2020-04-19, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kolla den logaritimiska kurvan så lär du upptäcka något...

Att den börjar med 0.1 och slutar med 100k i 7 steg vilken gör kurvorna missvisande "plana". Frågor?
Citera
Medlem
71% förtroende för folkhälsomyndigheten alltså. Tegnell Tegnell *klapp* *klapp*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kolla den logaritimiska kurvan så lär du upptäcka något...

Då måste du först förklara vad det är för något.
Eleverna på lågstadiet har inte kommit dit än i matteboken..
Citera
2020-04-19, 18:54
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
men läs dem inte om de stör dig.
Tycker ändå det är oärligt på ett diskussionsforum att genomgående göra såna inlägg där du blandar flera olika medlemmars ord med dina egna i en röra, samtidigt som de flesta andra faktiskt bemödar sig om att få det rätt. Alla kan göra misstag, det må vara, men när det blir en genomgående stil sticker det i ögonen.

Nu har jag sagt mitt, vill du inte ta till dig feedbacken så slipper du. Peace.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Håller med om det uttalandet - dvs i det de säger.
Förresten, hur vet du hur barn i sandlådan låter? Sitter du själv där och bråkar som den jättebäbis du verkar vara? Du kan väl inte vara tillräckligt gammal för att egna barn - om du nu ens vet hur barn blir till ...

Hög nivå på det inlägget. Inte särskilt förvånande att du tycker uttryck som "talanglösa tjänstemän" kan ses som meningsfull kritik.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
60.000 döda i sverige med Tegnells taktik.
Nej nu får du ge dig Dr. Fauci.
Såg i expressen nyligen att USA haft lägsta siffran vad gäller dödstal idag och att de nått den här kulmen man pratar om
Ser också att siffror i Italien, Frankrike, UK och Spanien bland annat börjar se bättre ut.
Riktigt otäckt när det låg runt 900 personer dag ut och dag in.

Nu är det bara att vänta på att det går åt rätt håll för Sverige också. Som Stefan sa "Det blir värre innan det blir bättre"
Är bara att hoppas det där värre passerats och då blir det inga 10000-tal.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
0,05% är säkerligen lägre än den verkliga siffran. Jag förklarade bara att de måste ha räknat med ett stort mörkertal, eftersom du skrev att det inte gick ihop med de officiella dödstalen.

Själv tänker jag inte ge mig på att gissa vad dödligheten kan vara. Känns alldeles för spekulativt i dagsläget med knapphändig information. Vad man kan säga är ju dock att den,tack och lov, lär vara extremt mycket lägre än de sjuka siffror internetkrigare farit med tidigare där man snackat om 5-10%.

Absolut, jag tror du säger lite för låga siffror där, enligt vissa här så ska vi ju se runt 500 döda stockholmare om dagen från och med i morgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Är det därför nästan alla länder tittar på att öppna skolorna först av allt?
Låter märkligt om det är den största smittrisken!
2-4% av all smitta härstammar från skolorna. Detta är känd fakta i alla länder.

Bara länder som har mycket bra kontroll över situationen ska börja öppna upp försiktigt.

Idiot Sverige har tyvärr missat tåget helt.

Siffran 2-4% har du tagit från din röv din Tegnellpapegoja.
Citera
2020-04-19, 18:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikrofons
1578 döda totalt en dubblering på 10 dagar från runt 800 döda totalt. De borde införa lockdown då vi redan kan se på nyheterna att folk fyller ut pubarna på helgerna.

https://c19.se/

Jag begriper inte hur FHM och fler här på fb kan se en utplaning, jag gör inte det.
Lockdown i hela landet hjälper inte men Stockholm får de faktiskt göra något åt. Polisen skall inte behöva
kontakta ungdomars föräldrar och säga att det är dags att hämta hem barnen. (expressen)
Fullt på uteserveringar och barer. Polisen går förbi och tittar på idioterna som bara säger det är lugnt vi har flockimmunitet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Tyvärr är det du som framstår som en idiot. Barn klarar sig väldigt lindrigt. Det är ingen större fara om barnen knallar omkring asymptomiska bärare. Faktum är att det är bra om många i skolåldern får det nu i första vågen. Det kommer göra senare vågor mycket mer lindriga.
Här har vi en annan Tegnellpapegoja. Idiot!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av victore
"Nio sidor dödannonser mötte under söndagen DN:s läsare – mer än dubbelt så många annonser som i vanliga fall.
– Det är en tydlig ökning men det är svårt att säga exakt vad den beror på, säger Caspar Opitz, redaktionschef på Dagens Nyheter."

Någon som har en teori?

Vi kan alltså konstatera att det kan vara dubbelt så många döda i covid-19 än vad regimstatistik säger.
I Sverige kan lätt finnas 3 000 döda just nu.
Men det skulle tvinga dem att skriva lite oroväckande artiklar på msm, så 1 500 är förstås bättre än 3 000.
Citera
2020-04-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nej nu får du ge dig Dr. Fauci.
Såg i expressen nyligen att USA haft lägsta siffran vad gäller dödstal idag och att de nått den här kulmen man pratar om
Ser också att siffror i Italien, Frankrike, UK och Spanien bland annat börjar se bättre ut.
Riktigt otäckt när det låg runt 900 personer dag ut och dag in.

Nu är det bara att vänta på att det går åt rätt håll för Sverige också. Som Stefan sa "Det blir värre innan det blir bättre"
Är bara att hoppas det där värre passerats och då blir det inga 10000-tal.

Läs själv, jag ljuger inte.

https://worldcrunch.com/coronavirus/sweden-and-herd-immunity-simple-math-or-plain-madness
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in