2020-04-19, 18:56
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vågar man hoppas att rökning istället är ett plus? Jag jobbar ju gärna med sjöskumpipa och en trevlig rom, alltid förmodat att det är den kombon som gett mig mitt sjukdomsfria liv

Fortsätt med detta, du vet vad som är bäst för din hälsa hehe, alla förbud hit och dit är väl ingen rolig kombo, de verkar ju vara ett plus för en del människor.Norge tyckte väl inte att rökningen ska vara på denna lista mot viruset, de tycker jag är bra, många blir oroliga helt i onödan...
Citera
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Oj vad fel du hade. Bara i Sverige har vi inom loppet av någon månad nästan dubblerat din siffra på 800...
På vilket sätt hade jag fel? Jag framförde vad uppskattningen var bland experter vid den tidpunkten. Deras uppskattning har visat sig vara fel, men det medför inte att jag hade fel bara för att jag sa vad deras uppskattning var.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag har inte läst någon som verkligen säger att Sveriges linje är rätt.

Det har varit extremt kritiserat både från inne i landet och övriga media utomlands.

Länka gärna.
Är lite tidigt att bekräfta att taktiken var den bästa, det jag säger är att ju längre tiden går desto mer är det som visar taktikens uppenbara fördelar.

Lite kritik har givetvis funnits men inte något nämnvärt, läser man Flashback kan man givetvis tro annorlunda.

Mycket är även ett politiskt spel inför kommande val, både i Sverige och USA, man märker att försprånget SD hade försvinner och försöker givetvis peka på brister, nu är det de kortsiktiga dödstalen som är i skottlinjen, men vi kan väl enas om att många domedagskritiker tystnad vid det här laget, man överdrev kraftigt riskerna med Sveriges strategi helt enkelt.
Citera
2020-04-19, 18:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikrofons
Att den börjar med 0.1 och slutar med 100k i 7 steg vilken gör kurvorna missvisande "plana". Frågor?

Ta dig en titt innan du yttrar dig, sedan är min fråga om du ens har gått klart skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Här har vi en annan Tegnellpapegoja. Idiot!

Invektiv är den klassiska reaktionen från lågbegåvade individer som har slut argument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Vilken tur att flocken inte kan engelska och inte hittar till internationell media. Samtliga av världens experter tror inte på flockimmunitet som strategi och nu går tom WHO ut med samma information.

Men rikspajasen Tegnell tillåts ÄNDÅ fortgå med sin strategi som ingen längre vet vad den skulle vara baserad på.

Snart kommer internationellt experter att be Tegnell om råd för att sedan göra precis tvärt om. Hans prognoser är ju numera OSLAGBARA - inte ens en knarkad uteliggare att klarat av att få till 100% fel i prognoserna.

Precis. Och i random förort där det är många invandrare är det munskydd som gäller till 50 procent nu. De har inte hört talas om Dr Tengele utan de tittar på sina nyheter från hemländerna, som troligen är mindre censurerade än svensk propagandamedia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag begriper inte hur FHM och fler här på fb kan se en utplaning, jag gör inte det.
Lockdown i hela landet hjälper inte men Stockholm får de faktiskt göra något åt. Polisen skall inte behöva
kontakta ungdomars föräldrar och säga att det är dags att hämta hem barnen. (expressen)
Fullt på uteserveringar och barer. Polisen går förbi och tittar på idioterna som bara säger det är lugnt vi har flockimmunitet

Utplaningen är ju tydlig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Just för att de är så brett och innehar så mycket svenska företag som är beroende av utlandet.

Och många utav företagen i deras porfölj är företag som skulle frodas under denna tid. Oavsett så är det mycket märkligt att ta med ett investmentbolag i ditt exempel. Det blir ett väldigt svagt exempel med tanke på spretigheten.
Citera
2020-04-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Vilken tur att flocken inte kan engelska och inte hittar till internationell media. Samtliga av världens experter tror inte på flockimmunitet som strategi och nu går tom WHO ut med samma information.

Men rikspajasen Tegnell tillåts ÄNDÅ fortgå med sin strategi som ingen längre vet vad den skulle vara baserad på.

Snart kommer internationellt experter att be Tegnell om råd för att sedan göra precis tvärt om. Hans prognoser är ju numera OSLAGBARA - inte ens en knarkad uteliggare att klarat av att få till 100% fel i prognoserna.

Precis. Och i random förort där det är många invandrare är det munskydd som gäller till 30-40 procent nu. De har inte hört talas om Dr Tengele utan de tittar på sina nyheter från hemländerna, som troligen är mindre censurerade än svensk propagandamedia.
Citera
2020-04-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja och det är ju positivt. Det jag inte begriper är dock att inte i nuläget är det inte lönt att titta på dödssiffror och jämföra länder som hade sina första case/dödsfall ungefär samtidigt som Sverige? För om det är på detta optimistiska vis som Anders & Co påstår så borde vi redan nu kunna börja jämföra? Eller vad säger ni?

Tror vi får vänta till nästa år med jämförelse. Finns många aspekter att tänka på, och hur man mäter.
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag begriper inte hur FHM och fler här på fb kan se en utplaning, jag gör inte det.
Lockdown i hela landet hjälper inte men Stockholm får de faktiskt göra något åt. Polisen skall inte behöva
kontakta ungdomars föräldrar och säga att det är dags att hämta hem barnen. (expressen)
Fullt på uteserveringar och barer. Polisen går förbi och tittar på idioterna som bara säger det är lugnt vi har flockimmunitet

FHM har dessutom lallat om utplaning 5 gånger nu. De har fel.
Citera
Medlem
Om vi får kontroll på coronaviruset och allt återgår till det normala i sommar, finns det någon risk att viruset kommer tillbaka i höst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in