2020-04-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ingen som har suttit i ett år, för det finns ingen.

Men tro gärna att livet då flyter som vanligt, permitteringslönen rullar in som den ska och maten du äter uppstår ur tomma intet.

De flesta länder i världen har varit i lockdown i över tre veckor nu! Jag hör knappt något negativt, det mesta är positivt och på ett sätt vackert på flera sätt av det jag sett i lockdown.
Citera
Medlem
Stockholmshat sprider sig i Skåne , visst Vi hade sportlov i när det bröt ut i Italien före eller efter Er och importerade viruset :
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kJrVQ6/stockholmsforaktet-nar-nya-hojder-under-coronakrisen
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Olyckligt om man tror att det är över, säger Tegnell i expressen.

Vilka är" man" ?

Är det konstigt att folk är som de är i Sverige när det ena dagen förmedlas. Jippi! Kurvorna ser bra ut, flockimmuniteten har infunnit sig och så dyker det någon galen professor upp och säger, den här sjukdomen är en mild variant. Oj, oj ,oj vilken bedräglig och farlig sjukdom, säger överläkare X.

Stanna hemma, rekommenderar vi er.
Ta inte in mer än 50 pers på krogen rekommenderar vi er.
Ajabaja ge er ut i samhället. JOBBA! Stanna hemma om ni nyser. Iallafall på morgonen.

Är det någon ide att lyssna på någon överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Då är det perfekt för dig att förespråka lockdown personligen.

Vadå, folk får jobba under lockdown om du nu missat det.

Nej jag tror inte att lockdown är en bra metod så det är inte perfekt.

Jag pratar om längre lockdown nu alltså. Trodde det var det diskussionen handlade om. Alltså ett år eller mer.

Jag är tydligen en "förnekare" enligt tråden, utan att direkt ha fått förklarat för mig vad det är jag anses förneka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag är inte ung. Jag är i princip i karantän då jag bor i skogen. Är ute på gården och på golfbanan.

Men ni tänker inte längre än att just ni kan jobba hemifrån.

Imagine pretty much living in quarantine while begging other people not to, because of the economy. Trying to make out how difficult it is.

You are bitch-made.
Citera
2020-04-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
För ett samhälles ekonomi är det förödande vilket i sig gör attfler dör. Längre lockdowns ökar den psykiska ohälsan, misshandel av barn och kvinnor samt suicid.
Det vet alla som har kunskap.

Tvärtom, det minskar. Kan skicka länkar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Nja.. Skavlan må vara norsk men styr även han av SVT.
Och så kritisk va han ju inte. De lilla kritik som kom slätades snabbt över med mysfrågor.

Dom som ställt lite mer kritiska frågor på pressträffarna har varit utländsk media. Men dom kommer sällan flera dagar i rad, av någon "konstig" anledning.

Fast programmet tror jag också sänds av NRK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
De flesta länder i världen har varit i lockdown i över tre veckor nu! Jag hör knappt något negativt, det mesta är positivt och på ett sätt vackert på flera sätt av det jag sett i lockdown.

Jag hör extremt mycket negativt. Italien går back ett tusen miljarder kronor i veckan. Iaf i början av karantänen. Säkert mer nu (gissning).

Det kostar att hålla en lockdown och då menar jag inte bara förlorade inkomster.
Citera
2020-04-19, 15:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Olyckligt om man tror att det är över, säger Tegnell i expressen.

Vilka är" man" ?

Är det konstigt att folk är som de är i Sverige när det ena dagen förmedlas. Jippi! Kurvorna ser bra ut, flockimmuniteten har infunnit sig och så dyker det någon galen professor upp och säger, den här sjukdomen är en mild variant. Oj, oj ,oj vilken bedräglig och farlig sjukdom, säger överläkare X.

Stanna hemma, rekommenderar vi er.
Ta inte in mer än 50 pers på krogen rekommenderar vi er.
Ajabaja ge er ut i samhället. JOBBA! Stanna hemma om ni nyser. Iallafall på morgonen.

Är det någon ide att lyssna på någon överhuvudtaget.
För mina nervers skull undviker jag Tegnell i rutan.
Citera
2020-04-19, 15:23
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är definierat i fysiologiska termer. En 90-åring kan ju ha en 40.årings kropp (genom genetik och leverne) samtidigt som en 30-åring som misskött sin kropp och har sämre arv, kan ha en 80-årings kropp.

Det är ju de med hög biologisk ålder som inte klarar IV.
Okej och hur gör man den bedömningen i praktiken? Finns noll riktlinjer, helt godtyckligt och baserat på den individuella läkarens bedömning.
Citera
2020-04-19, 15:24
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Fast programmet tror jag också sänds av NRK.
Sveriges Television och Norsk rikskringkasting.
Sänds i SVT och TV2 Norge.

EDIT: Produceras även av bolaget Monkberry, som är norskt. Är skapar av Fredrik Skavlan. Drivs både i Sverige och i Norge.
Senast redigerad av aina08 2020-04-19 kl. 15:28.
Citera
2020-04-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Imagine pretty much living in quarantine while begging other people not to, because of the economy. Trying to make out how difficult it is.

You are bitch-made.

Jag lever som jag gör för att jag trivs med det. Har alltid gjort det.

Ska jag flytta till Stockholm nu med alla idioter för att ha rätt att vara emot lockdown?

Då ska väl stockholmarna flytta ut i skogen innan de får vara för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in