enkelte land er mindre utsatt for å bli alvorlig syke av corona, kan det hende at forskere finner andre årsaker enn akkurat røykingen. Kanskje det feks er slik at røykere i noen land ikke utsettes for like mye smitte som ikke-røykere i samme land?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Du verkar blivit hjärntvättad eller något?
Sverige går emot en stor katastrof med tusentals döda. Detta är lång ifrån över.
Absolut inte! Man kan bara hjärntvätta den som tillåter det.

Jag hoppas att inte siffror kommer upp i 10.000 tal.
Sedan hur Tegnell och Stefan sköter det här har jag redan skrivit om i tråden.

Jag gillar tex inte " rekommendationer" i den här pandemin.
Jag vill ha direktiv. Det finns ju som sagt inte.
Citera
2020-04-19, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Du verkar blivit hjärntvättad eller något?
Sverige går emot en stor katastrof med tusentals döda. Detta är lång ifrån över.

106 inlägg på typ 10 timmar. Du är inte alls sjuk i huvudet.
Citera
2020-04-19, 19:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
99% säkert men då är Sverige folkimmunt vilket tyvärr inte övriga norden är samt hela östblocket plus x antal länder vilka överdrivit sina lockdowns. Sverige fick en känga iom undermålig säkerhet kring äldredomshemmen samt stor invandring med undermålig hälsa. Hursom långsiktigt kommer Tegnells taktik bara mer och mer att framstå som något unikt genialt.

Eller så kommer han framstå som den största dåren som Sverige någonsin fått fram...
Citera
2020-04-19, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Uppgiften att rökning är en riskfaktor kom från Wuhan. Bland deras patienter hade rökare större sannolikhet att dö än de som aldrig rökt. Patienter som var f.d. rökare hade en risk att dö som låg däremellan.

Uppriktigt sagt förstår jag inte ditt fanatiska Tegnellfokus. Uppgiften kom från Kina.

Det är möjligt att det är som du säger att färre rökare får covid-19. Det motsäger inte att de rökare som ändå får viruset löper större risk att dö än de som aldrig rökt eller de som har rökt men slutat.

Har du läst tråden? Handlar inte varje eller vartannat inlägg om Tegnell oavsett avsändare. Jag skriver Tegnell men menar förstår hela myndigheten FMH, så försök inte få det till att jag är en rabiat Tegnellhatare. Det är bara enklare att skriva Tegnell när man menar idioter som du och andra, och jag tror majoriteten utom austisterna i tråden förstår vad man menar.
Citera
2020-04-19, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det bor 2.3 miljoner i länet. Går 1% runt på stan är det 23 000 pers. Kan bli svårt att avgöra hur många som håller sig isolerade med din metod.

En kollega som bor i Ärvinge brukar gå förbi Kista centrum vare dag. Han sa dock att det var ganska tomt där. Men det var ett tag sedan. Det skulle tyda på en reduktion på 80-90 %.

Det var bara stickprov jag föreslog.
Du kommer aldrig veta sanningen. Precis som du aldrig komemr veta hur många som dog i covid-19.
Den informationen kommer aldrig att framkomma korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in