2020-04-19, 18:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jaså? Minns att amerikanska experter under pandemins inledning menade att just äldre män som rökte var de värst drabbade i Kina. En slump?

Kan ju vara att de som är långtidsrökare är en större riskgrupp än de som inte har rökt hela sitt liv?
Citera
2020-04-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Många Tengele-minions som är utskickade på Söndag för damage control. Detta tyder på mycket dåliga siffror på Tisdag, alltså dåliga till och med när dom friserats av kommunistasen på FHM.

Vi har fler döda än hela Norden sammanräknat. Dödligheten i Sthlm är värre än New York.
Det har dött dubbelt så många i Sthlm som det vanligtvis gör under den senaste månaden.

Jag förstår inte hur ni sossar och kommunistjävlar kan sova på nätterna, skämmes tammefan!!!
Jag var förberedd på en katastrof under min livstid, jag var dock inte förberedd på att den skulle orkestreras från klappmongon i vår egen regering. FY FAN säger jag bara!!

Det är över. Jag har gett upp. Det är ändå försent att göra något.
Stödet för Löfvén och Tegnell ökar i takt med att dödsiffrorna ökar.
Bara att försöka skydda sig själv. Och hoppas ingen man känner dör.
Trodde människoliv va värt något för vänstern. Jag hade sjukt fel.
Citera
2020-04-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Både SARS-CoV och SARS-CoV-2 behöver ACE2 för att komma in i cellerna. Och lungorna är inte utvecklande förrän i tonåren.
Något är det som gör att barn knappt insjuknar. Och det bör ha med ACE2 att göra.
Det vara samma sak med SARS. Då insjuknade inte barn heller.

Är du en fullständig idiot?

Barn är enorma asymptomatiska smittspridare av SARS-CoV2.

Att de allra flesta barn inte blir allvarligt sjuka av SARS-CoV2 har ingenting att göra med just ACE2 eller med just lungorna.
Senast redigerad av flashbackin 2020-04-19 kl. 18:50.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
60.000 döda i sverige med Tegnells taktik.

Glöm det ditt jävla troll.

På sin höjd 5000.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En dödlighet på 0,05 stämmer inte direkt överens med deras dödssiffror, är man säker på att det inte råder politik bakom uttalandet?

Nu har jag inte sett källan Kalle81 fått sina siffror ifrån, så jag kan bara spekulera men... när de sagt att dödligheten är runt 0,05% lär de ju i så fall ha tagit med ett stort mörkertal i beräkningarna och inte enbart gått på officiellt smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victore
"Nio sidor dödannonser mötte under söndagen DN:s läsare – mer än dubbelt så många annonser som i vanliga fall.
– Det är en tydlig ökning men det är svårt att säga exakt vad den beror på, säger Caspar Opitz, redaktionschef på Dagens Nyheter."

Någon som har en teori?
1. Ta reda på vem som är chefredaktör och hur han står i coronafrågan.

2. Titta hur många som har dött i covid i Stockholmstrakten senaste månaden.

”Teori”?
Citera
2020-04-19, 18:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Känns oerhört märkligt att ta med Investor i ditt exempel med tanke på det oerhörda spann med olika företag som rymmer sig i deras portfölj? Bland annat Ericsson? Vad sägs om andra delar hos Investor som t ex ABB, Husqvarna, Electrolux? Men det känns ändå konstigt att nämna just Investor.

Just för att de är så brett och innehar så mycket svenska företag som är beroende av utlandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victore
"Nio sidor dödannonser mötte under söndagen DN:s läsare – mer än dubbelt så många annonser som i vanliga fall.
– Det är en tydlig ökning men det är svårt att säga exakt vad den beror på, säger Caspar Opitz, redaktionschef på Dagens Nyheter."

Någon som har en teori?
"Den pågående epidemien merkes i dødsannonsene. Begrunnelsen er coronaviruset, mener DN."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Qob6Mx/svensk-avis-har-ni-sider-med-doedsannonser-og-soendag-kom-meldingen-om-29-nye-coronadoedsfall
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
God Morgon!
Andra länder tittar såklart på hur andra har gjort och vilka konsekvenser det har fått. Att somliga fick panik i början och gjorde alltför stora restriktioner är något som diskuteratdes över hela världen redan när de infördes, bland annat har flera länders folkhälsomyndigheter varit kritiska mot politikernas opportunistiska klåfingrighet när de infört restriktioner utan evidens.

Att man nu ser att det går att ha lättare restriktioner utan att det skenar iväg fullständigt, som vi har haft det i Sverige, borde rimligtvis vara ett underlag i de beslut som man nu fattar när man öppnar upp länder igen. Man gör det med öppna ögon om att fler kommer att smittas, men att det inte behöver bli som Italien och Spanien.

Våra grannländer tittar givetvis på Sverige som har betydligt mindre restriktioner. Jag håller inte med dig ang. våra siffror, de skenar i jämförelse med våra grannar och jag tror de är rädda att hamna i samma situation som Sverige.
De har kontroll över sin smittspridning, vilket ingen kan säga att vi har i Sverige. Därför vågar de börja lätta på sina restriktionerna och ja de kommer att få flera antal smittade, vilket de räknar med.
Men förhoppningsvis kommer de att kunna behålla kontrollen över spridningen.
Citera
2020-04-19, 18:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Norge har tagit bort rökningen nu, från hälsorisklistan mot COVID 19..

Vågar man hoppas att rökning istället är ett plus? Jag jobbar ju gärna med sjöskumpipa och en trevlig rom, alltid förmodat att det är den kombon som gett mig mitt sjukdomsfria liv
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
En dödlighet på 0,05 stämmer inte direkt överens med deras dödssiffror, är man säker på att det inte råder politik bakom uttalandet?

De kom fram till detta då de tog slumpvisa tester och såg att många fler än förväntat redan var infekterade. Därför får de nu denna låga siffra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
De här sjuka enkätundersökningarna (kan det verkligen vara en prioriterad verksamhet i ett krisläge?) tjänar bara ett syfte: att tysta all kritik.
Är FMHs verksamhet och regeringen en popularitetstävling? kan man fråga sig.
Det finns många domedagsepidemiologer här i tråden som uppger att de har många i sin bekantskapskrets som skiter fullständigt i myndigheternas rekommendationer och restriktioner, så nog finns det en poäng att visa att många faktiskt tar dessa med tillhörande avsändare på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in